בנושא
בכרם
חדשות
 
אלימות / משה כ
בביכורים מאז כ"ג כסליו ה´תשע"ה

"אהובי, צל כבד מכסה את פניך"

דניאל סלומון

כְּבָר שָׁנִים אֲנִי לֹא רוֹאָה
שֶׁכּוֹאֵב לְךָ. לֹא אִכְפַּת לְךָ
שֶׁהַכֹּל אֲנִי לְבַד. הַחִיּוּך אָבַד
וְאֵין מִי שֶׁיֹאהַב. מָתַי תָבִין
לֹא צָרִיך לְהַרְבִּיץ כְּדֵי שֶׁיִכְאַב.

אֲהוּבִי, הַחשֶׁך הַזֶּה צָרִיך לְהָצִיק לְךָ
אֵיך אַתָּה לֹא מִתְעוֹרֵר.
צֵל כָּבֵד עַכְשָׁיו עַל הַפָּנִים שֶׁלְּךָ אֵיך אַתָּה לֹא
מִסְתַּנְוֵר. מֵהַמַּכָּה. מֵהָאֱמֶת הַמֵעִיקָה.
אֵיך אַתָּה וַעֲדַיִן
שְׁתִיקָה.

[פַּעַם אָמַרְתָּ לִי תִרְאִי אֵיך אַתְּ יָפָה.
אֵיך כָּל כָּך הַרְבֵּה. וּבְשֶׁקֶט צָרַחְתִּי
וְאַתָּה רוֹאֶה?]

הֲכִי רָחוֹק שֶׁיָכֹלְתָּ הֲכִי
רָחוֹק. בָּרַחְתָּ לְמָקוֹם אָפֵל וְשָׁחוֹר.
בִּקַּשְׁתִּי רַק שֶׁתִּהְיֶה לִי בַּיִת
לַחֲזוֹר. כְּשֶׁבַּלֵּב שֶׁלִּי הַר שֶׁל פַּחַד וְחוֹמוֹת שֶׁל קֹר
אַל תַּשְׁאִיר אוֹתִי כָּאן מֵאֲחוֹר.





© כל הזכויות ליצירה שמורות למשה כ
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ג כסליו ה´תשע"ה  
זה היה לגמרי נהדר! ממש שאבת אותי לשיר ורק ביקשתי שהוא לא יגמר, ממש התחברתי ואהבתי את המשפטים הממש חזקים
מָתַי תָבִין
לֹא צָרִיך לְהַרְבִּיץ כְּדֵי שֶׁיִכְאַב.
כ"ד כסליו ה´תשע"ה  
ברור ומובן שזה שיר ברמה ובליגה אחרת.
יש כאן איכות ועומק רגשי בלתי רגילים, השקעה וברירה של מילים, ניקוד וסידור ופסיחה וחלוקה...הכל טיפ-טופ!
חימשתי. (מרוב חימושים לשיריך אני יכול כבר להצטרף לחיל החימוש.)
המשך לכתוב ולצרף מילים, כי העם זקוק למשוררים בהם יוכל לבטוח, אוחזי קולמוס אחראיים, קברניטים לספינות המלל.
עלה והצלח אחי. חג אורים שמח:)
כ"ה כסליו ה´תשע"ה  
שירים למגירה, אריאל.
איזה אדירים אתם שאתם מגיבים לשירים שלי בקביעות..תודה רבה רבה.
אריאל הצחקתני!

חג אורים שמח :)
כ"ה כסליו ה´תשע"ה  
בביכורים התחילו לכתוב בלשון נקבה
סתם. שיר מעולה. כתוב היטב.
היו משפטים שנשמעו לי יותר קלישאה ופחות אתה. ובכ"ז ממש טוב.
חג אורים שמח!
כ"ז כסליו ה´תשע"ה  
וחג אורים שמח גם לך
כ"ט כסליו ה´תשע"ה  
שרטוט יפה, מדויק ואמין, ממש אפשר לראות תמונה נפשית שציירת, עם הכאב והרצון לדיבור ולחיבור דו צדדי. קצת היה חסר לי הצד שלו כאן. כאילו, ברור שיש כאן ניסיון להשמיע את הקול שלה וזה עובד טוב. אבל יכול להיות מעניין להבין מה עומד כנגד - התקדמות, יציבות, שלווה/ קפיאה?

הרגיש קצת מתכתב עם השיר האחרון של אוליב, ואולי גם עם שירים אחרים.

תודה.
כ"ט כסליו ה´תשע"ה  
כתוב מעולה
ל´ כסליו ה´תשע"ה  
הנגיעה בכאבים הכמוסים עדינה וטובה.
הבחירה לכתוב מהזווית הנשית, הבנאלית או המוכרת יותר של הכאב לא ברורה לי. ודאי לי שיש גברים שמרגישים ככה, תהיה להם פה...

שנדע לכאוב ולאהוב, ולאהוב עוד יותר.
עז
א´ טבת ה´תשע"ה  
רוני, אישהשמחה, עז...
תודה על תגובותיכן.

אנסה להסביר:
בשיר הזה, למעשה, ציירתי בכוונה תחילה רק צד אחד.
הרעיון הוא שבצד הגברי, לשאלתה של רוני, ישנה קפיאה- הסטטיות הזו, השתיקה. וזה מה שגורם לסיטואציה הנוראה הזו להיות לא פחות קשה ואף גרועה יותר במובנים מסוימים מאלימות פיזית.
הדממה ההרסנית הזו, חוסר החיוניות והחיות.
עז...זו גם הסיבה שלא שימשתי בשיר הזה לפה לכל הגברים שמרגישים כך, מכיוון שהשיר נכתב על הכאב מהצד השני דווקא, כשמן העבר השני עומד גבר, שמבלי לשים לב מחריב את האדמה עליה מושתתת הזוגיות שלו.
מצטרף לאיחולים שלך, בע"ה

שוב תודה לכולכן.
ג´ טבת ה´תשע"ה  
ומהכל בעיקר יפה שהשארת מקום למקור, בלי אילוצים מציקים. "אַל תַּשְׁאִיר אוֹתִי כָּאן מֵאֲחוֹר."
(ואיך אנחנו משאירים ככה מקום לצעוק בתוך סוגריים)
תודה

ו´ טבת ה´תשע"ה  
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד