בנושא
בכרם
חדשות
 
י-ה הצילני / איש שלג
בביכורים מאז ל´ תשרי ה´תשע"ה

יָ-הּ הַצִּילֵנִי מִלְפִתָּת צִפָּרְנֶיךָ
הָגֵן בַּעֲדִי מִתֹּקֶף שִׁבְטְךָ
מְשֶׁה תֵבָתִי מִיאוֹר חֶרְדַּתֶךָ
פְּדֶה לְבָבִי מֵחֹשֶׁךְ שִׁבְיֶךָ

יָ-הּ הַצִּילֵני מִמִּלּוֹת תּוֹרָתֶךָ
מִדְּקִירוֹת מַצְפּוּנִי הַגּוֹעֵשׁ בְּקִנְאָה
לִכְבוֹדֵךְ. מִסִּפְרֵי מוּסָר,
מִזְּקָנִי רַבָּנֶיךָ; מֵעֵינֵי אֶבְיוֹנִים
הַתּוֹבְעִים מִיָּדִי עֶזְרַתֶךָ

יָ-הּ בְּנָפְלִי עַל פָּנַי בִּמְקוֹם מִסְתַּרִי
מִפָּנֶיךָ. בְּאָטְמִי אֶת אָזְנַי
הַקְּפוּצוֹת מִלִּשְׁמֹעַ קוֹלְךָ. יָ-הּ
בְּגוּפִי הָעֵירֹם, בְּחֶסְרוֹן מַעֲשֶׂה יָדֶיךָ;
בֵּין עֲצֵי הַגַּן, בֵּין סָדִין לִשְׂמִיכָה
בֵּין מָסָךְ מְרַצֵד לְעֵינַיִם כְּבוּיוֹת מִרְאוֹתֶךָ

מְנָע בַּעֲדִי
בְּעָקְדִי אֶת עַצְמִי
לַעֲשׂוֹת מִצְוָתֶך; שִׂים בִּי
שָׁלוֹם וּסְלִיחָה וַאֲוִיר
וְהַרְגָּע רְעַמֶיךָ; הְיֶה עִמָּדִי
בְּהַכְבֶּד עַל כְּתֶפָי מַשָּׂאֶךָ

צֵא לִקְרָאתִי
בְּבָרְחִי מִפָּנַי
אֵלֶיךָ





© כל הזכויות ליצירה שמורות לאיש שלג
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ב´ חשון ה´תשע"ה  
הזה בין לשון של תפילה עתיקה, לבין שפה עכשווית ודימויים עכשוויים. אני לא בטוח אני אוהב את זה או לא.

אבל השיר בכללותו חזק מאד. ומרתק.
תודה.
ב´ חשון ה´תשע"ה  
שִׂים בִּי
שָׁלוֹם וּסְלִיחָה וַאֲוִיר
וְהַרְגָּע רְעַמֶיךָ; הְיֶה עִמָּדִי
בְּהַכְבֶּד עַל כְּתֶפָי מַשָּׂאֶךָ

צֵא לִקְרָאתִי
בְּבָרְחִי מִפָּנַי
אֵלֶיךָ

הכי אני אוהב איך שאתה חוזר אלינו כל פעם עם פנינה.

(ובעיניי השילוב שעליו דיבר ליכט יכול היה להיות בעייתי..אבל אתה עושה אותו מושלם)

תודה.
ב´ חשון ה´תשע"ה  
אני אוהבת את זה
שונה מאד ממה שאתה כותב בדרך כלל, אבל יפה בדרכו שלו. בדרכך שלך.
ו´ חשון ה´תשע"ה  
מנסה להיזכר בשם מי דיברנו, בראש השנה כניראה, על זה שחזרה בתשובה היא להתפלל מהנפילה, לא לאבד את הדיבור עם בורא עולם.

עז
ח´ חשון ה´תשע"ה  
להגיב. להגיד שהייתי כאן, שקראתי.
---
זה שיר קשה, אתה יודע. מהמורכבים יותר שלך. כי הוא מכיל שתי תנועות שהן, בעצם, הפוכות. הבריחה ממך אליך, ממנו אליו. זה להיות ולא להיות, וזו חתיכת שאלה, חתיכת פרדוקס.

לא יודע מה להגיד. בהתחלה חשבתי שזה הממסד (הדתי, ההלכתי, הלא-יודע-מה), אבל זה לא. זו התנועה האמונית עצמה. הנחת את האצבע על נקודה נהדרת, והקריאה לאל שימנע ממך את הקריאה הזאת עצמה - ובכן, זה גדל'ס.

עוד אני אומר שקצת היה לי מוזר הסגנון. קצת פיוטי (במובן הימי-ביניימי של המילה). אני לא כ"כ אוהב את המילים המאוחדות האלה. "שביך" במקום "השבי שלך", וכן הלאה לאורך כל השיר.
ברור לי שזה בכוונה. יכול היה להתפרש בתור אחדות של תוכן וצורה, ושהשיר הזה כאילו חותר תחת עצמו (יפה אמר ליכט, שילוב בין לשון של תפילה ובין שפה עכשווית. כמו למצוא את האל בעולם, רק הפוך), אבל אני לא בטוח שאתה מרויח כאן את מה שהיית רוצה להרוויח. יכול להיות שלהפוך את זה (דימויים ישנים בשפה עכשוית) היה מכוון יותר, אם כי עם אפקט נמוך יותר.

וכמובן, תמשיך להיות ולכתוב ולנשום.
ושתחלץ.
כ"ב שבט ה´תשע"ה  
כולל סינקופות מדויקות.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד