בנושא
בכרם
חדשות
 
חומר (וצורה) / באר מור
בביכורים מאז ט´ שבט ה´תש"פ

שאנחנו בשר ודם גידים עצמות

גוף עושה שעשוע 

תוכי מדבר.

מבקש לפרוח אל שחקים ריקים 

לצעוק לפרקים לצחוק לחפש

אהבה ושטות

(אפילו רשע פרוע)

יופי אנושי 

שאין יודע אחדות ה'

לב נרגש רעב להעטף 

בפוך נוצות רכות 

להתחמם ולרגוע 

על עונג קרעים מתאחים 





© כל הזכויות ליצירה שמורות לבאר מור
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ט´ שבט ה´תש"פ  
אריסטוטלית משהו. כאילו, חומר וצורה. אוקי. אז ישר חשבתי לעצמי- הולך להיות כאן תיאור של חווית "מה" קיומית ולא של חווית "למה". ואז בעדינות התמקדת בתשובה החסידית הידועה של המגיד, שהיא תשיבה שעונה למה כל הקיום הזה.
כל השיר גישר בין חווית קיום פשוטה של חומר וצורה נטולת משמעות, על כל התחושות המשתמעות מכך, לבין אחדית ה' והידיעה שיש גם יעוד לכל זה.
פילוסופית, זה חינני מאוד. אהבתי.
בפו הפואטי, הייתי שוקל אולי להוריד את ה"שאנחנו" בהתחלה. חוץ מזה המונחים כאן מקבלים שימוש יפה. אתה מגשים יפה את הרעיון הלא אריסטוטלי הזה ומוצא לו דימויים מסבירי פנים.
ט´ שבט ה´תש"פ  
לכתוב על משל הציפור המדברת לא יכול להשאיר אותי אדיש. בקריאה ראשונה אהבתי , תפסו אותי הרבה דברים .
ולכן החלטתי שזה שיר שבא לי להגיב לו ברצינות.
כי אני אוהב אותו כבר עכשיו, ובהחלט חושב שקצת שינויים יעשו לו טוב

אז ברשותך, קצת ערכתי ושיניתי דברים בשיר שלך, שבעיני מוסיפים ללכידות הפנימית של האמירה שזיהיתי בשיר .
כמובן שזאת נקודת המבט שלי (אז מחילה אם זה קצת פולשני מידי. בסוף זה אך ורק שלך.)

בשר ודם גידים עצמות
תוכי מדבר.
גוף עושה שעשוע
מבקש לפרוח אל שחקים ריקים

לצעוק לפרקים לצחוק
לחפש אהבה ושטות
(אפילו רשע פרוע)
יופי אנושי
שאינו יודע אחדות ה'

לב רעב להעטף
בפוך נוצות רכות
להתחמם. ולרגוע
על עונג קרעים מתאחים


א. משום מה הנחתי שהשיר מחולק לבתים, וקרתה התקלה הנפוצה כאן שמחברת אותם. אז חילקתי באופן שבו אני קראתי את השיר.
ב. מצטרף להערתו של ציפור להוריד את ה"שאנחנו"
ג. החלפתי את המיקום של השורות השנייה והשלישית , מכיוון שבעיני זה נותן יותר עוצמה למשל והנמשל שמתערבבים כאן ביחד.
ד. הורדתי את לחפש שורה , כי זה קצת צרם לי בשורה "לצעוק לפרקים לצעוק" שהיא ממש נהדרת. בעיני הפסיחה הזאת רק פגמה בקריאה של השיר.
ה. שיניתי משאין "לשאינו", שוב יותר התאים לי בקריאה. ואם אין לך איזו כוונה נסתרת , אני חושב שזה השימוש הנכון בעברית .
ו. הורדתי את "נרגש", לא צריך לומר רגשות , הם מובנים מתוך השיר. "לב רעב להעטף " זאת שורה חזקה הרבה יותר . הנרגש בעיני מוסיף פרשנות שאינה נצרכת
ז. בהתחלה חשבתי לוותר על אחד "להתחמם", מכיוון שזה הרגיש לי חזרתיות שלא נותנת משהו.
אבל בקריאה נוספת שמתי בניהם נקודה . וכך להתחמם מוסב על הפוך נוצות . ולרגוע על השורה האחרונה.


חוץ מהערות הטכניות. מציע לך לנסות להמשיך לעבוד עם הדימויים שהשתמשת בהם פה. יש גאן נושא וסמלים מאוד חזקים. שבעיני יכולים להתפתח עוד יותר.
(לא רק לומר תוכי מדבר
אלא להרחיב את הדימוי . אתה מציב בבית הראשון כותרות לנושא ששווה קצת לפרק אותו לתת לו עוד נוכחות )

(אם במקרה משהו לא מובן מוזמן לשאול כאן או במסרש)
ט´ שבט ה´תש"פ  
איזו זכות לקבל כזו תגובה מיודל'ה!
י"א שבט ה´תש"פ  
ציפור - תודה ⁦👍
נשמע לי התחלה מגמגמת בלי 'שאנחנו'
יודלה- איזה פרוט והערות יפות, תודה!!
די התלבטתי אם לחלק לבתים דומים להנ''ל,בסוף היה נראה לי יותר יפה ככה.
וכן, אחשוב על הערה האחרונה, נראה. גם השלישית מעניינת,חושב שאתה צודק בעיקרון

שוב, תודה..
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד