בנושא
בכרם
חדשות
 
בורסיף (או: שפה) / מיתר תלוש
בביכורים מאז י"ב תשרי ה´תשפ"א


והפער, הבור-עשרה-טפחים
שנמצא ביניהן (המציאות ההזויה לאשליה הנכתבת)
הוא התמצית, הוא
מטושטש והדבר היחיד שברור ואין
ברירה אחרת.

יש מקום שבו
התהפכו כל הסיפים ונעו
ארבע אמות או יותר של שפה.

זה סימן רע,
זה מקום שבחוץ,
ואנחנו בחוץ,
ואלוהים ממש מחוץ לחלון
או מחוץ להכל וגם כבר לא בפנים
ואני בכלל מה אני קשורה כאן
למה בכלל אכפת לי מכל זה ואלה

הם מזמן והם בחוץ ויש בתוכם משהו
אבל אני בפנים ואלוהים מחוצה לי, בשוליים
תנו לי לשמוע מה שיש להם להגיד
אני אשכב
תחת התקרה דבוקה עם מסקינטייפ
אני קשורה כאן
ארים ראשי
איפה שעוד יש אוויר בין מים לצמרת ארון העץ בחדר
ואציץ דרך צהר כלשהו
מי שהחוץ לקח אותו יספר לי סיפורים
בתוך סיפורים

.

כמו מפלצת עם שישים ומשהו פנים
סיפוריהם יוכיחו חפותם,
יוכיחו טעותם,
עיניים כובשות מודות בחשיכה או חלשות בכבשן.
וגם אני שם!
(בינתיים, עד שיחשיך אני תלויה תחת התקרה,
מודדת או מדדה טפח טפח על קורה)
גם לי מתבלבלות לי כל המילים
ולא סוברת כשרחוק

מקומי הוא בור ריק
לפעמים מטפסת כל כך עד
ששוכחת שאין לי אלוהים

שבכלל זה לא כדאי וזה סימן רע
לתורה
(איזו? זו שנשנית אלפי שנה בלשון גלותית?)

יש מקום שבו
התהפכו כל הסיפים ונעו.
השכחה הטביעה אותם בבריכות פנימיות בלי שפה
כמו מי תהום, מי מבול, או מגיפה
אך הם בסדר, בשישה סדרים אפילו,
זוכרים תמיד להתבלבל
להשבע בלי לקלל
העבודה! אתם אתם בבל.



בעל פה

© כל הזכויות ליצירה שמורות למיתר תלוש
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
י"ב תשרי ה´תשפ"א  
י"ג תשרי ה´תשפ"א  
השורות האלו גרמו לי להרגיש הזדהות חזקה:

"כמו מפלצת עם שישים ומשהו פנים
סיפוריהם יוכיחו חפותם,
יוכיחו טעותם,
עיניים כובשות מודות בחשיכה או חלשות בכבשן.
וגם אני שם!"

אני עוד אחזור לפה (ואם אחרי תקופה לא, אשמח שתזכירי לי כדי שאקרא יותר בעיון)ואשתדל גם להגיב יותר. אני מרגישה כאן שיר מורכב ועוצמתי. תודה!
י"ג תשרי ה´תשפ"א  
מה זה בורסיף? זו מילה ברוסית או משו. כי לא מצאתי פירוש בעברית. בעברית מצאתי בורסיפה.
י"ג תשרי ה´תשפ"א  
תודה!

קונטקסט לשם:
"חד תלמיד מדר' יוחנן הוה יתיב קומיה [=תלמיד אחד של רבי יוחנן היה יושב לפניו],
הוה מסבר ליה ולא
סבר [= היה מסביר לו ומלמדו, ולא הצליח ללמוד].
אמר ליה: 'למה לית את סבר [=מדוע אינך מצליח ללמוד]?'
אמר ליה: 'דאנא גלי מאתרי [=שאני גולה ממקומי].'
אמר ליה: 'מן הידן אתר את? [=מאיזה מקום אתה?]'
אמר ליה: 'מן [ממקום ושמו] 'בורסיף'.'
אמר ליה: 'לא כן, אלא [ראוי שיקרא שמו] 'בולסיף', "כִּי שָׁ ם בָּלַל ה' שְ ׂפַת כָּל הָָארֶץ" (בראשית יא, ט).
(בראשית רבה לח, יא)

"אמר רב יוסף: בבל ובורסיף סימן רע לתורה."
(*בבלי* סנהדרין, קט, ע"א)

אני, מיתר תלוש: מה, וואו אוי, מה. אפשר לכתוב על זה ש"ס שלם.
י"ז תשרי ה´תשפ"א  
זאת חתיכת יצירה. כל כך הרבה דברים משוקעים כאן, ואת עושה את זה בצורה נהדרת. הארמזים שמשובצים כאן בצורה גלויה ונסתרת.
החוויה והרגשות שהלימוד הזה מעורר בך. הכל נשזר למשהו מגוון ונפלא.
באמת מרגיש שיש כאן דבר עצום.
(כמובן שכמו תמיד, בטח בשירים כאלה גדולים ונפלאים. יש כל מיני הערות עריכה קטנות שבאות רק מתוך רצון להפוך אותו לעוד יתור טוב. אז אם תרצי מוזמנת כאן או בפרטי)
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד