בנושא
בכרם
חדשות
 
ה´ עוז לעמו ייתן / hilabenitzhak
בביכורים מאז כ"א סיון ה´תשע"ג

בס"ד

היצירה ה' עוז לעמו ייתן מראה את הרב מרדכי אליהו בצבעים, מבט ותנועה שנותנים כח של שמחה.



אמנות אמנות יהודית הילה בן יצחק הרב מרדכי אליהו יודאיקה ציור שמן

© כל הזכויות ליצירה שמורות לhilabenitzhak
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ח סיון ה´תשע"ג  
הציור של הרב אליהו יפה מאוד.
היד מקדימה מאוד לא מדוייקת- נראית ממש גרמית ולא נעימה לעין, יד היא איבר קשה לציור וצריך להתאמן הרבה כדי לצייר יד בצורה מדוייקת (אתה יכול להתאמן גם על היד של עצמך או מצילום), וחבל כי כאן היד די מורידה את הציור....
כ"ח סיון ה´תשע"ג  
קודם תודה רבה על התגובה ההערות וההארות הן אלה שמקדמות אותנו.
אני ציירת לא צייר.
אתה צודק, בהחלט קשה לצייר ידיים המורה של תמיד היה אומר שפנים וידיים הם הדברים שהכי קשה לצייר. כאן לציור היד בצורה הזו יש משמעות. מבחינתי ציור לא צריך להיות מושלם אלא שיעביר את התחושה שאני רוצה שיעביר ועדיין שיישמר הגבול של ציור ממשי ולא של מריחת צבעים אקראית.
כ"ט סיון ה´תשע"ג  
כמו אור ושמחה יש בציור, הצהוב שברקע מדגיש זאת. רמה מאוד טובה של ציור .הפנים ,הזקן והכובע נהדרים, אך היד אכן קצת מוזרה והבגד מאוד שטוח ,למרות שאני יכולה להבין ,זה מאוד קשה ליצור עומק באובייקט שיש בו כ"כ הרבה פרטים כמו הקישוטים המסתלסלים בלבן.
כל הכבוד!
כ"ט סיון ה´תשע"ג  
יש לך פה משהו מאוד יפה שאולי שווה ללטש אותו עוד לפני שמעלים לכרם.
כמה הערות שאת מוזמנת לקחת לתשומת לבך...
-כתבת שציור לא צריך להיות מושלם ועל זה יש לי תהייה גדולה מאוד... נכון ששום דבר לא מושלם אבל לטעמי צריך תמיד לשאוף לעשות כל דבר עד הסוף ועד שאת מרגישה שמבחינתך הציור מושלם.
-אני לא מסכימה אם האמירה שיד ופנים הכי קשים לציור. לא כי בשבילי הם קלי קלות, אלא כי באמירות מהסוג הזה טמונה הבעיה: ברגע שאת מחליטה שיד זה קשה לצייר, אז היד הופכת להיות יד, וזה מה שקשה לצייר. סתם ככה, מה בעצם ההבדל בין לצייר יד או אצבע או אפילו ציפורן, אם ניכנס לזום אין, לבין לצייר קוביה או גליל או צוואר או שמיים או כל דבר אחר? כשאת מציירת, אל תחשבי על מה שאת מציירת אלא על איך זה נראה ואיך זה מרגיש. לא "זה אף", אלא "זו מין פירמידה חצויה עם קימור קטן ושני חורים עמוקים בבסיסה." כי מכל זווית האף יראה אחרת, ואם את לא מתנתקת מהתודעה ההכרתית וההגדרתית שלך, יהיה קשה מאוד לשנות את ההבנה המקובעת שלך מה זה "אף". או יד או כל דבר אחר. את יכולה לצייר הכל! זה רק עניין של תרגול ותחושה.
-אשמח אם תצרפי לנו את הרפרנס (התמונה המקורית) כדי שאוכל להיות ממוקדת יותר.
-למרות שיש בו בעיות טכניות, הציור הזה מצוין לטעמי מכיוון שהוא מעביר את התחושה מצוין. את השמחה, את החיות. אני ממש יכולה להרגיש את החיוך שלו, ואי אפשר שלא לחייך בחזרה. זה יכולת מדהימה, להעביר אוויר בציור. ומהבחינה הזאת הצלחת בגדול.
-ובהקשר הזה, הפריע לי הרקע. כי מבע הפנים והתנועה נותנים כוח אדיר, וכשאת מפרטת מאחורה את הרקע הפשטני הזה אני מרגישה פיספוס, כאילו שלא סמכת על עצמך ועל הציור שלך שיתן מספיק תחושה של שמחה, והיית חייבת להוסיף צבעים עליזים וטקסטורה פשטנית. זה לא יודאיקה, זה ציור... יש לו כוח בפני עצמו. תני לו ולכישרון שלך את הקרדיט, ואל תקשטי אותו לשווא.
-באותו הקשר המשפט שכתבת והתגיות המרובות... תסמכי עלינו שאנחנו מרגישים את התחושות שאת מדברת עליהן ולא צריכים שיתמללו לנו אותן. הרי זה כל הכוח בציור...

את מוכשרת מאוד ואני מקווה לראות אותך ואת ציוריך עוד כאן, וכמובן גם בסדנת הציור של האתר. מוזמנת בשמחה
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד