בנושא
בכרם
חדשות
 
ברכת האילן / עודלא
בביכורים מאז ז´ שבט ה´תש"פ

אָדָם, אָדָם,

וּבַמֶּה אֲבָרֶכְךָ?

פֵּרוֹתֶיךָ צְמוּקִים

פְּעָמִים הִרְקִיבוּ פְּעָמִים בָּסְרִיִּים

צִלְּךָ הָרָעוּעַ

חוֹלֵף, לֹא קָבוּעַ

אַמָּה אֵינָהּ עוֹבֶרֶת תַּחְתֶּיךָ

אֱמֶת אֵינָהּ עוֹבֶרֶת מִילֶיךָ

 

אֶלָּא יְהִי רָצוֹן...

 

הַבֵּט בִּי, לְמַד וְקַח מוּסָר

זְקֹף קוֹמָתְךָ, דְּמֵה לְתָמָר

גָּאוֹן כְּאֶרֶז, כְּאַלּוֹן נֶאְדָּר

שְׁאַף טִפַּת טַל, הִתְפַּלֵּל לְמָטָר

 

הַעְמֵק שָׁרָשֶׁיךָ, הַגַּע מֵי תְּהוֹם

הִתְמַתַּח, פְּתַח עָלֶיךָ אֶל שֶׁמֶשׁ מָרוֹם

פְּקַח נִצָּנִים, הִתְחַדֵּשׁ בְּכָל יוֹם

פְּרֹץ גְּבוּל אֲדָמָה, הָעֵז לַחֲלֹם

 

הַבֵּט בִּי, לְמַד וְהַצְמַח פְּרִי נָאֶה

בְּשִׂמְחָתְךָ, בְּגָדְלְךָ, אַף אֲנִי אֶתְגָּאֶה

עֵת יִתְפַּלֵּא וְיֹאמַר הָרוֹאֶה

כִּי הָאָדָם- עֵץ הַשָּׂדֶה



אילנות טו בשבט

© כל הזכויות ליצירה שמורות לעודלא
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ח´ שבט ה´תש"פ  
לפרש את "כי האדם עץ השדה" באופן המפתיע הזה יפה בעיניי. בדרך כלל ההבנה היא הפוכה. גם העובדה שהציטוט מופיע רק בסוף השיר נכונה יותר בעיניי. יש לקורא זמן לעבד את מה שאתה מנסה להגיד פה. ככה גם הרתימה של המדרש "אילן אילן במה אברכך".
התלבטתי לגבי-
א. החרוזים. יכול להיות שכדאי לשחרר אותם קצת? קצת יותר שבירות וקצת פחות קאנוניות. לפעמים חרוזים מוקפדים שכאלו מתאימים יותר לשירים בעלי מבנה קבוע זה או אחר, שזה ז'אנר שונה לחלוטין ממה שאתה מנסה להשתמש בו פה. קשור גם קצת למשלב שאתה משתמש בו פה, שהוא אחלה של דבר פשוט לא תמיד לחרוזים שכאלו. נדמה לי שיש מקום להתלבט.
ב. בשורה השנייה- אפשר אולי לוותר על וו החיבור? [אבל זו מחלוקת שלא הוכרעה דורות על גבי דורות, אז תכל'ס הגיוני שלא תסכים איתי בעניין הזה...]
ג. יכול להיות שאפשר לצמצם קצת את החזרות בחלק השני של השיר? יש כאן רשימה די ארוכה של דברים שהאדם יכול ללמוד מהעץ. יכול להיות שאפשר להציג אותה ביותר מינימאליות? לפעמים פחות זה יותר, ודווקא צמצום כזה תורם להעברת המסר וקבלת התחושה הנכונה.

ואיזה כיף לקבל שיר כזה שבוע לפני ט"ו בשבט. באמת. שירבו כמותך בביכו'
ט´ שבט ה´תש"פ  
כיף לקבל כאלה תגובות מושקעות. תודה.
ו החיבור היא במקום לכתוב במה אני מברך- בחזרה' אם יהיה רק 'במה אברכך' מרגיש לי קצת תלוש, לא כמענה לברכת האדם.
לגבי השאר גם מתלבט (בעיקר לגבי סעיף א)
ט´ שבט ה´תש"פ  
אין אפס, זה גם עניין של טעם אחרי ככלות הכל. ניסיתי להציג את הזווית שלי. ההתלבטות בעניין היא לגיטימית.
הסיפור של ו"ו החיבור הרבה יותר מובן לי עכשיו, ואני מבין את ערך המשמעות שאתה מנסה לייצר באמצעותה. רק מתלבט לי, אם לא הצלחתי להבין את זה מלכתחילה, האם יש דרך להטעין את המשמעות ה"מגיבה" ש- ו"ו החיבור מייצאת כאן ביחס למדרש המקורי באופן שיהיה מובן יותר שזה מה שעשית. אולי להחליף בין השורה הראשונה לשנייה? גם כן לא בטוח. בכל אופן, נקודה למחשבה.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד