המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
cannon 550D / roni yoffe
בביכורים מאז כ"ז אלול ה´תשע"ב

רישום בעפרונות
A4


אני לומדת לצייר אצל ג'ורג' רוט



רישום

© כל הזכויות ליצירה שמורות לroni yoffe
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"א תשרי ה´תשע"ג  
מושלם.

רמת גימור גבוהה מאד, אולי אפילו גבוהה מידי לאתר הזה.
כ"א תשרי ה´תשע"ג  
גבוהה מידי? למה? יש כאן אחלה עבודות ואחלה אנשים
כ"א תשרי ה´תשע"ג  
כמו תמיד.
חג שמח!
כ"א תשרי ה´תשע"ג  
כל פעם שאני רואה ציור שלך בא לי לרוץ להתחיל לצייר.
כל כך יפה...
כ"א תשרי ה´תשע"ג  
את מציירת פשוט יפה!!
מצטרפת לhadfab...
כ"א תשרי ה´תשע"ג  
יפה יותר מאשר במציאות....

אבל אנלוגיות הרבה יותר יפות

מושלם
כ"א תשרי ה´תשע"ג  
כ"ג תשרי ה´תשע"ג  
כיף שאת פה.
כ"ג תשרי ה´תשע"ג  
כ"ג תשרי ה´תשע"ג  
כ"ד תשרי ה´תשע"ג  
שציירת את זה.
כ"ד תשרי ה´תשע"ג  
כ"ד תשרי ה´תשע"ג  
כ"ד תשרי ה´תשע"ג  
כ"ד תשרי ה´תשע"ג  
לקחת תמונה ולעשות לה עיצוב כזה בפוטושופ..


במילים אחרות: וואואווווואוווו!!!
אני לא כ"כ מגיבלאחרונה באזור, אבל היצירות שלך, כולן, מ ד ה י מ ו ת !
כ"ד תשרי ה´תשע"ג  
לא כל כך הבנתי את מה שניסית לומר אולי.
כ"ד תשרי ה´תשע"ג  
שהציור כל-כך מדהים ביופיו כך שמי שרואה אותו ולא יודע שזה ציור משוכנע שמדובר בצילום שעבר עיבוד בפוטושופ.

שזו מחמאה ענקית.

ומוצדקת לחלוטין.
כ"ה תשרי ה´תשע"ג  
יש לך שליטה ממש טובה בסקאלת הגוונים.
אבל... מבחינת הרעיון, אני לא ראיתי פה שום דבר מיוחד, שום רעיון מלבד אינפורמציה ויזאלית, לא מעניינת במיוחד.
חסרה לי תנועה, משהו קצת יותר אישי וסיפורי. ולא רק טכניקה.
מה את אומרת, תפנקי אותנו באיזה gesture איכותי, מה?
כ"ז תשרי ה´תשע"ג  
כלומר, הטכניקה שלך נהדרת, זה ברור לנו מהציור הראשון. אבל חסר קצת אותך. ואנחנו מחכים לך
ולפעמים בשביל להכניס את עצמינו לציור צריך קצת לשחרר. לא תמיד. לא כולם. אבל זה בדרך כלל עושה טוב, אולי שווה לנסות, לא לגמור עד הסוף, לא לעמוד תמיד על המשמר שהכל נכון ומדויק. לצאת קצת לחופש, זה יכול לחולל פלאים.

(ואם כבר, זה עלה לי מייד בגלל שציירת דווקא מצלמה. את מכירה את טכניקת הרנדור, או הrendering, במקור? זו טכניקה שמשמשת הרבה לסקיצות של מוצרים. הייחוד שלה הוא שימוש ביחסית מעט קווים וצבע שיוצר תמונה לא ריאליסטית אבל נהדרת, מעבירה היטב את הפרטים החשובים ובעיקר- חיה מאוד. יש אתר בשם sketch a day שמציג כאלה, וגם אם זו טכניקת איור יותר מאשר ציור, יש בה קצה של מה שאני מתכוונת אליו. ולמרות שבפועל היא משמשת בעיקר לאיור חפצים, מי שמבין את עקרון הפעולה שלה יכול לאייר נהדר כל דבר, ראיתי במו עיניי.)
כ"ח תשרי ה´תשע"ג  
קוראים לזה רישום כי זה נותן רושם.
במקרה של הציור הזה. אז ואו
טוב
כ"ח תשרי ה´תשע"ג  
כ"ח תשרי ה´תשע"ג  
לא פעם נתקלתי בתגובות כאלה, ואין לי עוד מה לומר מלבד זה שעצוב לי שכך אתם חושבים.

דבר ראשון לגבי קונספט - זה נדיר שיש לי כזה ברישומים לרוב, אבל דווקא כאן הוא ישנו.
יש אומרים שזה טוב לצייר כמו צילום, ולצייר מצלמה זאת מבחינתי מן תשובה משעשעת לכל אלה.

דבר שני, הציור צוייר כמתנת יומהולדת לחבר טוב,
שהוא צלם.
והוא זה שייעץ ותמך בי בזמן שחיפשתי לקנות את המצלמה המקצועית הראשונה שלי. (המצויירת כאן, בכוונה מירבית לדיוק רב, כדי שיהיה ברור שמדובר בדגם הספיציפי.)

דבר שלישי.
אני נמצאת כאן בציור, בכל כולי.
זה שאנשים מחפשים איזו מריחת צבע אקראית או איזה טישטוש מגומגם של צבע כדי להבין שיש כאן "אישיות" זאת רק תוצאה עגומה של מערכת חינוך מקולקלת. שמללמדת אנשים לחפש דברים שאין.

ציור יכול להיות מדוייק ומחודד, והוא עדין יבטא אותי בנאמנות ובשלמות.
כל צייר אחר שיצייר את המצלמה הזאת בתאורה זהה ובמיקום זהה, יקבל תוצאה שונה בתכלית.
ציור הוא כתב יד.
ואין לטעות בין ציירים מנוסים.
אין לך שניים דומים גם אם הם למדו אצל אותו המורה ועסקו בנושאים זהים.
כל אחד הוא שונה.
ובציור של כל אחד משתקף הצייר בשלמותו.

ברוב המקרים כשאני מקבלת תגובות כשלכם אני מנסה להבהיר דבר מסויים -
אין להפריד בין ה"טכניקה" לבין ה"ג'סצ'ר" כלומר, בין העקרונות הבסיסיים של הציור, לבין הציור החופשי.
כי הם מכילים אחד את השני כמו יינג ויאנג.
הם ההתחלה והסוף שלעצמם כאחד שלם.
וכאשר צייר מבין את זה ופועל כך, הרי שרק כך הוא יכול לבטא את עצמו דרך הציור.

עקרונות ברישום (אור וצל, פרספקטיבה,אנטומיה.. וכו') לבדם ללא הג'סצ'ר - נותנים ציור מת.

וקישקוש לבדו ללא שום ידע - נותן קישקוש סתום.

אי אפשר להפריד בינהם כאשר עוסקים ביצירה.
ואני בשאיפה כל הזמן ללמוד עוד, שזה אומר לרכוש עוד כלים בסיסיים במקביל לשחרור היד.

תודה לכולם על התגובות :)
ל´ תשרי ה´תשע"ג  
רציתי להבהיר שלא היתה כוונה למתוח ביקורת, ואני מתנצלת אם ככה הובנתי.

ואני רוצה, בכלל, להסביר את עצמי: לא באתי להגיד שבהכרח חייבים לשחרר קו בשביל להביע רגש, ובוודאי שאפשר לחבר בין הדברים, אין כל ספק. ומעולם לא באתי לטעון שלאמן שעובד לפי כל הכללים לא תהיה טביעת יד. כמובן שיש.

אבל את בעצמך אמרת "עקרונות ברישום (אור וצל, פרספקטיבה,אנטומיה.. וכו') לבדם ללא הג'סצ'ר - נותנים ציור מת." וזה מה שהפריע לי: אני לא מרגישה כאן ג'סצ'ר. זה ציור נהדר, ועדיין הוא לא נוגע בי. אחרי ההסבר שלך אני מבינה בראש את ההקשר- הרגשי אפילו- שלו, ועדיין, זה דבר שאמורים להרגיש בעיניי, לא להבין.

(ההצעה לשחרור יד לא באה כקריאה לשינוי כל סגנון הציור שלך. וכמובן שזה לא מה שבהכרח נדרש, השתדלתי להדגיש את זה, זה עניין של כל אחד לעצמו. אבל לפעמים אפילו לביני לבין עצמי, סתם להתנסות, זה אתגר מעניין. עשיתי דברים כאלה ביום פתוח באמונה- לצייר בעיניים עצומות, בלי להרים את העפרון מהדף וכאלה, זה לא אומר שככה ציירתי אחר כך. אבל כשמציירים אחרת, יש בזה משהו שפותח ומרענן את כל עולם הציור שלך. נותן פרספקטיבה אחרת.)
ל´ תשרי ה´תשע"ג  
אני ממליצה בחום ללמוד ציור.
ולא באחת מהאקדמיות המוכרות בישראל, וגם לא במכללות,
אלא אצל אדם מקצועי שעוסק בציור.

התנסויות רגעיות כאלה לא נותנות לך שום מושג לגבי שיטות או ציור או יצירה.
ואין להן משמעות כלל להבנה שלך.

אם את לא מתרגשת.. אז חבל
אבל אולי הבעיה היא בפרשנות שלנו ל"רגש".
כי רוב האנשים כאשר שומעים שצריך להתרגש מאמנות, מבינים שצריך לקבל איזו התמוטטות עצבים או אקסטזה כאשר עומדים מול ציור.

אז לא.
ראית משהו,
הוא היה נראה לך כאילו הוא ממש כאן? ולא כאימאג', אלא כמשהו ממש?
אז זה מבחינתי לעורר רגש.
זה מעורר את החושים ולשם השאיפה כאשר אני מציירת טבע דומם לצורך העניין.
את מרגישה שזה כאן רק לרגע? אז זאת המטרה. שידמה לרגע שאפשר לקחת את המצלמה ולהוציא אותה מהציור. להחזיק אותה ביד.

אמרת שאת לא מרגישה כאן את הג'סצ'ר..
את בטוחה שאת מבינה את משמעות המילה הזאת?
והאם כשאת מסתכלת על ציור כזה למשל -
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=197010457043193&set=a.197010153709890.48093.197009570376615&type=3&theater
האם את גם לא רואה בו את הג'סצ'ר?

הרי זה טבע דומם. אין בו תנועה, והוא לא נושם... אז איפה כאן הג'סצ'ר לפי מה שאת מתכוונת אליו?

ג'סצ'ר הוא בהכל. הוא כל הציור מהמבנים הכללים ועד לחוט השערה דרך הצבע והקומפוזיצייה.
ל´ תשרי ה´תשע"ג  
אין לך מושג כמה וואו נפלטו לי מהפה מאז שראיתי את הציור הזה אמש, ועד עכשיו. שלחתי גם לכמה אנשים במייל וכולם נשארו עם פיות פעורים. את כל כך מוכשרת, אלוקים.

(ומסכימה עם התגובה האחרונה שלך כאן, לא חסר כאן שום דבר מעבר, הדבר הזה פשוט מושלם)
א´ חשון ה´תשע"ג  
של קנון.
אני מניחה שתגובתי תחזור על הנאמר מעלי אך בכל זאת רציתי לומר שממש נהנהתי מהציור הזה. האבסורד זה שהציור נראה ממש כמו תמונה ומה שציירתי זה מצלמה.
הלוואי והיה לי הכישרון לצייר, להביע את העולם הזה בעוד כלי,
אשרייך.
המשיכי לשמח אותנו ביצירות הנפלאות הללו.
א´ חשון ה´תשע"ג  
ומה שציירת זו מצלמה*.
ב´ חשון ה´תשע"ג  
אם את בענייני צילום, קאנון זאת כמובן בחירה מעולה :)

ושמחתי לשמוע שיש כאן שקולטים ואוהבים את הרעיון האבסורדי משו :)

וכדי לצייר כך לא דרוש כישרון
דרוש מורה טוב ותרגול. :)

י"ג חשון ה´תשע"ג  
ציור ריאלסטי מאוד, כמעט צילום בעפרון, של מצלמה... אני בעד ניקון, אגב.
י"ג חשון ה´תשע"ג  
בדיוק!! אשתמש בזה :)

תודה רבה :)
ט´ כסליו ה´תשע"ג  
כ"ה אב ה´תשע"ד  
התגובות שלך כאן מעצימות את הכישרון ואת הנפש שבך !

נפלא. תודה רבה לך!

(ועל הרישום - מעבר למילים ! את פשוט גורמת לי להרגיש את הציור בכל המובנים, ומבינה כמה איבדתי כשעוד לא העמקתי בידע על זה...יבואו ימים לכך בע"ה.)

ישועות !
אילה
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד