בנושא
בכרם
חדשות
 
מיד אחי / על גג בית המדרש
בביכורים מאז כ"ו כסליו ה´תשע"ו

שְׁאֵלוֹתַי מִתְרוֹצְצוֹת כִּתְאוֹמִים בְּקִרְבִּי
זֶה קַר, מִתְחָמֵם, אָרִיק אֶל חַרְבִּי
אָז שִׁנֵּיהֶם יִנְעֲצוּ יַחְדָּו בְּגַבִּי -
הַזּוֹהִי מְשִׁימָתְךָ, רַבִּי?

 

הַאִם הַכְּאֵב, הַמְּחֻדָּד עַד כּלוֹתָי
יִשְׁכֹּן לְתָּמִיד בֵּין שְׁתֵי כִּלְיוֹתָּי?
הַאִם שִׁנָּיו יְשָסְעוּ אָלוֹתָי -
הַלְכָך כִּוַּנְתֶּם, רָבּוֹתָּי?

 

שִׁיר לִי אֶת שִׁירִי -  חָלָק וְאָפֹר
הַטַּעַם לִבִּי בְּנֹעָם גוּפךָ
הַצִילֵנּי נָא מֵרדְפָי
מִיָּד אַחִי


מִיָּד עֹשִׂי.





© כל הזכויות ליצירה שמורות לעל גג בית המדרש
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ח כסליו ה´תשע"ו  
נפלא.
כתוב היטב, תודה לך.
ט´ טבת ה´תשע"ו  
זה שיר מאוד מרשים. כבר בצורה שלו.
מדובר פה על שאלות (מוסריות ואמוניות, מן הסתם), ועל הכאב שהן גורמות במהלך החיים ועבודת ה'. יש הכרה במחויבות למשימה אבל גם תחינה שזו תהיה קלה יותר..
הבית השלישי מעניין אותי. "חלק ואפור" - מה המילים האלו מחביאות בתוכן? האם "נעים, רגיל, שגרתי"? ודאי הכוונה היתה ל"הַטְעֵם" בציווי (בכלל כדאי לתקן ניקוד). "נועם גופך" - הגוף משחק פה תפקיד? האם הכוונה לכך שעיסוקי הנשמה מכאיבים מדי ולרצון למצוא מפלט בגוף? מעל הכל, למי הפניה? מיהו ה"אתה" בבית השלישי? האם אותו "רבי" שאליו היתה הפניה בבתים הקודמים? הרבה מחשבות.
~
יש בסליחות האשכנזיות, אני חושב שבאחד הימים מעשי"ת (אחפש בלי נדר), פיוט שפונה לקב"ה, ובשורה האחרונה בכל בית משבץ פסוק שמופיעה בו המילה "אח" בנטיה, כשהמשמעות מושאלת לעמ"י. "ואשר יהיה לך את אחיך תשמט ידך", למשל. זה אחד הפיוטים הכי מוצלחים שם, לדעתי ולדעת חבר שלי. נזכרתי בו עכשיו כשהתייחסת באותו אופן "מיד אחי / מיד עושי". יש בזה משהו מאוד מרשים.
~
חן חן. ברכה וכל טוב...
אלעזר
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד