בנושא
בכרם
חדשות
 
חיכינו רק לאחת / אליהו אפללו
בביכורים מאז א´ תמוז ה´תש"פ

לוחות חדשים

חִיכִּינוּ רַק לְאַחַת
אַמִּיצָה
תִּפְתַּח אֲרוֹנוֹת אֲסוּרִים
בִּפְרִיצָה

תִּפְגּוֹשׁ בַּלּוּחוֹת
הַשְּׁבוּרִים

לֹא תִּיפָּצַע.

כְּשֶׁתִּשְׁאַל:
הֵיאַךְ הַכֹּל נִשְׁבָּר?
אַמְתִּיק לָהּ סוֹדִי:
אֱלוֹהִים.
אֱלוֹהִים שֶׁלִּי
עָשָׂה אוֹתִי נַוָּוד
בֵּין מִדְבָּרוֹת
לְבָתֵּי מִדְרָשׁ
לְבָתֵּי קָפֶה.

לְבָתִּים לְבַדִּים לָשֵׂאת אֶת הָאָרוֹן בָּהֵמָּה.

בַּהַתְחָלָה הַכֹּל עָבַד
אַךְ הַלְּבַד
וְחוֹסֶר הַמָּקוֹם וְהַמָּקוֹם
בָּרוּךְ הוּא
חֲזָקִים מֵאִיתָּנוּ.

כשֶׁתִּתְרַצֶּה וְתַסְכִּים
נֵלֵךְ יַחְדָּיו לְטַיֵּיל בַּכְּרָמִים
לִצְלִילִי הַמָּחוֹל

הִיא בְּמָחוֹל
וְהוּא לִי יִמְחוֹל.

נִפְסַע בִּשְׁבִילִים
בְּתוּלִיִּים
וְנֵלֵךְ
לְחַבֵּר אֵשֶׁת נְעוּרִים
לְחַבֵּר לוּחוֹת חֲדָשִׁים

מַעֲשֶׂה יָדֵינוּ.



זוגיות

© כל הזכויות ליצירה שמורות לאליהו אפללו
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ג´ תמוז ה´תש"פ  
בהתחלה ניסיתי להטעין את השיר במשעמות הסמלית של לוחות ושברי לוחות, כי היה לי הכי טריוויאלי שלשם אתה לוקח את זה. אבל כבר בקריאה הראשונה הרגשתי שאתה מנסה להגיד כאן משהו אחר. עצמאי.
יש כאן מסע מעניין, ובעיקר בעיקר הרבה השלמה עם המקום הזה של שברי לוחות. זה יפה ונכון בעיניי.
תודה!
ג´ תמוז ה´תש"פ  
אהבתי את ה'לבתים לבדים', שזה גם בתים וגם לבד.
היו כמה נקודות שלא הבנתי. למה חיכינו ולא חיכיתי? גם מי בדיוק יחבר את אשת הנעורים? אלו שמטיילים בכרמים? אשת הנעורים היא לא אחת מהם?
ועוד עניין שולי, אבל קפץ מול העיניים. לצלילי המחול בכוונה עם חיריק?
שאלתי יותר מדי. אז רק שהשיר יפה, בייחוד:
אֱלוֹהִים שֶׁלִּי
עָשָׂה אוֹתִי נַוָּוד
בֵּין מִדְבָּרוֹת
לְבָתֵּי מִדְרָשׁ
לְבָתֵּי קָפֶה.

לְבָתִּים לְבַדִּים לָשֵׂאת אֶת הָאָרוֹן בָּהֵמָּה.
ו´ תמוז ה´תש"פ  
אהבתי מאד את הכתיבה אך לא מזדהה אישית עם התוכן, כי למרות שגם אני עברתי מסע מפרך, לא נחלשתי.
כתיבה מאד יפה!
ו´ תמוז ה´תש"פ  
האמת שלא היה לי כ"כ ברור.. כתוב יפה מאוד, אך דיי מסתורי. בייחוד השורה הזאת "לְבָתִּים לְבַדִּים לָשֵׂאת אֶת הָאָרוֹן בָּהֵמָּה" והשורה הזאת אעלתה לי אסוצאציה לקהילת הלהט"ב, וגם חלקים נוספים בשיר.
חוץ מזה משהו בכתיבה הרגיש לי לא לגמרי נכון תחבירית אבל אולי אני טועה..
ז´ תמוז ה´תש"פ  
חיכינו ולא חיכיתי, בגלל שאני חושב שזה סיפור של רבים. יכולהיות שלא, אבל רוצה להאמין שכן.
וגם, אני עוד מושפע מהישיבה.. קשה לי לספר על עצמי בשירה. זה תמיד נשמע לי מתנשא. דיבור בלשון רבים יש בו מין רכות מסוימת.. 'מה שלומכם' וכו'. ;)

לגבי שאר הדברים, אני מעדיף להשאיר אותם סתומים כרגע. תודה רבה על הפידבק :)
ז´ תמוז ה´תש"פ  
תודה רבה!
זיהוי מדויק.. השיר מושפע בעיקר מהמדרש שאומר, שלוחות ושברי לוחות מונחים בארון.
ועל היחס של זה עם חתונה ועם זוגיות.

אני חושב שתורה 'נשית', יש בה משהו יותר הרמוני. פחות שבור. (יש מה להרחיב בזה כמובן..)
ובתורה גברית יש משהו שבור.
השיר מדבר על הרצון ללוחות חדשים, שלמים, נקיים,
ועל הבהלה של הסביבה/הבחורה, מהשברים. והכמיהה למישהי שתכיל את המקום הזה. תבין את השברים, ולא תפחד מהם, תגיע ממקום בטוח והרמוני.
ויש עוד מה להרחיב :) תודה רבה!
ז´ תמוז ה´תש"פ  
רץ - תודה רבה!
אני לא חושב שיש פה חולשה בשיר.. אני חושב שיש פה כנות, וכמיהה.

מרים ג - היי :) לא התכוונתי בשיר לקהילת הלהט''ב..
יותר בכיוון של המדרש על לוחות ושברי לוחות מונחים בארון.
ארון הכוונה לדבר שנושא את הנפש.. הנפש שבורה, והיא רוצה לוחות חדשים. ברור שזה גם מקביל לחטא העגל. והלוחות החדשים שנכתבו ע''י משה, היו יותר מהלוחות הראשונים. אבל שניהם מונחים בארון.

הפס' של לבתים לבדים, הוא מתכתב בעיקר עם הבדידות שבשבר.
בחברה ותרבות שבה כולם רודפים אחר השלם,
ומי ששבור, ולא מוצלח, או משונה, לא מוצא את מקומו - יש בדידות רבה.
אז הבתים הלבדים(מלשון לבד, ולא מלשון בד כמו בפס' בתורה) הם נושאים את הארון(הנפש).
מקווה שמובן..
תודה רבה!
ז´ תמוז ה´תש"פ  
של הכאב והרצון יוצרים כאן משהו מיוחד מאוד.
והבית השלישי (או הרביעי? הנפתח ב-"כשתשאל"...) ממש נפלא בעיניי. תודה
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד