בנושא
בכרם
חדשות
 
חלום בלהות / איתי אליצור
בביכורים מאז כ"ד כסליו ה´תשע"ב

היום ההוא התחיל כרגיל
בירכתי בור, במעמקי גיל
חשבתי איך אעביר את היום
שלא יהיה כל כך איום
ונערכתי לעוד יום אפור
כרגיל במעמקי הבור.  

היום נגמר באופן שונה
רכבתי במרכבת המשנה
רביד הזהב לצוארי נרבד
ובלעדי איש לא ירים יד  


אך דבר לא השתנה כמעט
נמצאתי אסיר בידי אסנת


אסנת יוסף מהפך נישואי תערובת פרעה תנ"ך

© כל הזכויות ליצירה שמורות לאיתי אליצור
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ד כסליו ה´תשע"ב  
נדמה לי שחז"ל לא ראו זאת כך, כנראה בגלל שמשם נולדו אפרים ומנשה שהם חלק משבטי י-ה.
(אסנת היא יותר נישואי תערובת מתמר?)
כ"ד כסליו ה´תשע"ב  
קשה לדבר על נשואי תערובת במובן הקלסי בשעה שעוד לא היינו עם ועוד לא קבלנו את התורה. (אם כי אתה רואה שלא התחתנו עם כנענים). הבעיה בנשואיו של יוסף עם אסנת, (ובכלל בכבוש מעמדו במצרים) הוא שהוא הוביל את יוסף ובעקבותיו את כל ישראל להשתקע במצרים ומתוך כך להיות עבדים. העבדות של ישראל מתחילה בכך שהם מתפתים לקבל משרות חשובות בארצות נכר. מתוך כך הם נדבקים לגלות יותר חזק ויותר חזק. ודאי שנשיאת מצרית מסייעת אף היא לתהליך השקיעה וההשתקעות. וראה מה שהשבתי למי שהגיב לי על השיר שפרסמתי בשבוע שעבר (ילד כלא).
כ"ט כסליו ה´תשע"ב  
נהנתי מהציניות.
אבל מהתגיות נראה שהתכוונת ברצינות, ולמשהו אחר ממה שאני הבנתי.
ועם המשהו הזה אני לא מסכים. סתם כי נראה לי שתנכית זה לא נכון.
תמר לפי פשט הכתובים היא בת איש כנעני. נראה מאוד שלא היתה שום בעיה לשבטים לשאת נשים מ'משפחות' אחרות. בהנחה שכן יש בעיה יתכן שהן גוירו.
לגבי הטענה שזה מה שהוביל לירידה למצרים, אז בברית בין הבתרים העניין כבר הובטח. יתכן שיוסף ידע ולכן לא ניסה למנוע את העניין אלא אפילו דרבן אותו בכך שהביא את כל משפחתו למצרים.
ושוב נהנתי מאד מהשיר כשיר ציני.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד