בנושא
בכרם
חדשות
 
מדורית ביני´´ש / חגי נוימן
בביכורים מאז כ´ סיון ה´תשע"א

PS CS2 בעזרת WACOM TABLET 4 S

תודה לאפרת קופמן שסרטה "למה השמש" מהווה חלק גדול מההשראה וסוג של טריגר לקומיקס הזה. ותודה ל"תעופה" על הרעיון להכין קומיקס שיקראו לו "מדורית ביני"ש".  



דייטים חינוך פרדוקס ציונות דתית קומיקס

© כל הזכויות ליצירה שמורות לחגי נוימן
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ב סיון ה´תשע"א  
וגם קצת עצוב משהו.
שזה טוב, כמובן.

כ"ב סיון ה´תשע"א  
אי אפשר להתעלם מזה שהציור חמוד, ושהתוכן מעלה חיוך - אבל הוא נמחק ברגע שאני קולטת שיש פה גם קצת כוונה רצינית, שלא רק שאני לא מסכימה איתה, היא גם מעצבנת אותי. (זה שהיא מעצבנת אותי אמור להוות סימן שהצלחת, כנראה, כי סאטירה טובה היא סאטירה שמעצבנת מישהו. מצד שני, סאטירה שאין בה אמת מאבדת את מעמדה כסאטירה, ולדעתי את כאן יותר מאשר קלישאה חסרת יסוד במציאות.)
כ"ב סיון ה´תשע"א  
אני עם ניצן, למעט זה שהציור לא חמוד, הוא באיכות שחבל-על-הזמן.
כ"ב סיון ה´תשע"א  
הפרדוקס נוצר כשהולכים באמצע נדמה לי שבקצוות העסק ברור יותר...
סאטירה-שעושה את תפקידה הכאוב.
עֹז
כ"ב סיון ה´תשע"א  
אתה יודע שזה לא הבאמת ככה
ז'תומרת-זה קרוב אבל לא בדיוק..טוב, ברור שהקצנת, אבל עדיין זה מפריע לי קצת..

איכות הציור מצויינת!!
כ"ג סיון ה´תשע"א  
לדורית ביניש?

קומיקס חמוד ביותר (לעלון של ערבות?)
כ"ד סיון ה´תשע"א  
באמת תודה..

ניצן ומעיין אור, חוששני שאני בכלל לא מסכים. לא אני, ולא הרבה מדי בנות שאני מכיר.
יש בזה לדעתי יותר מדי מהאמת...

ועדיאל, זה לא יותר מאשר משחק מילים על מדור ביניש ודורית ביניש. אל תתעמק. אני יודע שקשה להתנגד לנטייה הבינישית, אבל... תסתפק בשליחת לינק לערבות, אם זה ירגיע אותך :)
כ"ד סיון ה´תשע"א  
(כמה שאני מבין בציור, כן?)
והטיעון שחוק, ואלמלא התגובה שלך אף הייתי מוסיף דמגוגי.

ועדיין בתוך הציבור שלנו, לפחות על פי המדגם הלא מייצג של החברים שלי והחברות של אשתי, אחרי כל ההשמצות- הדוסים והדוסות נשואים יותר. צר לי.

(אני כן חושב שהטיעון נכון, כמו שעז העירה, בין הקצוות.
אומר זאת אחרת: כשהעולם הערכי של מישהו הוא בעל אוריינטציה יותר- נקרא לזה- חילונית, ואילו הקודים החברתיים/התנהגותיים שלו דתיים, אכן נוצרת קריקטורה כגון זאת.

או שפשוט היו לי את המחנכים הנכונים, או שלאלו הלא נכונים לא הקשבתי. מי יודע.)
כ"ד סיון ה´תשע"א  
המדגם הלא מייצג שלך ושל חברך חביב, אבל אני חושש שאם אני אקח אותו אצלי ואצל חברי, יש לו פרשנות שונה, פשוט. וזאת בעיקר מפני שמי שמתחתן צעיר יותר בדרך כלל נשאר יותר דתי, ואילו מי שלא, הדתיות פוחתת בגלל הרווקות. וזה טיעון שיש מחקרים מאחוריו.
ומעבר לזה, ברובד החברתי, יש משהו אפילו בין זוגות, לצערי, שמראה הרבה ריחוק אצל דוסים כאלו ואחרים. אז אולי מתחתנים יותר, אבל האם יש אוירה נעימה בין זוגות ובתוך הזוג כשלעצמו? או שהרבה מתוך החינוך לריחוק שישנו נשאר גם אחר כך?
אני משאיר את זה כשאלה פתוחה, למרות שאני חושב שדי ברור מה אני חושב בנושא.
וכן, בסופו של דבר כל אחד מכיר את מה שהוא נתקל איתו.
כ"ד סיון ה´תשע"א  
בכלל לא הבנתי שזה אמור להתייחס לחינוך דוסי. למעשה, עד שראיתי את התגובות הייתי בטוחה שהקומיקס הזה מכוון לחלק קטן מהפמיניסטיות, שנוטות, אם נקצין את דבריהן, להציג את הגברים כמקור הרוע בעולם.

אז אני מצטרפת למדגם של ארגמון -
למדתי באולפנה אולטרה דוסית. תחשוב על שלוש האולפנות הכי דוסיות שיש - באחת מהן. מעולם לא הרגשתי שמועבר אלי המסר שגברים הם חלאת האנושות (לפחות לא ע"י המחנכות שלי. סיפורי אימה מדייטים שרצו בפנימיה זה סיפור אחר). היה שיעור אחד, בשמינית, שהמחנכת דיברה בו על גברים מכים ואיך נזהרים מהם, והיא הקפידה להדגיש לנו שאת השיעור הזה אנחנו לומדות עכשיו, והיא מקווה שנשכח את החוויה השלילית שהוא יוצר עד שניפגש עם בחורים. יותר מזה - ראש האולפנה שלי אמר לנו פעם שקשה לו עם זה שבשיעורי חלמי"ש מדגישים מאוד את הצורך בעבודה בנישואים. עם כמה שזה חשוב, הוא אמר שחשוב לו שנדע שנישואים זה כיף גדול.
הרמז הגלוי שלך לזה שזוגות דוסיים מרוחקים יותר גם אחרי החתונה - ההתיימרות שלך לדעת שזוגות מסויימים מרוחקים יותר מזוגות אחרים מזעזעת אותי. אין לי מושג על מה אתה מתבסס, אבל כדאי שתזכור שמראה עיניים יכול בהחלט להטעות. הקשר בין מה שזוג מחצין לבין מה שבאמת קיים הוא לפעמים מקרי בהחלט.



(אה, והציור מקסים. ההצללה במשבצת הרביעית מעבירה את המסר מעולה.)
כ"ד סיון ה´תשע"א  
גם אני מכיר, לצערי. גם זה לא מוכרח שיקרה, אבל אני מסכים (גם בלי המחקרים) שהקשר בולט לעין.

אבל זה לא קשור: אני מדבר על אנשים שאני מכיר מאז שגמרו תיכון, וידעת לומר כבר אז באיזו רמה דתית הם, והתוצאות (כך וכך שנים אחר כך) מדברות בעד עצמן. שוב, זה לא אחד לאחד- זו מגמה.

אבל הבוקר אני אולי מבין יותר מה קומם אותי אתמול. לא עצם הטיעון, אלא השאלה מה האלטרנטיבה שלך.
נכון, חברה נפרדת שוללת ממך כל מני כלים שאולי היית מקבל בחברה מעורבת. אני חושב שלהכחיש את זה זו טמינת ראש בחול.
ועדיין, זה נזק מינורי בדרך כלל. אז נכון, אולי השתיים-שלוש הראשונות שנפגשתי איתן סבלו מהיותי ביני"ש דוס (אני לא בטוח), אבל על כל דבר משלמים מחיר. כן, גם על חברה מעורבת.
המחיר של חברה נפרדת הם פערים שאפשר לסגור, האמן לי. ובתור אחד שמצולק גם מחברה מעורבת, אני סבור שהמחיר של הכיוון השני גבוה בהרבה ומסובך בהרבה לתיקון.
כ"ד סיון ה´תשע"א  
עורר בי חיוך רחב.
כ"ד סיון ה´תשע"א  
זה לא אומר כלום שכל אחד יגיד כמה זוגות נשואים דוסיים הוא מכיר. אצלי בכיתה, דווקא הלא דוסיות התחתנו קודם עם החברים מהסניף. מה זה מוכיח? כלום. סתם שהעולם מורכב יותר מ'דוסים מתחתנים קודם', ו'חבר בתיכון לא יוביל לכלום'.
נראה לי אבל, שברעיון עצמו יש כן משהו שאין להתעלם ממנו, ובסאטירה מקצינים כדי להגיד דברים.

כ"ד סיון ה´תשע"א  
לא התכוונתי, כתבתי משהו, ובמקום למחוק אותו מחקתי חמש אחרות.. סורי בשם כל מי שפעתי ברגשותיו. מרים ג, תודה..
ולעניינינו, אקח את דבריו של אחד הריקים ואומר: זה ציור, אני לא הולך להגיד מה רציתי לבטא ומה לא (אגב, סבתא של חנוך, זה גם פמיניסטיות, למה לא? זה כל היופי בקטעים האלה, שזה יכול להיות גם, לא אמרתי "זה על..." כציירתי) אבל רק שאלה קטנה: איך זה שאחרי כל כך הרבה קומיקסים שהיו על נושאים רגישים ואינטימיים לא פחות, דווקא עכשיו יש כאלה עצבים?
כל טוב
כ"ד סיון ה´תשע"א  
מזמן לא התנהל פה פולמוס טוב סביב יצירה.

אשריך שנכנסת למדור אחד עם "יש לי מזל גדול" "אני לא אוהב אותך יותר" ועוד כמה וכמה יצירות מתשס"ה.
כ"ה סיון ה´תשע"א  
לגבי האמירה והדיון שבעקבותיה - קטונתי (גם בגיל) מלהתערב בדיון, אבל רק כמה נקודות:
א. לשני צדדי הויכוח - ממתי בוחנים דרך חיים רק על פי מבחן התוצאה? ונניח שחברה מעורבת גורמת לרווקות מאוחרת - זו סיבה להמנע ממנה, אם זוהי הדרך שבה להבנתנו ה' רוצה שנלך? (וכן להפך, כמובן)
ב. הרב קוק התייחס בדיוק לזה בפסקה נפלאה:
"מדת הצניעות גורמת טובות רבות בעולם, ומתוך כך היא זוכה לדחות מפניה דברים שהיו טובים מצד עצמם, אבל כיון שמפני יצר האדם וכחו החלש יגרמו לפרוץ במדת הצניעות, שהיא קיומו של העולם הרוחני והחמרי.
מדת האהבה והידידות, בכל הסימנים והדבורים הנוחים - היה ראוי להיות שוה בין המינים, אבל מפני יקרת ערך הצניעות נדחית מדת דרך-ארץ ממקומה עד שלא לשאול בשלום אשה. הצנוע מכיר, כי לא מפני שנאה על המין הוא מתרחק ועושה גדרים כי אם מפני התכלית הכללי היפה. "
כ"ה סיון ה´תשע"א  
ווא ושוב וואו.
זה מאד חזק וכואב.
ונכון?
אולי כן, אני לא יודעת.
הציור באיכות מעולה מעולה, וואו את/ה מוכשר/ת!!!!!111
כ"ו סיון ה´תשע"א  
את מכירה בת שקוראים לה חגי?...

אבל באמת תודה :)
כ"ו סיון ה´תשע"א  
התייחסתי לזה כהומוריסטי, לא כסאטירי... כנראה שטעיתי, ע"פ כל התגובות פה.
סחתיין על הכותרת, לקח לי זמן להבין.
ד´ אדר ב´ ה´תשע"ד  
צחוקים.
זה ממש משתמע לשני פנים. ועדיין אני קורא את זה כירידה על הפמיניזם הרדיקלי, וזה מדויק לי שמה.
גם אם התכוונת אחרת.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד