בנושא
בכרם
חדשות
 
מדרש חסידים / אבוד ההוויה
בביכורים מאז כ"ט אדר ה´תש"פ

שלוש כתות חסידים ישבו לפני רבם.
אמר להם: צאו וראו מהו גן עדן ומהו גיהנום.

יצאו. כשחזרו שאל מה הבאתם עמכם מן העולם?

נענו אוהבי האדם ואמרו: גן עדן וגיהנום למה הם דומים? לשולחן ערוך ובו כל מעדני עולם ולשני צדדיו יושבים הכל, וכלי האכילה ארוכים שלוש אמות (שאם רוצה האדם לאכול לעצמו אינו יכול). רשעים מה הם עושים, תופס כל אחד כליו ומנסה לאכול ואין הדבר עולה בידו, ועליהם הכתוב אומר "ובטן רשעים תחסר". צדיקים מה הם עושים, תופס כל אחד כליו ומאכיל לחבירו היושב כנגדו, ועליהם הכתוב אומר "צדיק אוכל לשובע נפשו".

נענע הרבי בראשו.

 

נענו אוחזי התורה ואמרו: גן עדן וגיהנום למה הם דומים? לבית מדרש ובו ערוכים כל כתבי הקודש שבעולם, וספסלים סדורים ומורי הוראה מעולים, וכל כמה שאדם רוצה להתענג בתורה יכול ואין מי שאומר די. רשעים מה הם עושים, לומדים ואינם מבינים ומצטערים ובוכים שלידי כך הגיעו, ועליהם הכתוב אומר "רובי תורתי כמו זר נחשבו", ואומר "עץ חיים היא למחזיקים בה" – למחזיקים בה חיים, ולעוזביה מרה ממוות. צדיקים מה הם עושים, יושבים ועטרות בראשיהם ונהנים מזיו השכינה ואומרים "הנה א-להינו זה קיוינו לו ויושיענו, זה ה' קיוינו לו נגילה ונשמחה בישועתו".

נענע הרבי בראשו ושחוק עלה בפיו.

 

פנה לכת אחרונה. שאל: מה בפיכם?

נעתרו נוקבי הלב ואמרו: גן עדן וגיהנום למה הם דומים? לאולם רחב וריק מכל וכולו מכוסה מראות ועומד שם האדם לבדו ומראין לו מעשיו מכל ימי חייו. צדיקים רואים צדקתם ומעשיהם הטובים וששים ושמחים, ועליהם הכתוב אומר "וצדיק יסוד עולם". רשעים רואים מעשיהם ומיללים, ואף שכנגדם מיילל נגדם. ללמדך, שהרבה יין עושה והרבה שכנים הרעים עושים, אך יותר מכל עושה האדם הרע לעצמו.

החווירו פני הרבי. אמר: רוֹאֶה אֲנִי אֶת מְשַׁלְכֶם מִמְּשָׁלָם, שֶׁבִּכְלָל דִּבְרֵיכֶם דִּבְרֵיהֶם.



גן עדן משל עולם הבא

© כל הזכויות ליצירה שמורות לאבוד ההוויה
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ג´ ניסן ה´תש"פ  
שבח לאלוקים חיים ששם חלקי בראש החלוצים כי על שירך הלזה ליגמור בו הילולים כי נאים והדורים אותיותייך החרוטים והינו כניטעי נאמנים יתוכו כמעיינות נובעים עלי ליבות נשמות אצולים להם ישוקו שיפתי עמלים ומה לבני הדלים להאיץ בו בלשונו העילגים ואתה גבר בגוברין בו עיין באורחות צדיקים שער השמחה בדה הבטחון הרביעי וכו ודוק מהתם להכא וכן למרנא נזר הבריאה במכתב אליהו נע ריש חלק רביעי על מאמרם זל שכר מצווה בהאי עלמא ליכא ודוק כי הוא כפתור ופרח לאימרתך הערבה ואתה ידידי ורב חביבי אגב אורחא אשיחה נא כי קודם עידן ועידנים חזיתי אחד משירייך תחת השם אדם מועד לעולם במחלוקת רבותנו הראשונים כשרפים הרמבם והתוס נע ואז אורו עיניי ויש מקום רב וכביר לפלפלו ולשדד עמקו מכל מקום שניהם גם יחד מתוקים וערבים כדורות קדומים ניטעי נאמנים אודים מאש להבות מוצלים היה רב חשקי ותאותי עוד לימשוך בקולמוסי לפאר הדרך ומעלתך אך לעת עתה העיתים קצרים וגזולים בידי הרוטטת אחתום בכל חותמי ברכות מקדש המצפה ניכסף ומעתיר לאושרך בכל העיתים בקידה אהובה המך בערכו אגב איני יודע לנקד רמת שירים אבל בלא שום ספק רמת שניהם הגבוה ביותר ביתר שאת בעיזוז הידידות
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד