בנושא
בכרם
חדשות
 
ממדים לאין ספורות / יהודב
בביכורים מאז י"ג סיון ה´תש"פ

לבאר מור, באהבה גדולה.

נסעתי בטרמפ ומהרמקול הקרוע
פרצה מוזיקה מזרחית בפול ווליום.
מה את רוצה/אני רק בן-אדם עייף ומאוכזב.
שונא שירי דיכאון.

הנהג נהג מהר שפחד,
המוזיקה הייתה מזרחית
ואני הגגתי מחשבות מטופשות.
כולנו בעצם בני אדם עייפים ומאוכזבים
ולכן מייד מזהים את הזמן בו עוזבת
תקווה את הממד החמישי של היקום
להשתופף מעט
בארבעת הממדים הטריוויאליים שלנו.

חושב שתקווה היא יצור שמח
רק שבסוף בן אדם
עייף ומאוכזב.

גם אהבה היא יצור שמח
ויש גם
ממד שישי.



אהבה תקווה

© כל הזכויות ליצירה שמורות ליהודב
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ט"ו סיון ה´תש"פ  
כמה קפיצות משלביות וסגנוניות שמלכדות בסוף רעיון מסויים, לכן הטקסט הזה בעיניי הוא הרבה יותר קטע מאשר שיר.
בחווית הקריאה שלי, ההתפזרות שלך לכל הכיוונים פה הקשתה קצת על העברת הנקודה [וחבל, כי יש פה נקודה טובה]. אני אסביר:
ערבבת בין תיאור חוויה לבין מסקנה עקרונית. אני מרגיש שהיה פה נסיון להציג איך שהמסקנה שלך צפה מתוך הסיטואציה ההיא. לא היה לי מספיק חד המעבר הזה. יכול להיות שזה קצת סגור בפני מי שלא היה בטרמפ ההוא?
הייתי רוצה כאילו להרגיש יותר שהסיפור שאתה מספר כאן מקדם ודוקר את הנקודה שלך, מאיר לי אותה באור נוסף.

שלוש השורות האחרונות.
טוב, זה לב השיר כמעט. תן לנו עוד. מה זה המימד השישי הזה? מה זאת אומרת יצור שמח? יש כאן מסקנות ממש ממש טובות. מרגיש לי שהייתי מעדיף לתת להן יותר מקום וביטוי על חשבון אורך התהיות והמחשבות מתחיחת הקטע.

וחוץ מזה, כמה כיף שהעלית. באמת. וההקדשה בהתחלה, סקרנת רצח
ט"ו סיון ה´תש"פ  
תודה! נהדר
להבנתי דווקא לב השיר זה החלק השלישי (כמוה השורה הראשונה מהקטע האחרון) למרות שאולי זה לא הגדרה נכונה, ואם נדבר על שיא אז אפשר להוסיף את ה'לכן' שהוא גם נפלא אפילו הבריק לי יותר
'יש גם ממד שישי' (שגם לא מושג?) זה דבר שצריך לזכור ברקע אם ירדתי לכוונתך ובעצם אולי לא ירדתי
ט"ו סיון ה´תש"פ  
חוזר בי מהסוגריים בשורה האחרונה
ט"ו סיון ה´תש"פ  
קודם כל תודה על התגובה המפורטת.

את ההבדל בין שיר לקטע אף פעם לא הבנתי. הופנתי לשרשור בנושא, קראתי ולא הבנתי. בגדול זה נראה לי יותר אינטואיציה. האם אתה מגדיר קטע כ'קפיצות משלביות וסגנוניות שמלכדות בסוף רעיון מסוים? אני מודע לזה שגם ההגדרה של שירה היא לא ברורה ואם לצטט "אם אני קוראת ספר ומרגישה כפור בכל גופי עד כי שום אש לא תוכל לחממני, אני יודעת שזהו שיר. אם אני חשה תחושה פיזית, כאילו הסירו ממני את קדקודי, אני יודעת שזהו שיר. האם יש דרך אחרת להגדיר "שיר"? " אמילי דיקנסון. כשלעצמי נדמה לי שהיא הגזימה, אבל הרעיון ברור.

הממ.. אני מניח שהייתי יכול לכתוב את השיר/קטע/הרהור/יצירה/פרוזה.. הזה טוב יותר. הוא נכתב תוך דקה בדיוק, נערך בחצי דקה, והועלה לאתר בעשר דקות.. הצורה היא מעבר מחוויה אל מחשבה, כשהמחשבה הולכת ומקבלת פן רציני. 'כולנו בעצם' תמיד מרגיש לי מטופש וקיטשי, ולכן השתמשתי בו.

לגבי הממד השישי. 'ממדים לאין ספורות' זה ספר של רש"ט בו הוא טוען שיש אין סוף ממדים (פיזית). אני לקחתי את זה כפרפרזה לתקווה ואהבה שהם כביכול הממד החמישי. וכמוהם יש עוד אין סוף ממדים. ככל שמתקדמים במספר הם פחות מוגדרים ויותר 'ממשיים' (בהגדרה של זאק לאקאן).

באר, למה החלק השלישי?
ט"ו סיון ה´תש"פ  
ככה, הוא יפה
(ודי מקפל את החלקים הקודמים לו)
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד