המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
לחיות / קל וחומר
בביכורים מאז י"ז אב ה´תשע"ג

לחיות


להורדת הקובץ לחצו כאן

בית א:
יש רגעים בהם הכל יכול לקרות

זה בא וקורא לי פתוח כמו בשדות

פזמון:
ומה מכל זה יוכל לבוא בי ולהיות
ובתוך כל האור הזה מותר סוף סוף לחיות

בית ב:
חוזר אל העיר ממנה ברחתי ואל המראות

ניצוצות של בית, של חום ואור בין גושי הבטון

בית ג:
מבין שבבי הכפור הולך לי אל המקור
שידע לצחוק ברגעים בהם נכנעתי אל השחור
 

 

~
מילים:
קל וחומר
לחן: רון שוסהיים
קולות (לפי סדר הופעתם): קל וחומר, אשי קרמר, רון שוסהיים 
קחון: אשי קרמר
הקלטה, עיבוד, עריכת סאונד ומיקס: תומר אדגר

הוקלט באולפני Marcato, בית זית 

[הקובץ כאן באיכות mp3. לאיכות wav אפשר לפנות במסרש]



חופש עיר תקווה

© כל הזכויות ליצירה שמורות לקל וחומר
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ´ אב ה´תשע"ג  
כ´ אב ה´תשע"ג  
קלידים-רון שוסהיים
כ´ אב ה´תשע"ג  
העבודה של הפסנתר נשמעה לי ממש משובחת. הוא מלווה את כל השיר, ולא רק בגלל שהוא הכלי העיקרי כאן.
הלחן (בעיקר בפזמון) קצת הזכיר לי את עידן רייכל, לא יודע עד כמה זה נכון.

ומה מכל זה יוכל לבוא בי ולהיות
איזו שאלה גדולה.

בסך הכל, עבודה ממש טובה. אהבתי.


תתחדש על הסוגה, ועל ההמלצה. יפה לך.


(בהתחלה של הבית הראשון הרגשתי קצת חוסר סנכרון של השירה עם הקצב של הפסנתר)
כ"א אב ה´תשע"ג  
מותר סוף סוף לחיות.


כל כך מרגש. ומשמח.
והעומק מורגש בכל, בקול.


מצדיעה
כ"א אב ה´תשע"ג  
התייחסות מוזיקלית אולי אצליח לכתוב בהמשך..
כ"א אב ה´תשע"ג  
איזה יופי!
נעים מאוד. ומקווה שתיקח את זה בטוב, אני שמח שאני לא היחיד עם פערים כאלה בין כתיבת שירה לבין כתיבת טקסט להלחנה :)

תמשיך ותעלה,
דויד.
כ"א אב ה´תשע"ג  
כ"א אב ה´תשע"ג  
כ"א אב ה´תשע"ג  
איזה יופי.

אני לא מבינה בזה כלום, אבל זה עדין ונוגע ויפה.
כ"ג אב ה´תשע"ג  
אוי חברים...מתגעגע..
כ"ד אב ה´תשע"ג  
עדין, ורגיש, ומנחם.

מותר סוף סוף לחיות.

תודה.
כ"ד אב ה´תשע"ג  
הלחן יפה מאוד, המילים נשמעות טוב.
רק חבל על העיבוד הפשוט לפסנתר בזמן השירה.. ובמיוחד יד ימין שמנגנת רק את המלודיה כמו הזמר וזה מעצבן.
כ"ד אב ה´תשע"ג  
אהבתי במאוד מאוד. קודם כל, את עצם העובדה שלקחת את עצמך והכנסת למוזיקה. ואחר כך - שעשית את זה באמת טוב, בלחן, במילים, בקצב.
תודה.
כ"ד אב ה´תשע"ג  
וכמובן, העיקר - "ומה מכל זה יוכל לבוא בי ולהיות" - נראה לי שלזה התכוונו כשדיברו על השורות שיוצאות מהדף (או מההקלטה) ונצרבות עמוק עמוק בראש.
(מורד למחשב).
כ"ה אב ה´תשע"ג  
טוב, אז הסגנון שלי מאד שונה באופן כללי, השיר מזכיר את עידן רייכל.. במעבר בין הפזמון לבית שני היה משהו צורם באחד המעברים ההרמוניים, סתם כזה..על הטקסט כמובן אין מה לדבר.. מדהים.. הכניסה של הקחון והקולות מטורפת.. מוכשר הבסוניסט הזה.. הקטעים המלודיים מכניסים חזק פנימה.. קצת מתוק לי מידי, אבל לא מפספס.. אם יש משהו שהייתי משנה בדחיפות זה את הליווי של הפסנתר ביד שמאל, עמוס מידי וחזק מידי, הקצב מתפספס בגלל המלאותשל האקורדים.. הייתי הולך על ליווי עדיין יותר בהתחלה, ואז אולי נכנס עם אקורדים בשתי ידיים..

עדיין ולמרות הכל, מדהים!
כ"ה אב ה´תשע"ג  
מילים מאוד יפות, ולחן שמתאים מאוד. הכניסה של הקחון מדהימה, בדיוק במקום. הקולות נכנסים מצוין.
דבר אחד שחסר זה עיבוד קצת יותר עשיר לפסנתר, עם יותר פירוקים של האקורדים.
כ"ו אב ה´תשע"ג  
את משפחת ואך... (תבחר אם זאת מחמאה ) גם בלחן, גם בביצוע - (הקולות השניים, אולי), וגם במילים.

ממש יפה. לא ידעתי שאתה גם יוצר מוסיקלי.

מה שדוד אמר - תמיד ככה. לא בעיה, לדעתי. מה שיפה בשירה מולחנת זה שמותר לה להיות פחות מתוחכמת, כי בזכות המנגינה אנחנו יותר מאמינים למילים.

תמשיך..
כ"ו אב ה´תשע"ג  
הקולות, הפסנתר.
נשמע שאתם מאמינים במילים של השיר.

ומה מכל זה יוכל לבוא בי ולהיות
ובתוך כל האור הזה מותר סוף סוף לחיות

ובכלל, משמח לראות יוצרים שכותבים בד"כ, מפרסמים יצירות מוסיקה.

תודה לכם.
כ"ו אב ה´תשע"ג  
תודה.
כ"ט אב ה´תשע"ג  
העיבוד של הפסנתר באמת קצת פשטני.

הקול שלך ממש טוב.
ט"ז כסליו ה´תשע"ד  
שואלת: ומה מכל זה יוכל לבוא בי ולהיות?

כמו השבוע. אז תודה, שוב.
כ"ח תשרי ה´תשע"ה  
השיר הזה תופס אותי באותו מקום בשנה, כשהחיים כמוסים בניצנים בתחילת החורף, והשאלה הזו כל כך מתבקשת, כל כך מכילה את הזמן הטעון והמצפה הזה..

תודה יוסף, אתה נהדר ושמך ויצירותיך מתוקות, ואני מחכה למה שיצא ממך אחר ההתחדשות הזו.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד