וְהָהָר אָפֵל.
חֹשֶׁךְ, עָנָן וַעֲרָפֶל
וַאֲנִי עַל הַשְּבִיל הָעוֹלֶה מַעְלָה-מָעְלָה
וְקַר. וְכוֹאֵב. וְקָשֶׁה. וּכְבָר לָיְלָה.
וְהַגֶּשֶׁם מַכֶּה בִּי, חָזָק וְסוֹחֵף.
בִּתְחִילַת הַמַּסָּע עוֹד חָשַׁבְתִי,
שֶׁהַרוּחַ הִיא שֶׁתַּעֲזוֹר לִי עַתָּה.
תִתְמוֹך צְעָדַי. תְּחַזֵּק אֶת יָדָי.
אַךְ הָרוּחַ מְשַׁנָּה שוּב וָשוּב דַּעְתָּהּ.
נֶאֱמָנָה וּבוֹגֶדֶת. שׂוֹנֵאת וְאוֹהֶבֶת.
הֲפַכְפָּכָה.
רֶגַע אֶחָד בְּגַבִּי נוֹשֶבֶת,
אֶל רֹאש הָהָר אוֹתִי הִיא מַנְחָה.
תָּבִיא צְדָקָה וּמַרְפֵּא בִּכְנָפֶיהָ.
וּבְמִשְׁנֵהוּ בְּרוּחַ טֵירוּף תִשְׁתּוֹלֵל.
סְבִיבִי הִיא שׁוֹרֶקֶת.
בְּאָזְנַי תְּיַלֵּל.
לֹא רוּחַ רְפוּאָה תִּהְיֶה לִּי
כִּי כְּרוּחַ רְפָאִים בָּחֲרָה הִיא לִהְיוֹת,
וְתֵיכֶף תִּשָֹּאֵנִי וְתַשְׁלִיכֵנִי
בְּאַחַד הֶהָרִים, אוֹ בְּאַחַת הַגֵּאָיוֹת.
וַאֲנִי מַמְשִיך לַעֲלוֹת בַּסְּעָרָה.
וְסוּפַת רְעָמִים מִתְחוֹלֶלֶת
בְּרַעַשׁ נוֹרָא.
וְנִקְלַעְתִּי לְשֶׁבֶר
עָנָן.
וְזֶה כְּבָר לֹא גֶּשֶׁם, עַתָּה מַצְלִיף בִּי בָּרָד.
הוֹלֵם בְּחָזְקָה.
מַכָּה, עוֹד מַכָּה.
וַאֲנִי מַמְשִיך. וְלֹא מִתְיָאַש.
וְהַבָּרָד מַכְאִיב וְצוֹרֵב,
וּכְמוֹ מִתְלַקַּחַת בּוֹ אֵשׁ.
וַאֲנִי מְטַפֵּס, וְאוֹחֵז בִּי רַעַד,
צַעַד, אַחֲרֵי צַעַד,
אַחֲרֵי צַעַד,
אַחֲרֵי
צַעַד.
וְאַחַר -
קוֹל דְּמָמָה דַקָּה.
וּכְשֶׁפָּקַחְתִי עֵינַי נִגְלָה לִי פֶּלֶא:
הַעֲרָפֶל הִתְפּוֹגֵּג,
וַאֲנִי מוּקָף שֶׁלֶג.
מִיָמִין וּמִשְּׂמֹאל, מִלְּפָנִים וְאָחוֹר.
רַך וְנָקִי הוּא. שָקֵט וְצָחוֹר.
וְהָהָר כֻּלּוֹ הָפַךְ לָבָן
טָהוֹר הוּא.
________________________________________________
"לעתיד לבא מביאו הקדוש ברוך הוא ליצר הרע ושוחטו בפני הצדיקים ובפני הרשעים. צדיקים נדמה להם כהר גבוה, ורשעים נדמה להם כחוט השערה. הללו בוכין, והללו בוכין. צדיקים בוכין ואומרים: היאך יכולנו לכבוש הר גבוה כזה! ורשעים בוכין ואומרים: היאך לא יכולנו לכבוש את חוט השערה הזה!"
(סוכה נב, ע"א)