בנושא
בכרם
חדשות
 
סוד צמצומך / מעט מן האור
בביכורים מאז כ"ה אב ה´תשע"ב

אֲנִי אַלָּחֵם בּוֹ, בַּגַעְגּוּעַ הַיָּפֶה הַזֶּה, וְתִלָּחֲמִי גַּם אָתְּ, בְּסֵדֶר?

כִּי הוּא נִסְחַף בִּי לְהִתְמַכֵּר לַבְּדִידוּת הַקִּיּוּמִית הַזֹּאת, לַגַעְגּוּעַ הַזֶּה שְּׁ

גּוֹרֵם לִי לִבְרֹחַ מִמֶּנּוּ כֹּל כָּךְ יָפֶה אֶל

הַשִּׁיר הַזֶּה, נָגִיד, אוֹ אֶל חַלִילִית מִסְתַּלְסֶלֶת בֵּין גִּבְעוֹת מִדְבָּר,

אֶל גַּלִּים נִשְׁבָּרִים עַל צוּקֵי תִּקְוָה,

נוֹתֵן אַחְלָה סְצֵנוֹת נֶפֶשׁ. אָתְּ?

מְצִיאוּתִית מִדַּי.

 

בְּסֶתֵר לִיבִּי הוּא רוֹצֶה לְהַמְשִׁיךְ לַחַלוֹם אוֹתָךְ,

לֹא לְהִתְעוֹרֵר אֵל סוֹד צִמְצוּמֵךְ, אֵל

בַּשָר וַדַם, נְשָׁמַה שֶלִי, עֵינַיִים

 

(לֹא לִקנוֹת אֵת מָה שְּׁמוֹכְרִים, עַדַיִין, עוֹד לַהַפוֹך

אֵת הַכֹּל, לִבְחוֹן מֵהַתַחְתִית, יֵש עוֹד מִי אָנִי לְגַלוֹת,

לְהִדַקֵר, לַדַעָת שְּׁאֵין לַדַעָת, אַת מְבִינָה)

אֵין מַה לוֹמָר, זֶה כְּאִלּוּ,

לִהְיוֹת שְׁפִּיץ, הַבְּדִידוּת הַזֹּאת, לִגְבוֹהַּ כָּכָה,

כְּמוֹ אֲנִי עֵץ שֶׁחוֹתְכִים

עַנַפָי שֶׁאֶגְבַּהּ, אוּלַי לְמַעְלָה יֵשׁ מִישֶׁהוּ. אוּלַי רוֹאִים יוֹתֵר נוֹף.

(יָדוּע, לֹא? כֹּל הַשְפִּיצִים בּוֹדְדִים אוֹ אוּלי

כֹּל הַבּוֹדְדִים שְפִּיצִים.)  

(אוּלַי גַם לְהִתְנָחֵם בְּאַחֲוַתם, אַחֲוָת הזָּרִים?)

---

אָבַל הוּא רוֹצֶה אוֹתָךְ קוֹנְסֵפְּט, הַגַּעְגּוּעַ הַזֶּה, אָתְּ שׁוֹמַעַת?

הוּא בְּסֵתֶר לִבִּי אוֹהֵב אוֹתָךְ אֵינֵךְ, אוֹהֵב שֶׁתִּהְיִי.

הוּא לֹא יִתְפַּשֵּׁר עָלָיִךְ. כֹּל גַּעְגּוּעָיו, תָּבוֹאִי - תֹּאמְרִי הִנֵּנִי

הוּא כְּבָר יָסֵב אֶת הַמַּבָּט לָאֹפֶק הַבָּא, אָתְּ כְּבָר תִהְיִי רַק

קִיטְשׁ בִּשְבִילוֹ (אֵיזוֹ מִילָה, אִיכְס)

---

אָז סְלִיחָה שֶׁהוּא,

(נִלְחַמִים, כֵּן?) מַזַּל שֶׁאַתְּ

וַאֲנִי, גַּם קְצָת אַחִים.

 

אָז

עוֹד אֲחַיֵּךְ אֵלַיִךְ,

נִדְפַקְנוּ יָחַד, אַה? לְנֶצַח נְצָחִים

 

 



אורות בדידות געגוע חכמה כלים צמצום תמימות

© כל הזכויות ליצירה שמורות למעט מן האור
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ו אב ה´תשע"ב  
מושלם
מושלם
מושלם
מושלם
כ"ז אב ה´תשע"ב  
בְּסֶתֵר לִיבִּי הוּא רוֹצֶה לְהַמְשִׁיךְ לַחַלוֹם אוֹתָךְ,
לֹא לְהִתְעוֹרֵר אֵל סוֹד צִמְצוּמֵךְ, אֵל
בַּשָר וַדַם, נְשָׁמַה שֶלִי, עֵינַיִים

החסרתי פעימה ונפער לי הפה פיזית.
אחד הדברים היקרים שנתקלתי בהם בזמן האחרון. תודה.
כ"ז אב ה´תשע"ב  
ההתלבטות העיקרית שלי היא האם השיר הזה לא מובן או מובן מדי. אשמח אם תאמרו אם יש חלקים שלא הבנתם או אם יש חלקים שצריך לתמצת...
כ"ז אב ה´תשע"ב  
ומדהים, לדעתי כל אחד יכול להבין אותו אחרת ולקחת אותו אל העולם שלו.
מעולה.
כ"ז אב ה´תשע"ב  
מדהים.
בקריאה שניה יפה אפילו פי אלף

מיוחד, נוגע ופושט אותנו ככה.. מכל הלב.
כ"ח אב ה´תשע"ב  
מדויק.
נראה לי שאחזור אליו מידי פעם.
תודה!
כ"ח אב ה´תשע"ב  
קודם כל זה מקסים. באמת ובתמים, בלי לשים אצבע, בלי לומר למה. זה שובה לב ומלא חן.
אבל זו לא שירה. אל תטעה, זה אולי טוב יותר משירה, באמת, זה נפלא, אבל זו לא שירה. שירה זה לומר הרבה במילים מעט, וכאן יש משפטים ארוכים ומובנים, ומילים הרבה.

מה עוד. התגיות מיותרות. הן בדרך כלל באו לפתוח לך דבר מה שלא הובן. המילה געגוע מופיע ארבע פעמים בטקסט, היא לא באמת חשובה כתגית.

אני אוהבת את המשלב הנמוך שמבליח לפרקים לצד הניקוד המוקפד, אוהבת את פיזור הדעת, כמו חלוקי נחל לאסוף, כמו פירורי לחם בדרך הביתה. כמו רוח בין ערביים שמתערבלת בשיער, כמו אהבה.

אה ואתה חדש, נדמה לי, אז ברוך הבא. נאים השכנים וכל זה.
כ"ח אב ה´תשע"ב  
בטח. המנוי.

אני אוהב את הרווחת הלב הזאת, לא מילים נטועות ומדויקת, יותר גישוש אצבעות

והבית הראשון, ללא ספק. תפס אותי מכל. לאט נשרתי ופחות התרכזתי, אולי זה מצדיק שיבה
(לא מזמן חשבתי שצריך להתקין חוק שיאסור על משוררים להשתמש במילה געגוע, כי כמה אפשר
כ"ח אב ה´תשע"ב  
, וצריך לעשות הקצאות מאוד מדויקות למילים כדי שלא יזרקו סתם ברחובות, ושאנשים יצליחו למשש אות באמת מבפנים.
והנה, למרות כל זאת, אמרת געגוע ואמרת חדש, והרגשת, והרגשתי)
כ"ח אב ה´תשע"ב  
זה מכאיב לי.
אני אבוא לכאן שוב.
חייבת.
כ"ט אב ה´תשע"ב  
זה נותן הרבה...
אני באמת חדש יחסית (בעיקר בלכתוב בעצמי, קצת יותר ישן בלקרוא), עדיין לומד ומתפתח כל הזמן. הביקורות שלכם ממש עוזרות לי. מאז שהעליתי את השיר שמתי לב לכמה דברים שהייתי משנה (בעיה תחבירית רצינית בשורה השנייה, מוזר שאפחד לא שם לב..) אבל אני משאיר את זה ככה, עם הזמן לומדים...
טוב, אז ההתלבטויות העיקריות שלי היו, כמו שכתבתי, עד כמה השיר הזה מהודק-מתומצת-לא-מובן-לאפחד-חוץ-ממני, או שזה מרחיב-מסביר-מדי עד שזה כבר לא שיר, כדברי Bea. אז כנראה שהגזמתי לכיוון השני קצת, לא נורא, לאט לאט לומדים את האיזונים, אבל זה קרה כי מאוד חשוב לי שהשיר שלי יהיה מובן, שלא יהיה להטוטי מילים לעיניכם שלא מסמנות לכם שום מסומן (גזבר...). מבחינתי, המטרה העיקרית היא להעביר לכם את החוויה שלי. יש ציטוט של אלתרמן, בכרטיס האישי שלי, לגבי זה, ואכמ"ל.
bea - "המשלב הנמוך", תודה... זה משהו שהוא קרוב לליבי, דוקא אולי כי באמת השפה שלי ביומיום היא קצת כזאת. גם "הרוחת הלב", של גנעדן כנ"ל - כי באמת קשה לי עם לדייק במילים, אני אדם די מגושם, נראה לי, אז אני אוהב לשחק על הגבולות האלה של העדין והמגושם, השפה הגבוהה ושפת הרחוב..
ושוב תודה רבה.
כ"ט אב ה´תשע"ב  
בשילוב של מילות געגוע ונפש, עם שפה של יומיום.
אֲנִי אַלָּחֵם בּוֹ, בַּגַעְגּוּעַ הַיָּפֶה הַזֶּה, וְתִלָּחֲמִי גַּם אָתְּ, בְּסֵדֶר?
^איזו פתיחה נפלאה.

הזכיר לי את זה:
http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=59340
כ"ט אב ה´תשע"ב  

בין המשלבים, ממשלב גבוה למשלב נמוך וההפך.
מסכימה עם מי שכתב/ה שזה לא בדיוק שיר אבל זה לא כ"כ קריטי כי יש כאן כ"כ הרבה רגש.

קצת מבולבל ונסער ובכ"ז רגש.

"הרצון לדייק במילים
תכונה מרגיזה מאוד
במיוחד שבסוף אני
עומד ושותק" (אביתר בנאי)

לפעמים עדיף לא לדייק ואז זה יוצא הכי אמיתי.


"אֶל גַּלִּים נִשְׁבָּרִים עַל צוּקֵי תִּקְוָה,

נוֹתֵן אַחְלָה סְצֵנוֹת נֶפֶשׁ. אָתְּ?

מְצִיאוּתִית מִדַּי."

וגם:
"בְּסֶתֵר לִיבִּי הוּא רוֹצֶה לְהַמְשִׁיךְ לַחַלוֹם אוֹתָךְ,

לֹא לְהִתְעוֹרֵר אֵל סוֹד צִמְצוּמֵךְ, אֵל

בַּשָר וַדַם, נְשָׁמַה שֶלִי, עֵינַיִים"

ואחרון:
"אָז סְלִיחָה שֶׁהוּא,

(נִלְחַמִים, כֵּן?) מַזַּל שֶׁאַתְּ

וַאֲנִי, גַּם קְצָת אַחִים."


ובכלל- "סוד צמצומך". תודה רבה.
כ"ט אב ה´תשע"ב  
- שירה או לא? מה לנו ולהגדרות?.. אולי לא, אולי כן...

- במקור התגיות זה לצורכי חיפוש טכניים בלבד, לא? אח"כ זה הפך להיות טכניקה אומנותית..

שבת שלום
א´ אלול ה´תשע"ב  
השיר הזה טוב. ממש טוב.
(כן, שיר. הוא כתוב בשורות קצרות ומנוקד ויש בו נקודת זמן אחת. שיר.)

משהו בכל הקטע עם השפיצים התפספס לי. הייתי מורידה אותו, בעיני הוא נושא לשיר אחר. לאיודעת.
(פעם ישבנו כמה חבר'ה ושרנו, ואז מישהו התחיל את יש לי סיכוי של אביתר, ומישהו אמר לו לא, לא שרים את יש לי סיכוי סתם ככה. אז הבדידות המזהרת של המשוררים, לא נוגעים בה סתם ככה, לא בסוגריים של שיר אחר. ככה אני מרגישה)

חוץ מזה זה כתוב טוב. נוגע, עדין, מקולף. אמיתי. אני מזדהה בקלות.

מה לומר? קשה לי להאמין שבין זה ובין הראשון שלך כאן יש כל כך מעט זמן.
כיף שאתה פה.

(הייתי אומרת שאחזור ואגיב משהו ראוי לשמו כשאוכל, אבל אני יודעת שלא אוכל. |סמל של בני עקיבא| אני מקווה שתמחל לי בינתיים.)

תודה לך.


ד´ אלול ה´תשע"ב  
אז רציתי לומר עוד כמה דברים.
היופי שבשיר הזה, בעיני, זה כמו שכבר אמרו פה איפשהו, שילוב המשלבים. איך ששמת ביחד את הערס והמשורר שיש בכל אחד, זה יפיפה.

וגם, שאי אפשר שלא להזדהות. שלפעמים נח יותר לכמוה מלהשיג, וצריך ממש ללמוד את האמנות הזו של לאהוב את המושג או להכיר בנשגבות שלו גם כשהוא בחדר ליד ולא כשהוא רחוק ונכספים אליו.

אין לי עוד מילים יפות. אני אוהבת את השיר הזה.
(מרשה לי להדפיס ולתלות בדירה?)
כ"ח אלול ה´תשע"ב  
סגרתי את הדלת ששום דבר לא יכנס חוץ מהמילים האלה.
כתבו פה למעלה "מושלם"..
איך הצלחת לערבב את כל המילים האלה, כל הסגנונות ולצאת מזה עם כזאת יצירה מיוחדת..
אהבתי, מאוד, מאוד, מאוד.
לא הייתי שמה את התגיות. הוא כ"כ יפה ומובן לבד.
ואם לא, כל אחד מוצא בו את המקומות שלו.
תן לנו.
שמרתי אותו.
אתן לבעלי שייתן לי כשנתחתן..
תודה.
ושנה טובה..
באמת כיף שאתה פה:)
כ"א חשון ה´תשע"ג  
ועדיין לא מצאתי לגוף טוב משתיקה
כ"ח תשרי ה´תשע"ד  
וכמה טוב שלפחות בסוף.
כמה מיוחד, ואמיתי. בעיקר אמיתי.

(מהרהר על מה שצ"ק הגיבה לאחרונה על ההבלחות של הסלנג אצלך בשירים, וזו ממש נקודה עמוקה. כמו פה למשל)
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד