בנושא
בכרם
חדשות
 
ולך הנצח / לב לדעת
בביכורים מאז י´ אב ה´תשע"א

 

וּלְךָ הַנֶּצַח וְהַגְּדוּלָה וְהַתִּפְאֶרֶת

וַאֲנִי
רוֹקֵעַ בְּרַגְלָי:

בְּנֵה אֵת יְרוּשָׁלַיִם כְּבָר, בְּנֵה,

אִם אֶבְכֶּה חָזָק מַסְפִּיק תִּשְׁמַע אֵת קוֹלִי?



ירושלים כאב תפילה

© כל הזכויות ליצירה שמורות ללב לדעת
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
י"א אב ה´תשע"א  
י"ב אב ה´תשע"א  
יפה מאד, תודה!

שבת שלום
יוני
י"ב אב ה´תשע"א  
מצד אחד, נמוגתי לקריאה הכ"כ אמתית ופשוטה של: "בְּנֵה אֵת יְרוּשָׁלַיִם כְּבָר, בְּנֵה", ומצד שני - הרגשתי לא בנוח עם הדרישה-תביעה הזו. בכל זאת, כשעומדים לפני מלכו של עולם, יש לדעת לנסח הדברים...
י"ד אב ה´תשע"א  
וכואבת האמירה הפשוטה הזאת, כמו ילד בוכה שמושך לאביו ביד:
"בְּנֵה אֵת יְרוּשָׁלַיִם כְּבָר, בְּנֵה"



י"ד אב ה´תשע"א  
י"ז אב ה´תשע"א  
תודה לכל אחד ואחד מכם: עוזיה, יוני, רבקה, שלמה ו"נדודים בחול".

רבקה - לאחר שסיימתי לכתוב את השיר, הרגשתי את מה שאמרת, שיש כאן עזות שאינה במקומה. ואז חשבתי, שזו בדיוק הסיבה שהשיר הזה מושלם כל כך ככה. אין כאן עמידה של גסות רוח כלפי שמיא, לא יותר מילד קטן שמתחנן לפניו אביו. ואולי תפסנו יותר מדי במידתו של חוני המעגל? "שלח לו שמעון בן שטח: אלמלא חוני אתה, גוזרני עליך נידוי. אבל מה אעשה לך, שאתה מתחטא לפני המקום ועושה לך רצונך כבן המתחטא על אביו ועושה לו רצונו, ועליך הכתוב אומר ישמח אביך ואמך ותגל יולדתך". מכל מקום, קל להיזכר בפסוקים הקשים באיכה ("דרך קשתו ויציבני כמטרה לחץ, הביא בכיליותי בני אשפתו", "היה ה' כאויב", ויותר מזה: "קולי שמעת! אל תעלם אוזנך לרוחתי לשועתי!"). אנחנו צריכים לחפש את הכנות בעמידה שלנו לפני ה', ולפני החברה כשאנו מתייחסים לה'. וכל עוד אין כאן זלזול חלילה, אלא "בן המתחטא על אביו" - הפניה רצויה ומקובלת לפני הקב"ה.


בירושלים ננוחם.
א"א.
כ"ה אב ה´תשע"א  
את הסיבה שהתלבטתי האם אכן יש אמת בדברי? האם יש טעם שאכתוב אותם בתגובתי? נו, כנראה ההבדל בין עזות לכנות תלויה ברמתו הרוחנית של האדם.

תודה.
כ"ז אייר ה´תשע"ד  
כן.
תודה
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד