בנושא
בכרם
חדשות
 
קול באישה / דצאם
בביכורים מאז י"א אדר ב´ ה´תשע"א

אסור לנו לשמוע
קול באישה ערווה,
אבל מותר לנו לתמוה:
ואם קולה הוא יְבָבָה?

או אולי נניח
שֶקוֹל של גבר הוא נָשִׁי,
האם גם כאן איסור קשיח
או שנשמע אותו חופשי?

או גם אולי נניח
שלאישה יש קול גברי,
אם כך מִינָהּ ממש זניח
האם לשמעה זה אפשרי?

לא אדע דרכי לשקול
כיצד יותר נאה,
האם אלך אחר הקול
או... אחרי מראה???

נכון... אמנם קשה,
ישבתי על המדוכה
ומתוך תורת משה
נראה שזו ההלכה   (*)

"הקול קול יעקב
והידיים ידי עֵשו"
,
מה שליצחק אבינו טוב
טוב לנו גם כן עכשיו.

אם יעקב היה בא בקולו
ללא שום הַסָּחָה
ואם גם ידיו היו שֶׁלוֹ...
לא הייתה לנו ברכה.

אם קול אישה והמראֶה
צמודים בגוף אחד,
אין בכלל מי שתוהה
שיש איסור ואין מקרה זה מיוחד.

אבל אם יש שינוי
קול גברי בגוף אישה,
אולי לשמוע זה עינוי
אך המאזין לה... לא יורשע.

גם אם אדם עוצם עיניים
ןמאזין לקול נָשִׁי,
כשומע קול הוא משמיים
ואין איסור כאן ממשי.

רק כשמצטרפים השניים
גם הקול והעיניים,
האיסור הינו איסור
ואין עושים בו... שום סִפְסוּר.



(*) לא קבלתי הסכמות בכתב
    
מפוסקי הדור.




הלכה פורים

© כל הזכויות ליצירה שמורות לדצאם
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ט"ז אדר ב´ ה´תשע"א  
איזה שיר חמוד
ניתחת את ההלכה הזאת יופי=]
תהיות, יש הרבה תהיות בנושא הזה.
שנצליח לשמור על צניעות , תהלה.
ט"ז אדר ב´ ה´תשע"א  
סלח לי, אני לא הולך להתייחס לתוכן השיר וגם לא לצורתו, אלא רק לצורת ההגשה שלו:
גודל הכתב וההדגשות שיגעו לי את העיניים, הקשו עלי את הקריאה ובאופן כללי, לא ממש עשו חשק.
כשמדגישים בפני את הפואנטה של השורה אני מרגיש שמאכילים אותי בכפית, ואם יש משהו שאני מתקשה לסבול ביצירה, זה בהחלט זה.

(רגע נטול ציניות: נדמה לי שהשיר היה עובר טוב גם בלי שימוש בטכניקה של הדגשת-פואנטות, אדרבה, שיר טוב נמדד במידה שבה קורא מבין את הרעיון מבלי שמסבירים לו. )
י"ח אדר ב´ ה´תשע"א  
קשה לי להבין את ההלכה הזאת . מעצבן ביותר .. העברת את המסר מעולה ! קראתי פעמיים (:
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד