המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
Daenerys Targaryen – Emilia Clarke / roni yoffe
בביכורים מאז כ"א אייר ה´תשע"ג

A4



דיוקן משחקי הכס פורטרט ציור רישום

© כל הזכויות ליצירה שמורות לroni yoffe
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ה אייר ה´תשע"ג  
ההצללות. הברק. השיער.
היא ממש חיה ברישום הזה.
מעברים נהדרים בין אור וצל, ושליטה מופלאה בעפרון.

אני חייבת להגיד שיש משהו מאוד טכני בטכניקת הרישום שלך, אבל זה עשוי כל כך טוב, שאני מצדיעה.

אני יכולה רק להוסיף, שהייתי ממש רוצה לראות רישום חופשי שלך, לאיזה התרחשות בזמן אמת. עם הכישרון שלך, זה בטח יצא מרתק.

ואהבתי את הדרקונים שם מאחורה. מוסיפים מן שדים קטנים שיוצאים מהדמות, ומאפילים טיפה על החיוך חסר הדאגות שלה.



אלגביש


כ"ה אייר ה´תשע"ג  
ענק! איזו יפה..
כ"ה אייר ה´תשע"ג  
כמובן שהציור מעולה!!!!

אבל האמת שקצת התאכזבתי מכך שלא ממש ציירת את הדמות ממשחקי הכס. היא כמובן בהירה יותר ופחות חייכנית. הזכר היחיד לכך שמדובר בה הוא הדרקונים. ולדעתי זה חבל. יש לדמות הזו כל כך הרבה אופי.

בכל מקרה לדעתי כותרת מתאימה יותר היא אמיליה קלארק לבד, בלי שם הדמות.
כ"ה אייר ה´תשע"ג  
אלגביש - אני לא חושבת שיש לך דרך לדעת (לא במקרה הזה כי זה מובן מאליו) מי מהפורטרטים שלי נעשה מול מודל חיי ומי לא.

מן הסתם, מי שמפורטים יותר - יש סיכויי גדול שנעשו מרפרנס. ומן הסתם, לא אמילה קלארק ולא אנג'לינה ג'ולי ישבו מולי ודיגמנו.
אבל אני באמת לא חושבת שיש הבדל בין איכות הרישום או החיות בו כאשר אני מציירת מרפרנס ומהמציאות. הרפרנס פשוט מאפשר לי יותר דיוק ומאחר ודיוקן של שחקנית פופולארית הוא לא איזו יצירת אומנות על זמנית, יש להניח שהוא תרגול. וככזה, השאיפה שיצא חיי ומדוייק עד כמה שניתן.
לגבי ההתרשמות האישית שלי - היא נמצאת בכל ציור שלי. ממודל, מהדימיון ומרפרנס. היא נמצאת בפרטים הקטנים, בבחירת הקומפוזיצייה, בבחירת המודל, ובכל קו וקו בציור.
אני לא חושבת שכדי להראות "פרשנות אישית" יש לדחוף אלמנטים שבהכרח לא נמצאו ברפרנס/מודל שלי. ואני לא חושבת שכדי להראות את ההתרשמות האישית, יש צורך במשיכות קווים/מכחול סויימות.
אין לי אפשרות, כמו לאף אחד אחר שעוסק ביצירה, לא להביא את הפרשנות האישית שלי וההתרשמות שלי לדבר שאצור.
זה כמו שאומר לך לכתוב בלי כתב היד שלך.
זה הרי בלתי אפשרי.


עדיאל - שם היצירה הוא בעיקר בשביל גוגל. וגם בשביל מי מאיתנו שלא יודעים מי היא אמיליה קלארק ויתקשו לקשר בין הפנים לסדרה.
אל דאגה, ברגעים אלה (בין רישום מודל לציור שמן) אני עובדת על פורטרט של דניריז טארגריאן בכבודה ובעצמה מהפרק הרביעי של העונה השלישית. :)
כ"ה אייר ה´תשע"ג  
שלא ישתמע מהתגובה שלי שזה לא רישום נהדר, הוא באמת כזה. וגם אמרתי את זה.
אבל כמו שאמרת בעצמך, יש בזה סוג של תרגול.

ואני חושבת שאת מוכשרת מאוד מאוד מאוד.
יש לך רישומים מדוייקים ונפלאים.

דווקא לכן, יש לי משאלת לב לא לראות תרגולים שלך, או עבודות מוזמנות, אלא דברים שהם יותר מזה. שיש בהם מעבר לטכניקה שהבאת לכדי מושלמות.

וזה נכון שלכל אחד יש טביעת יד ופרשנות אישית, אבל כשמדובר ברישום מדוייק וריאליסטי מרפרנס של תמונה, אני חושבת ששתינו נסכים שזה המדיום שיש בו הכי פחות מהאישי של האמן.

זה לא הופך את הציור לפחות מרשים, רק מפחית את ההשפעה הרגשית שלו על הצופה. כל מי שרואה את היצירה הזו מתפעל עד אין קץ מהיכולת הטכנית שלך, והכישרון המדהים, אבל אין כאן איזה נגיעה רגשית נוספת. ואת, עם הכשרון המדהים שלך, מסקרנת אותי דווקא במקום הזה, הרגשי, שחסר לי.

מקווה שאני מובנת. וגם מקווה שלא נפגעת. זה רק משום שאת כל כך מוכשרת, שאני מרשה לעצמי לשתף בתחושות האלה.

וכמובן, שזאת רק משאלה שלי, וכמובן שזאת זכותך לצייר מה שבא לך.


כ"ה אייר ה´תשע"ג  
ציורים כמו שאת מדברת עליהם אצלי יצונזרו כאן מחמת חוסר צניעות...
פורסם אתמול אחד טרי טרי בפייסבוק.. אוכל לתת קישור בפרטי אם תרצי. ויש עוד כמה וכמה כאלה..

העניין הוא שבעיניי, מי שמחפש בציור מעבר לטכניקה, פשוט לא התעמק בה מספיק.
טכניקה היא לא רק לשים קווים וכתמים במקום. טכניקה היא הכל, כולל ההמחשה וההבעה הרגשית.
אף אחד לא מחפש בציור של רמברנדט (ואני לא משווה כמובן) "משהו מעבר" כי יש בכל יצירה עולם ומלואו.
המציאות שלנו מדהימה כמו שהיא, ועדיין כל אחד רואה אותה שונה ויכול להביא אותה ריאליסטית לחלוטין אבל אישית לו בלבד. וזה כל היופי בעיניי.
לקחת את הדברים האמיתיים שנמצאים כאן. וכל מי שיתעמק מספיק במלאכה מסויימת יוכל לבטא את אותה המציאות האישית לו כך שאחרים יחוו אותה גם כמוהו.

אנשים חושבים ששימוש בכלי מסויים או באופי קו מסויים יעשה את הציור שלו לאישי ואומנותי יותר. אבל אלה לא הכלים או הצורות על הדף שיעשו את היצירה לחיה ונושמת ואמיתית. אלא רק היוצר עצמו. שיהיה מיומן דיו כדי לגרום לך כצופה לחוות דבר מה כמו שהוא חווה אותו בזמן היצירה. גם אם זה לרגע אחד.
כ"ה אייר ה´תשע"ג  
החיוך, השיער, הדרקונים, ההצללות

את מוכשרת מאוד.
כ"ה אייר ה´תשע"ג  
אני חושבת שלא הובנתי. הטכניקה עצמה לא הפריעה לי. גם לא הסגנון שלך, או משהו כזה. זה הנושאים, ומה שבחרת להעלות כאן, שהם הרבה מאוד דיוקנות מתמונות, שזה נושא די טכני.

הייתי שמחה לראות פשוט נושא משוחרר יותר.

ורמברנט הוא גאון. אין על מה לדבר. אבל באמת אפשר ללמוד ממנו איך לדייק במקומות מסויימים, ואיך לא דייק בכלל במקומות אחרים, ואיך הוא עושה עם הנושא מה שהוא רוצה, ולא מה שאפשר לצפות.

ובדקתי בפייסבוק שלך. אכן, יש שם דברים שלחלוטין לא היו מאושרים כאן מבחינת צניעות (ואפילו לא היו עושים עליהם דיון התלבטות, שזה גם נחמד). אבל באמת יש בהם את מה שהתכוונתי מבחינת המקום האישי שלך, כיוצרת.

בכל מקרה, אם אי פעם תחליטי לצייר עוד דיוקן עצמי שלך, והוא יהיה מתאים לאתר, אני מאוד מאוד אשמח לראות אותו כאן.

תמשיכי לצייר. את פשוט כל כך מוכשרת.


כ"ה אייר ה´תשע"ג  
מלא הבעה וחיים, ציור נקי ומדויק, פשוט להוריד את הכובע, נהדר.
כ"ו אייר ה´תשע"ג  
רמה גבוהה זה מאד משכנע מדוייק לאלללה
כ"ז אייר ה´תשע"ג  
בס"ד

אחרי חיפוש קצרצר של הדמות בגוגל... ^^

השיער הדהים אותי במיוחד כאן; איך הצלחת להראות את השערות ה"סוררות" מעל כל השאר? עם מחק, או אולי לא צבעת אותן מראש?

בקיצור, כל הכבוד. כיף לראות את הציורים שלך. (:

שֹהם
כ"ז אייר ה´תשע"ג  
שהם - אני עובדת עם עט מחק.
אבל חשוב לצייר בכל הציור נעשה בהמון שכבות מאוד עדינות בעיפרון וזה מה שמאפשר מחיקה דקה כזאת.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד