בנושא
בכרם
חדשות
 
כי לקח טוב נתתי לכם, תורתי אל תעזבו / יוסי בלו
בביכורים מאז כ"ט ניסן ה´תשע"ג

חג הפורים הסתיים ומהו הלקח שיש ללמוד? את התשובה מצאתי בכתוב "כי לקח טוב נתתי לכם, תורתי אל תעזבו", לעניות דעתי, הלקח מפורים הוא כי גם אם ה' נסתר מאתנו אל לנו לעזוב את תורתו. תורת ה' ומשה עבדו הוא כלי המחבר בין ישראל לה', שכן אור חוכמת הבורא נמצא בם, בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה. ואם נתבונן בשטחי הפרד"ס של התורה אז נבין את תיבותיה, נשבור את תבניות השפה המצמצמת ונתחבר לאור חוכמת הבורא, חוכמה אשר לעתים מופשטת מדי ליכולת הנברא להגדירה אפילו בשפת הקודש 

ההוכחה, כאמור במגילת אסתר שם הויה של הקדוש ברוך הוא נסתר,  אך בכל מקום בו מופיעה רק המילה מלך הכוונה היא לא לאחשורוש אלא למלך מלכי המלכים בכבודו ובעצמו. אז החלטתי להתבונן בתיבות שם הויה במטרה לגלות אם ה' נותן לנו לקח טוב כשתיבות שמו נסתרות. 

שם השם הוא ידוע: י ה ו ה, האותיות הן: יה, וה. עתה ניכנס לכל תיבה ונאיית כל אות ואות אזי נקבל את השם הבא: יוד הה וו הה ואם אותיות יה, וה נסתרות, יוצא כי "כי לקח טוב נתתי לכם" היא בעצם תיבה אחת ויחידה והיא האות ד. ולאות דלת יש קשר ישיר ל "תורתי על תעזובו", שכן האות דלת היא המילה דת המקיפה את האות למד הפנימית, אשר מהווה לעניות דעתי את התשובה לשאלה מה זה אומר להיות דתי? להיות דתי זה להיות תלמיד אשר תמיד למד. מה שמאפיין כל תלמיד היא אהבת חוכמה לימודה ויישומה, הלכה למעשה. יוצא שכל בני האדם תלמידים, כי גם הטיפש הבורח מחוכמה מרגיש ולמד שהוא חי כשליבו פועם. אבל המייחד אצל היהודים לא לעזוב את תלמוד תורת ה', "תורתי אל תעזובו" 

 

את התמצית אני מוצא ממש לפני קריאת שמע:  

"... אַהֲבַת עוֹלָם אֲהַבְתָּנוּ יְיָ אֱלֹהֵינוּ, חֶמְלָה גְדוֹלָה וִיתֵרָה חָמַלְתָּ עָלֵינוּ. אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ, בַּעֲבוּר שִׁמְךָ הַגָּדוֹל וּבַעֲבוּר אֲבוֹתֵינוּ שֶׁבָּטְחוּ בְךָ, וַתְּלַמְּדֵם חֻקֵּי חַיִּים, לַעֲשׂוֹת רְצוֹנְךָ בְּלֵבָב שָׁלֵם, כֵּן תְּחָנֵּנוּ וּתְלַמְּדֵנוּ. אָבִינוּ אָב הָרַחֲמָן, הַמְרַחֵם, רַחֶם־נָא עָלֵינוּ, וְתֵן בְּלִבֵּנוּ בִּינָה לְהָבִין וּלְהַשְׂכִּיל, לִשְׁמֹעַ לִלְמֹד וּלְלַמֵּד, לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת, וּלְקַיֵּם אֶת כָּל דִּבְרֵי תַלְמוּד תּוֹרָתֶךָ בְּאַהֲבָה. וְהָאֵר עֵינֵינוּ בְתוֹרָתֶךָ, וְדַבֵּק לִבֵּנוּ בְּמִצְוֹתֶיךָ, וְיַחֵד לְבָבֵנוּ לְאַהֲבָה וּלְיִרְאָה אֶת שְׁמֶךָ, וְלֹא נֵבוֹשׁ, וְלֹא נִכָּלֵם, וְלֹא נִכָּשֵׁל, לְעוֹלָם וָעֶד. כִּי בְשֵׁם קָדְשְׁךָ הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא בָּטָחְנוּ, נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בִּישׁוּעָתֶךָ ..." 





גילוי הסתרה פורים תורה

© כל הזכויות ליצירה שמורות ליוסי בלו
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ה´ אייר ה´תשע"ג  
אני לא מבינה גדולה בתורת הסוד אבל זה נשמע עמוק.
רק הערה אחת קטנה וחשובה. הפסוק המקורי הוא: "כִּי לֶקַח טוֹב נָתַתִּי לָכֶם תּוֹרָתִי אַ ל -תַּעֲזֹבוּ" (משלי ד, ב)
ה´ אייר ה´תשע"ג  
זה נשמע עמוק אבל האם משהו תפסת?
ה´ אייר ה´תשע"ג  
משהו, בגדול, משהו כזה:
"להיות דתי זה להיות תלמיד אשר תמיד למד", רעיון יפה.
ה´ אייר ה´תשע"ג  
אכן צירוף אותיות מעניין, תלמיד= תמיד+ל
היהודי עיניינו להיות תלמיד שתמיד למד כלומר תלמודו הוא של התלמוד ושל התורה
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד