בנושא
בכרם
חדשות
 
מֶלַח / תחרת נייר
בביכורים מאז כ"ב תמוז ה´תשע"א

                             

כך היא גאולתן של ישראל, בתחילה קמעא קמעא,
כל מה שהיא הולכת היא רבה והולכת
(ירושלמי ברכות, ד:)



אֲנִי רוֹצָה לָשׁוּב אִתְּךָ
אֶל יָם הַמֶּלַח.
אֶל כּוֹכָבִים וְאֶל גְּדֵרוֹת וְאֶל כִּמְעַט.
אֲנִי רוֹצָה אִתְּךָ לִרְאוֹת שׁוּב סוֹף-שֶׁל-חֹשֶׁךְ,
לְהִתְרַגֵּל אֶל הַתָּוִים שֶׁלְּךָ
לְאַט.

אֲנִי רוֹצָה לָשׁוּב
אֶל יָם הַמֶּלַח.
אֶל הֶהָרִים הָאֵלֶּה שֶׁל לִפְנוֹת-זְרִיחָה.
אֲנִי רוֹצָה לְהִתְיַצֵּב, לְהִתְפָּעֵל שׁוּב
מִכָּל הַהוֹד הַבְּרֵאשִׁיתִי הַזֶּה
אִתְּךָ.

אֲנִי רוֹצָה
אֶל יָם הַמֶּלַח.
לָרֶדֶת שׁוּב אֶל הַמָּקוֹם שֶׁכֹּה שָׁפֵל.
וּכְמוֹ קַרְנֵי הַשֶּׁמֶשׁ הַנְּבוֹכוֹת בַּבֹּקֶר,
בְּטָהֳרָה קִמְעָא קִמְעָא
לְהִגָאֵל.





© כל הזכויות ליצירה שמורות לתחרת נייר
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ג תמוז ה´תשע"א  
אהבתי לקרוא ואף התרגשתי לקרוא את העליה מהמקום הנמשוך לגבוה.
ואת הזריחה שמתחילה במקום הכי נמוך.

יישר כח.

לכי בכוחך זה....
כ"ג תמוז ה´תשע"א  
כ"ד תמוז ה´תשע"א  
וגם אני, במיוחד את הבית האחרון. אני חושב שזה בגלל שהתיאורים שבו מוּבְנים יותר, ומרגישים בו היטב את ההתפתחות.
מעניין שבחרת בים המלח כאן. כלומר, מצד אחד הוא מתאים, אבל בדרך כלל הוא מקושר לכִלָּיוֹן.

[הערה קטנונית, אם תרשי לי...? לְהִתְפַּעֵל בפתח. אבל אפשר לשאול מתי בא שם קמץ? אני יודע שב"לְהִתְמָרֵד", וב"לְהִתְבָּאֵר", אבל לא ב"לְהִתְבַּהֵר"...]

המשקל מאוד מדויק.
אני מתחיל לחשוד, שיש לך לחנים מותאמים מראש לשירים שלך, ואת נהנית להשוות אותם בגיחוך ללחנים שקופצים לראש של כל מי שקורא אותם. אבל... למה את עושה את זה בשלושת השבועות?
זכורני שגם אריה שפירא אמר דבר דומה על "כל האלולים" שלך שהולחן על ידו.

תודה רבה לך, ברכה והצלחה!
אלעזר
כ"ד תמוז ה´תשע"א  
יש שירים שלא צריכים בהכרח להיות כתובים באופן מבריק. זה כל כך נכון שזה כל כך יפה, מבינה?זה עמוד בפני עצמו, האור הזה.

קמעא קמעא.

ואפשר לתקן. אפשר לתקן.
כ"ד תמוז ה´תשע"א  
ממש שמעתי את הלחן
כ"ד תמוז ה´תשע"א  
עם השיר הנהדר הזה הפצעת בסדנא, נכון?..
שיר יפיפה.
כ"ה תמוז ה´תשע"א  
אלעזר - שם הפועל להתפעל בקמץ כדרך שאני מכירה מילדות, וכך ניקד אבן שושן ז"ל במילונו.

עפ"י החלטות האקדמיה, הפועל הנטוי בבניינים הכבדים מנוקד כך:
לפני א/ר: פה"פ בתנועה גדולה (הִתְבָּאֵר, הִתְמָרֵד).
לפני ח: פה"פ בתנועה קטנה (ה-ח' אינו משתלם...)
לפני ה/ע: תנועה קטנה בפיעל/התפעל (טִהֵר, הִתְבַּהֵר), תנועה גדולה בבנין פועל (טֹהַר).

הלואי שידעתי להלחין...
ממש אין לי לחנים, לא לזה ולא לאף אחד מהטקסטים האחרים שפרסמתי בביכו' (מלבד הלחן של שפירא שהזכרת). פשוט נטיה לחשוב ממושקל המלים מגיעות כך מעצמן.

עלמה - כמעט, זה היה בערך חדשיים אחרי שהצטרפתי לסדנא, אבל הראשון שממש "התבשל" שם. וזו הזדמנות מצוינת להודות גם לכל מי שהעיר והאיר בסדנת שירה פתוחה.


כ"ה תמוז ה´תשע"א  
כדי לומר שציפיתי לשיר הזה.

והשם שלו פשוט מעולה.
ואכן (במקרה או שלא) הוא מתאים לשלושת השבועות...
פתק
כ"ה תמוז ה´תשע"א  
זה שיר מקסים, יש בו משהו מאד איטי מצד אחד ומאד כובש מהצד השני.

הדבר היחיד שהפריע לי, (למרות שהוא מתאים לשיר הזה ממש) זה ' הַמָּקוֹם שֶׁכֹּה שָׁפֵל'; הידוע כאן לא הרגיש לי נכון.

שיר קסום!
לילה טוב
יוני

כ"ה תמוז ה´תשע"א  
נהניתי מכל שורה. איזה יופי זה ים המלח בזריחה...
כ"ו תמוז ה´תשע"א  
לא מוסברת לים המלח. משהו בזה שדווקא הזריחה מעל הים.
יש לי גם חולשה קשה לפזמונים, ולכשרון האדיר שלך למשקל שמתקתק את עצמו בפה.
ולפעמים-לפעמים, אני מוכן ביני לבין עצמי להודות, שיש לי קצת חולשה לגאולה...

תודה לך על הפנינה הזאת.
כ"ו תמוז ה´תשע"א  
"וּכְמוֹ קַרְנֵי הַשֶּׁמֶשׁ הַנְּבוֹכוֹת בַּבֹּקֶר,
בְּטָהֳרָה קִמְעָא קִמְעָא
לְהִגָאֵל."

איזה יופי של שיר.
אהבתי איך בכל בית את "מקצצת" מעט מן השורות הראשונות. תחילה "אני רוצה לשוב איתך", אח"כ "אני רוצה לשוב", ולבסוף "אני רוצה". תהליך שיצר אצלי רושם של ריחוק בין הדוברת לנמען השיר. אינני בטוחה שהבנתי מיהו הנמען, על כל פנים אם הבנתי - נראה לי שהתהליך צריך להיות הפוך, לא?

לגבי הבית השני והשלישי - לקראת הסיום הייתה לי בעיה קטנטנה עם הקצב. בבית השני המילה "בראשיתי", עם כל הבראשיתיות והיופי שלה, יצרה מין "עיכוב" בקצב. כאילו הקצב צריך מעט להשתנות כדי "להספיק" אותה. קשה לי להסביר, אך מקווה שהובנתי. דבר זה נכון גם לגבי ה"קמעא קמעא" בבית השלישי.

אוף, שלא תביני לא נכון - השיר נהדר. זה שההערות תופסות מקום רב בתגובתי... זה סתם במקרה.
כ"ו תמוז ה´תשע"א  
תענוג!
כ"ז תמוז ה´תשע"א  
כ"ז תמוז ה´תשע"א  
זורם, קליל וממש לא מלוח.
אהבתי
כ"ח תמוז ה´תשע"א  
שיר יפה מאד, תודה רבה!
כ"ב אלול ה´תשע"א  
מקסים ברמות. מוכשרת כתמיד!
כ"א שבט ה´תשע"ב  
נגע וריגש אותי :)
י"ח אב ה´תשע"ג  
שיצא לי לקרא.
הצורה שבה את מורידה מילה אחת משורת הפתיחה בכל פעם היא כל כך יפה ומדויקת.

גרמת לי לבכות. פשוט נהדר.
כ"ט תשרי ה´תשע"ד  
שבוע שעבר הייתי בים המלח, מתבאסת שלא היו לי איתי המילים הנהדרות האלה. מדויקות ומגוונות את השממה הזו.

ימים יפים!
עז
כ"ז חשון ה´תשע"ד  
איזה כישרון!
השיר מתפתח מהמקום הכי נמוך אל המקום הכי גבוה, פיזית ונפשית.
עשית לי טוב.

"וּכְמוֹ קַרְנֵי הַשֶּׁמֶשׁ הַנְּבוֹכוֹת בַּבֹּקֶר".

תודה
כ"א אדר ב´ ה´תשע"ד  
לבוא כך ממעמקים.

כל בית כאן בפני עצמו

ואיך שהם מאירים אחד את השני

וים המלח...

לא חשבתי שמלח יכול להיות כל כך מתוק.

שיר מלא תקווה. תודה!

גיא.

 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד