בנושא
בכרם
חדשות
 
התנצלות / aiziq
בביכורים מאז א´ אייר ה´תשע"ג

מִבְּלִי שֶׁשָׂמְנוּ לֵב
הֲפַכְתֶּם מִנִּצּוֹלֵי שׁוֹאָה 
לִמְנֻצְּלֵי שׁוֹאָה.
צִיּוֹנִים צִינִיִּים שֶׁכַּמוֹנוּ 
כִּבִּינוּ כְּמוֹ צוֹפִים בְּמַעְגָּל 
אֶת גַּחֲלֵי כְּבוֹדְכֶם, 
יָדֵינוּ הַגַּסָּה נָגְסָה בְּמָמוֹנְכֶם:
"הֲרֵי הֱיִיתֶם בַּגָּרוּעַ מִכָּל - 
חֶרְפַּת הָעֹנִי קְטָנָה עֲלֵיכֶם". 
וְאוּלָי הִתְפַּתֵּנוּ לַחְשׁוֹב
שֶׁהַמַּחְסוֹר הוּא לֵחֵם חֻקְּכֶם: 
יַלְדוּתְכֶם, עִירְכֶם, שְׁנַתְכֶם -
אִם אִבַּדְתֶּם אוֹתָם 
הֲרֵי תּוּכְלוּ בְּקַלּוּת לְוָתֵּר 
עַל הַכָּבוֹד לְהִזְדַּקֵּן 

וְאַתֶּם קְפוּצֵּי שְׂפָתִיִּים
חֲרוּקֵי שִׁנִּיִּים
פְּלִיטֵי עָד בְּמַחְנוֹת כְּאֶבְכֶם
מִתְמַעֲטִים וְהוֹלְכִים בִּדְמָמָה

לַעָד לֹא יִנָּקֵה עָווֹן דּוֹרֵנוּ
אָשָׁם אֲדִישׁוּתֵנוּ הָאֲיֻמָּה.



ביקורת יום השואה מחאה שואה

© כל הזכויות ליצירה שמורות לaiziq
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ד´ אייר ה´תשע"ג  
אי אפשר לא להנהן. משחקי המילים והמסר היו קצת פשטניים בעיניי. לא היה לי חידוש בקריאות חוזרות, כמו בדרך כלל בשירים שלך.
אהבתי מאד את השורה -
פְּלִיטֵי עָד בְּמַחְנוֹת כְּאֶבְכֶם

כאב עד. יש כזה דבר.
ד´ אייר ה´תשע"ג  
אני מתלבט כיצד לקרוא את ההערה:" לא היה לי חידוש בקריאות חוזרות, כמו בדרך כלל בשירים שלך."

יכול להיות שהתכוונת לומר " שלא כמו בשירים שלך בדרך כלל"?
ו´ אייר ה´תשע"ג  
אין ספק שזה הולם את הרעיון בשיר, שהרי זו הדרך המהירה "להעלים" שיר מהמסך הראשי בביכורים - ככה אף אחד לא שומע, אף אחד לא רואה, אף אחד לא מגיב. השתקה גסה של המחאה.

או אולי מישהו רוצה לומר לי: "המשך, אל תתייאש!" ?

איך שהוא יותר נוח לי לקבל את האופציה של גילוי החוצפה מאשר את האופציה של ההשתקה המתוחכמת... אבל איך שלא אסתכל על זה אין כאן שום דבר מכבד כלפי השיר וכלפי המקום.

ו´ אייר ה´תשע"ג  
לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך. מנוצלי שואה? מעניין שלא נחשפתי לתופעה כזו מעודי.
ו´ אייר ה´תשע"ג  
למצבם הכלכלי הירוד של הניצולים(לא זוכרת איזה אחוזים, אבל בכל אופן העניין מביש...)

איציק- משחקי המילים אכן נצרכים כאן!- זה שיר מחאה בועט ומסיר שלווה(אני באמת מתכוונת לכל זה!)
ז´ אייר ה´תשע"ג  
בד"כ לא מגיבה על שירה, מתוך תחושה של חוסר הבנה בז'אנר.
אבל את השיר הזה אני מבינה, וגם אם איני יודעת למדוד איכות של שירה - הוא חשוב.

תודה על השיר הזה.
ז´ אייר ה´תשע"ג  
אין לי יותר מה להגיד.

(לאף אחד אני לא מעיר על זה, אבל לך, צדיקים מדקדקים איתם כחוט השערה.
יש לך שמה כמה טעויות ניקוד?
לחם לא מנוקד עם סגול מתחת ל-ח?
שפתים, שינים, זה בכונה מנוקד כך?
ז´ אייר ה´תשע"ג  
חד ומדוייק.
מאד נוקב.

עז
ז´ אייר ה´תשע"ג  
התכוונתי, שבשאר השירים שלך אני חוזר ושונה ומוצא פנים חדשות.
ז´ אייר ה´תשע"ג  
נושא השיר חשוב מאוד אך מבחינת המבנה הוא מאוד חריג. לא הייתי מנחש שזה שיר שלך גם מתוך 100 ניחושים. ואולי יש כאן כל מיני רמיזות שלא הבנתי וזו כבר נקודה משותפת לשיר עם הרבה שירים אחרים שלך
אא"ה
ז´ אייר ה´תשע"ג  
תודה רבה לכל המגיבים. אכן יש טעויות בהקלדת הניקוד. אתקן אותן בע"ה כשירווח, תודה על תשומת הלב, פרט

חברים זה שיר מחאה, הוא כמו תפוח אדמה לוהט, אף אחד לא רוצה ולא צריך להחזיק אותו ביד יותר מדי זמן. במיוחד לאור העובדה שהוא לא פוסח על אף אחד בביקורת הקשה.

זה שיר נוזף ולא מתלונן. שיר שמאשים, שיר שכועס. שיר שלועג, שלא בוחל בתיאורים בוטים ( כמו למשל כיבוי המדורה בסגנון הצופים) שיר שמרשה לעצמו להשתמש במילה 'איומה' גם אם היא נשמעת פומפוזית.
וכל זה כי הנושא חשוב והנושא בוער בדם והנושא מחייב טיפול, אפילו שתקנה כבר לא תהיה וזיכוי מאשמה כבר לא יהיה -אבל איך אומרים...תשובה ומעשים טובים, כתריס בפני הפרענות.

תודה בעד התגובות

איציק.
ט"ו אייר ה´תשע"ג  
את ההגשה של השיר.

לַעָד לֹא יִנָּקֵה עָווֹן דּוֹרֵנוּ
אָשָׁם אֲדִישׁוּתֵנוּ הָאֲיֻמָּה.

אכן כך.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד