בנושא
בכרם
חדשות
 
מובטח לו / עודלא
בביכורים מאז י"ד שבט ה´תשע"ו

וּמָה אִם בְּכָל זֹאת וְלַמְרוֹת הַכֹּל?

אִם פָּגַשְׁתִּי בַּמְּנֻוָּל וּמְשַׁכְתִיו לְבֵית הַמִּדְרָשׁ

וְקָרָאתִי שְׁמַע

וְהִזְכַּרְתִּי לוֹ יוֹם הַמִּיתָה

וַעֲדַיִן?

וְאִם בְּחַנְתִיו נָא בַּזֹּאת

וְלֹא הֶאֱמַנְתִּי כִּי אֲדַבֵּר

וַאֲפִלּוּ מָאוֹר שֶׁבָּהּ אֵינוֹ מַחֲזִירָנִי לַמּוּטָב

נוּ, מָה?

 

אַל תַּעֲנֶה.

אֲנִי יוֹדֵעַ שֶׁיֵּשׁ לֵךְ תְּשׁוּבוֹת טוֹבוֹת

עָזוֹב. הִתְעָרַבְנוּ עַל קְרֶמבּוֹ





© כל הזכויות ליצירה שמורות לעודלא
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ט"ז שבט ה´תשע"ו  
בשביל שירים כאלה ביכורים קיים. בשביל שיהיה מי שייצור יצירות מהסוג הזה, ובשביל שיהיה מי שיבין אותן.
ט"ז שבט ה´תשע"ו  
מסופר שפעם ראה הרבי מקאצק אברך נע מצד לצד בבית המדרש, אמר לו: "נאמר, "אם פגע בך מנוול זה - משכהו לבית המדרש". כלום חושב אתה, אברך, שבזה נגמר העסק? שבבית המדרש תנוח מטרדות המנוול? לא מיניה ולא מקצתיה. במקום המנוול ההוא, המנוול שבשוק, יבוא אליך אל בית המדרש מנוול אחר, מנוול של בית המדרש, שגם מפניו יש להזהר..."

(עP סנה בוער בקצאק)
י"ז שבט ה´תשע"ו  
דווקא לגבי הסיום... לקח לי זמן. קראתי את השיר בהתחלה כמופנה כלפי שמים. אחר כך כמופנה כלפי חברותא, ואז הסיום באמת מובן ומאוד מאוד מעורר מחשבה.
י"ט שבט ה´תשע"ו  
אפרת, תודה. לא יודע אם רק אצלי כך, או אצל כולם. יותר מספק אותי לקרוא "הבנתי אותך" מאשר "בראבו! יפה מאוד". תודה.

אברהם ואלעזר, תודה רבה

(במקרה או שלא לפני שבוע שוב סיימתי לקרוא את "סנה בוער בקוצק". חושב שיש קצת טעות שם בדרך, קצת פספוס אם זה לא מתחבר להמון העם, אך כל כך מזדהה. כל כך אני. אך השיר צמח בלי קשר דווקא לספר).
אסיים בוורט קצר וחזק מהספר
אמר רבי סימון: בשעה שבא הקב"ה לבראות את אדם הראשון, נעשו מלאכי השרת כיתים כיתים וחבורות חבורות. מהם אומרים אל ייברא, ומהם אומרים ייברא. הדא הוא דכתיב: 'חסד ואמת נפגשו, צדק ושלום נשקו'. חסד אומר: ייברא, שהוא גומל חסדים; ואמת אומר: אל ייברא, שכולו שקרים; צדק אומר: ייברא, שהוא עושה צדקות; שלום אומר: אל ייברא, דכוליה קטטה. מה עשה הקב"ה? נטל אמת והשליכו לארץ.

זהו המדרש הידוע.

שאל ר' מנחם מנדל מקוצק: "מדוע השליך הקב"ה את האמת דווקא ולא את השלום, שהרי גם הוא התנגד לבריאת האדם?"

אלא, השיב רבי מנחם מנדל, אילו היתה האמת נשארת למעלה היא לא היתה נכנעת לדעת הרוב.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד