בנושא
בכרם
חדשות
 
צדק תרדוף / מגידלאחד
בביכורים מאז ג´ אלול ה´תשע"ג

אוּלַי כֻּלָּנוּ ערימת קִלְקוּלִים

שֶׁמְּבַקְּשִׁים לְשַׂרְטֵט מְדִינַת יְהוּדִים

חָשַׁבְתִּי שֶׁהַיּוֹם לֹא מַשְׁתִּיקִים

מְכַבִּים אֶת הָאוֹר

מוֹחְאִים כַּפַּיִם

מַתְחִילִים לָשִׁיר

הַאִם אַתָּה מוּכָן לִרְאוֹת

לְהַבְחִין

וְלַחֲשֹׂף אֶת הַלֵּב לַבְּחִירָה הַיּוֹתֵר רְצִינִית

צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף

 

בָּאתִי לֶסַּפֵּר

בִגנוּתן שֶׁל הַמִּלִּים

מַגְדִּירוֹת

חוֹסְמוֹת כָּל אֶפְשָׁרוּת

לֹא מַצְלִיחוֹת לוֹמַר אֶת מָה שֶׁבֶּאֱמֶת

מַלְכוּת הָאַרֶץ לֹא מְסֻגֶּלֶת

לְהִתְפַּעֵל בָּצְנִיעוּת הַנִּדְרֶשֶׁת

הַמַּחְסוֹם נִשְׁבַּר

חַיָּבִים לְגַעַת

להוֹשִיט יָדַיִם

אֲרֻכּוֹת וְכוֹאֲבוֹת

בְּלִי נָשִׁים

בְּלִי סוּסִים

הַיִּסּוּרִים הֵם הַמָּנָה המעֻרטלת

שֶׁלִּי

 

 

לָמָּה יוּמַת הַמֵּת

כַּמָּה כֹּחַ מְבֻזְבָּז נִדְרַשׁ

בַּמִּלִּים שֶׁלְּךָ

כְּבָר נִקְבַּר תַּחְתָּיו

הָעִקָּר שֶׁלֹּא תִּשְׁכַּח לִכְתֹּב

עוֹד שׁוּרָה

לִשְׁאֹף

זוֹ הַהִתְמוֹדְדוּת שֶׁלְּךָ

וְזֶה אַתָּה

וְאֵלּוּ הֵן יָדֶיךָ

שֶׁלֹּא שָׁפְכוּ אֶת הַדָּם

נִגָּר אֶרְצֶה

בְּמַפָּלִים שוצפים

וְאֶת חוֹסֵם הָעוֹרָקִים

הִדַּקְתָּ עַל פִּי

אַתָּה עָשִׂיתָ אֶת הַיָּשָׁר

צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף



שופטים

© כל הזכויות ליצירה שמורות למגידלאחד
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
י"א אלול ה´תשע"ג  
אם זה שלא הבנתי הרבה מהשיר שלך זה בגלל שחסר לי ידע מקדים, הכרות עם כל מיני מקורות שהתייחסת אליהם, כי ככה זה מרגיש.
בכל אופן, אם להתייחס לשיר מהעמדה שלי כרגע- יש לך כאן אמירות מאוד עוצמתיות אבל אני מתקשה למצוא את הקשר ביניהן. נראה שהשיר מורכב מכמה חלקים שעומדים כל אחד בפני עצמו, כמה דברים שונים שהיה לך חשוב לומר. אבל אולי בקריאות נוספות יפרש כאן מארג מקושר יותר.
מבחינת צורת הכתיבה יש כאן חוסר אחידות, בעיניי- יש איזורים טובים מאוד וכמה שקצת פחות. משפט כמו "וְלַחֲשֹׂף אֶת הַלֵּב לַבְּחִירָה הַיּוֹתֵר רְצִינִית" הוא קצת פתאומי ו,הייתי אומרת, כמעט פרקטי ויבש- נעדר את המדרגה אחת למעלה שאליה שייכת שירה, כמו שאתה עושה מצוין ברובו המוחלט של השיר.

בתוכן השיר- יש הרבה דברים שאני מסכימה איתך ברעיון- יחד עם זה, היה לי קשה עם האלימות שמתפרצת ממנו, פיזית או רעיונית. אתה כותב טוב, ודווקא לכן זה קשה יותר: מאלימות כתובה בינוני אני אתרשם פחות.

בכל אופן, מקווה שלא הבהלתי אותך יותר מידי באופן כללי אנחנו תמיד שמחים לאנשים חדשים. אתה מוזמן בחום לפרסם, להגיב ליצירות של אחרים ולבקר בפורומים שלנו- סדנת שירה וסדנת שירה פתוחה שקישורים אליהם נמצאים ממש כאן מימין.
ברוך הבא, ובהצלחה!
י"ג אלול ה´תשע"ג  
קודם כל מאוד הבהלת אותי.

תודה רבה על הביקורת העניינית והבונה.

אני חושב שיש עניין לא להבין את כל השיר בבת אחת. התייחסתי באמת לכל מיני מקורות, אבל יכול מאוד להיות שאת תמצאי התייחסויות אחרות.

לגבי האלימות, גם לי קשה איתה. זו המציאות שהולידה את הזווית הזאת.

אין לי מושג מי את, אבל אשמח לשמוע עוד.

תודה,
עודד
ט"ז אלול ה´תשע"ג  
האם הסה"כ שלנו הוא "ערימת קלקולים" ותו לא? הפתיחה הזאת מעוררת בי התנגדות ואני ממשיכה לקרוא באי רצון, בתחושה שהמילים תוקפות אותי בזרם רציף. יש בי התנגדות לקרוא את שירו של מי ש"בא לספר בגנותן של המילים".

אני חושבת שהבנתי שמלכות הארץ לא צריכה להרבות סוסים ונשים אבל אחרי זה שוב התקשיתי להבין את הכוונה.
לרגע נהניתי מהדימוי המצמרר של שימוש בחוסם עורקים לחסום לך את הפה ואז שוב הלכתי לאיבוד. אפשר עזרה?
ט"ז אלול ה´תשע"ג  
שלום Hoky,

ההטפה פה היא רק לעצמי. השיר הזה נובע מקושי שלי לקרוא את המציאות, או מהכאב שאני חש כשאני נתקל בה כל פעם מחדש.

איך אני עוד יכול לעזור לך לחזור מאיבוד ?
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד