בנושא
בכרם
חדשות
 
מי שענה / אמי 1
בביכורים מאז כ"ט אלול ה´תשע"ב

 

מִי שֶׁשְׁעָרָיו בִּפְנֵי דְּמָעוֹת לֹא סָגַר
בְּמִדְבַּר בְּאֵר שֶׁבַע בִּפְנֵי שִׁפְחָה תּוֹעָה – הָגָר
וְעַל בֵּן מְצַחֵק חָס, לְבַל יָשִׁית עָלָיו אָשָׁם,
הוּא יִשְׁמַע אֶל קוֹלֵנוּ בַּאֲשֶׁר אָנוּ שָׁם

מִי שֶׁקִּיבֵּל תְּשׁוּבַת רָצַח גַּם יָרַשׁ
עֵת לָבַשׁ שַׂק וָאֵפֶר כְּעָנִי וְכַרָשׁ
וּבְיָמָיו לֹא הֵבִיא הָרָעָה עַל בֵּיתוֹ,
הוּא יְרַחֵם עַל עַמּוֹ וְעַל נַחֲלָתוֹ

מִי שֶׁחָס עַל נִינְוֵה הָעִיר הַגְּדוֹלָה
בְּקַבְּלוֹ תְּשׁוּבָתָם וְלֹא עָשַׁה בָּם כָּלָה
וְלֹא אָבָה לְהַשְׁמִידָם, כִּי מַעֲשֵׂיהֶם רָאַה,
הוּא יַרְבֶּה חַסְדּוֹ עִמָּנוּ וְיִנָּחֵם עַל הַרָעָה

מִי שֶׁנֶּעְתַר תְּחִינַת מֶלֶך אֲשֶׁר הִרְבָּה לִמְעָל מַעַל,
הֶעֱבִיר בָּנָיו בָּאֵשׁ וּבָנַה מִזְבֵּחַ לַבָּעַל
וְהֵשִׁיבוֹ לְמַלְכוּתוֹ כִּי נִכְנַע מִלְּפָנָיו,
הוּא יִשְׁמַע תְּפִילָתֵנוּ, וְיָחוּס עַל בָּנָיו

מִי שֶׁמִן חַטָּאִים דֶּרֶךְ תְּשׁוּבָה לֹא מָנַע,
יַחְמוֹל עָלֵינוּ וְיַבִּיט אֶל לְבָבֵנוּ הַנִכְנַע.
תֶּעֱרַב מִנְחָתֵנוּ לְּפָנֶיךָ כְּבִימֵי עוֹלָמִים
אֵל מֶלֶך יוֹשֵׁב עַל כִּסֵא רַחֲמִים

 



סליחות תפילה תשובה

© כל הזכויות ליצירה שמורות לאמי 1
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ד´ תשרי ה´תשע"ג  
מצוין, הן מבחינת המקורות התנכי"ם והן מבחינת הכתיבה והשמירה על סגנון הסליחות (האשכנזיות).

בכל אופן שני פיוטי הסליחות שלך ושל אביצר, עוררו בי תהיה מסויימת, האם פיוט מודרני חייב לשמור על תבנית הפיוטים הקדומה? מצד אחד כך הוא משתלב בצורה חלקה בעולם הפיוט אליו אנו רגילים, מאידך אולי כשם שכל עולם השירה השתנה, יש מקום לכתוב "פיוט סליחות" בסגנון חדש. צ"ע.

בכל אופן תודה.
ד´ תשרי ה´תשע"ג  
כתוב ממש יפה.
נוגע בעומק הנשמה.
אהבתי! :)
תודה לך
ה´ תשרי ה´תשע"ג  
אין ספק שזה נותן מענה לחוסר מסוים ב"מי שענה" המקורי.
ה´ תשרי ה´תשע"ג  
אם הבנתי נכון והבית האחרון מרמז על יתמו חטאים ולא חוטאים אז לענ"ד הבית האחרון קצת גורע מהשיר כי הוא שובר את הרצף של אישים שונים ותשובתם כשמכל אחד לומדים פן אחר של התשובה.

כך או כך השיר מעולה!

ישר כח גדול!
וגמר חתימה טובה
אבא אלדד הנחמד
ה´ תשרי ה´תשע"ג  
ה´ תשרי ה´תשע"ג  
לשיר\פיוט של אביצר בתגובתי לעיל:
http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=66985#.UFxmMaCerCM
ושם הוא משיב לגבי הערתי על צורה ישנה ותוכן חדש.
י"א תשרי ה´תשע"ג  
ממש נראה פיוט מתוך התפילה...
אבל על מי מדובר בבית השני? (בורה שכמותי...)
י"א תשרי ה´תשע"ג  
על המלים הטובות.

לאברהם שחר - אני מסכים שכל דור צריך להבין מה הוא אומר, וגם להזדהות עם המלים - ואני חושב שזה לא בדיוק הסגנון של הפיוטים הישנים, זה עם מלים גבוהות פחות, וגם יש משהו קצת שונה בסגנון, לדעתי.

לאא"ה - אני לא התכוונתי לרמוז ל"יתמו חטאים ולא חוטאים", אלא פשוט למונח "חטאים", במשמעות רשעים. מה זה אומר? שהשורה לא קוטעת את הרצף הנ"ל, אבל גם לא כ"כ מובנת לכולם. מילא.

hadfad - אחאב, לו נאמר הביטוי "הרצחת וגם ירשת?" (מל"א, כא)
י"א אדר ה´תשע"ג  
איכשהו הצלחת גם להיצמד למבנה המאתגר והחוסם, לשפה הלא טבעית, וגם להיות מאד אישי ואמיתי.

ממש, ממש טוב. הייתי רוצה להתפלל את התפילה הזו.
י"ב אדר ה´תשע"ג  
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד