המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
יומני #1 (שלוש שמועות) / אלעזר300
בביכורים מאז ט"ז כסליו ה´תשע"ד

והתודה הגדולה לאפרת.

[שְׁמוּעַת יַעֲקֹב]

רְאוּ מַה זֶּה הָיָה שְׂחוֹק לְאִישׁ וָמַעַן!
עֵינַי, הֲכֹה תִרְאֶין? אָזְנַי, הֲכֹה תִשְׁמַעַן?
כִּי אֶת אֲשֶׁר יָגֹר, וְאֶת אֲשֶׁר חָלַם
וְאֶת אֲשֶׁר אָהֵב - עָלָיו הָיוּ כֻלָּם!

[שְׁמוּעַת הַגֵּר]

לֹא יַעֲלֶה כֹּהֵן בְּפֶתַח בֵּית קְבָרוֹת,
וְלֹא בְּבֵית אָבֵל יָרֹנּוּ כִּנּוֹרוֹת;
אִם בְּאָזְנַי חָלִיל וְקוֹל פַּעֲמוֹנִים -
הֲרֵי אֲנִי כַּמֵּת בְּעִיר הַכֹּהֲנִים!

[שְׁמוּעַת יוֹסֵף]

וַאֲנִי מִבּוֹרִי, מִן הַתֹּהוּ
מַבָּטִי אֶל הַפֶּתַח אָרִים -
לוּ יְהֵא לִי הָאוֹר, לוּ יָבוֹאוּ
גַּם אֶל פֶּתַח בּוֹרִי סוֹחֲרִים.





© כל הזכויות ליצירה שמורות לאלעזר300
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
י"ח כסליו ה´תשע"ד  
כמעט הורדתי אותה אבל בסוף לא נגעתי לך בכלום (כמובן, גם לא בסימן הקריאה אחרי "כמת בעיר הכוהנים". אני רוצה קודם לשמוע ממך למה הוא שם, זה מסקרן אותי יותר ממעצבן...)

הדבר הזה שכתבת מרגש מאוד. ואתה חייב להמשיך עם הכתיבה הנדירה הזאת. אני רואה בה המון המון יופי, זה כל היופי בעברית, לא מילים קשות ונוקשות ובודדות.
י"ח כסליו ה´תשע"ד  
רק לומר ש-
עוד אשוב לקרוא את זה שוב יותר לעומק.
י"ט כסליו ה´תשע"ד  
ככלל, הסגנון הזה הוא לא כוס התה שלי, אבל אין ספק שאתה עושה בו פלאות ואני נהנה לקרוא אותך.
ובכל אופן:
לא הבנתי את משמעות המילה "ומען" בשורה הראשונה.
השיר השני מצא חן בעיני, אבל לא ברור לי מיהו הדובר. גם לגבי השיר השלישי לא ברור לי אם להאמין לכותרת (שהדובר הוא יוסף) ואם כן, השורה הסוגרת לא השתלבה יפה לטעמי.
כ´ כסליו ה´תשע"ד  
"הרי אני כמת בעיר הכוהנים" בעיניי פנטסתי
המשפט הזה .
ה"לא יבואו גם אל פתח בורי סוחרים"זה חזק ביותר ולו רק בגלל שביוסף הדבר הרחיקו מאביו. לי זה נראה שלפעמים מרוב כאב, אנו את הדשה של השכן, אפילו שרע לו, אנו רואים כירוק יותר.
כ"א כסליו ה´תשע"ד  
גם אני לא הבנתי את הבית השני.
כ"ב כסליו ה´תשע"ד  
אפרת, אני לא צריך לכתוב את זה, כי את יודעת, אבל לשמוע ממך דברים כאלה, ואחרים, זה פשוט מחיה, ואני יותר משמח להודות לך, ובמיוחד בהזדמנות הזו הקשורה.

הדובר בשיר השלישי הוא לא יוסף, כשם שהדובר בבית הראשון הוא לא יעקב. אני הדובר בכל שלושת השירים. קטעי יומן והרגשה, בנקודות שונות, מתוך השוואה / התייחסות שלי לדמויות שונות. אין קשר בין השירים.

בשיר הראשון רציתי לתאר איך שקרה לי כל מה שחששתי ממנו וכל מה שחלמתי עליו, כל התסריטים הכי רגשניים שיכולתי לתפור לעצמי בלב. (למעשה, מנקודת המבט שלי, אלו היו ממש אותם תסריטים שחששתי מהם ושחלמתי עליהם בו זמנית.)

השיר השני. פעם זה היה אצלי "אינו איש מקום שיש אנשים, ברומא ואינו רומאי". עכשיו זה "כמת בעיר הכהנים". סימן קריאה של הבנת המצב והכרה מטלטלת, "אוי!" "אבוי!" "מה אני עושה פה?" ואולי אפילו "אני חייב לברוח".
ט´ טבת ה´תשע"ד  
יפיפה. אני רגיל לסגנון הזה, וקראתי הרבה ממנו, כדי להגיד שהשיר הזה מדהים.

החריזה מושלמת והקצב בשיר מדויק ובלי חריגות. הדבר היחיד שקצת הפריע לי זו הכותרת לבית השני.
אבל כל השאר מרשים ביותר.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד