בנושא
בכרם
חדשות
 
איש טוב, איש חיל ובשורה / איתי אליצור
בביכורים מאז ט"ו אדר א´ ה´תשע"א


עוֹמְדִים בְּעֵין רֹגֵל

שְׁנֵי כֹּהֲנִים לְרַגֵּל

אִישׁ טוֹב מְבַשֵּׂר טוֹב

וְאִישׁ חַיִל שֶׁטּוֹב יְבַשֵּׂר


בְּתוֹך הָרִפוֹת בַּמַּתְבֵּנִים

עָמְדוּ שְׁנֵי כֹּהֲנִים

אִישׁ טוֹב מְבַשֵּׂר טוֹב

וְאִישׁ חַיִל שֶׁטּוֹב יְבַשֵּׂר


בֵּית אִישׁ בְּבַחוּרִים

שְׁנֵי בַּחוּרִים מְבַשְּׂרִים

אִישׁ טוֹב מְבַשֵּׂר טוֹב

וְאִישׁ חַיִל שֶׁטּוֹב יְבַשֵּׂר


אִישׁ טוֹב מִבַּיִת יָקָר

וִיהִי מָה יָרוּץ דֶּרֶך הַכִּכָּר

בְּכֹחַ בְּרוּחַ וּבִמְרוּצָה

וּבְשׂוֹרָה יִמְצָא


אִישׁ חַיִל מִבַּיִת מְעֻקָּר

בָּנָיו עוֹד יָבֹאוּ לְהִשְׁתַּחֲווֹת לְכִכָּר

נָטָה עַל מִתְנַשֵּׂא וְלֹא מָלַךְ

לְעִירוֹ וּלְשָׂדֵהוּ שֻלַּח


אִישׁ טוֹב שָׁמַר מִשְׁמֶרֶת

לִתְהִלָּה וּלְשֵׁם וּלְתִפְאֶרֶת

עוֹד יַעֲמֹד נָבִיא כֹּהֵן

וְיִנָּבֵא עַל שׁוּבוֹ לְכַהֵן


אִישׁ חַיִל גֹּרַש לְעִירוֹ

אֲשֶׁר לָתֵת לוֹ בְּשׂוֹרָה בְּבַשְּׂרוֹ

נָבִיא כֹּהֵן בְּעִירוֹ יִמָּשֵׁחַ

וִיקַלֵּל אֶת הַמְבַשֵּׂר הַמְשַׂמֵּחַ


אֲנָשִׁים טוֹבִים בְּחַיִל יְדַבֵּרוּ

וּתְהִלּות ה' יְבַשֵּׂרוּ

אַךְ יֵשׁ הַשּׁוֹמֵעַ טוֹב לְעַמּוֹ

וְאָזְנָיו תְּצִלֶּינָה לְעַצְמוֹ


מַה נָּאווּ רַגְלֵי מְבַשֵּׂר

בִּמְהֵרָה נִשְׁמַע וְטוֹב נִתְבַּשֵּׂר

הֵיטֵב נֵיטִיב בַּה' לַחֲסוֹת

הַנּוֹתֵן לָנוּ כֹּחַ חַיִל לַעֲשׂוֹת

--------------------------------------

לצבור הקוראים.
אני מודע לכך שכדי להבין עד הסוף את השיר הזה צריך רמה גבוהה של בקיאות בתנ"ך.
מי שבקיא בתנ"ך יוכל לראות בשיר הזה שעור בתנ"ך, או לחלופין כתב חידה תנכ"י (ואולי כבר לפי הכותרת הוא ידע על מי השיר).
אבל אני מקוה שגם מי שקצת פחות בקיא מקבל תחושות נכונות מהשיר הזה.
לכן אני מבקש, כדי שאדע אם הצלחתי להעביר את המסר הנכון, שגם מי שלא מזהה את כל הדמויות, יכתוב לי מה המסר שהוא מקבל מהשיר הזה.

אחרי כתיבת התגובה הנ"ל, מי שמבקש לעמוד על השיר לעמקו, יואיל לעין במקורות הבאים (ויהיה יפה מצדו אם אח"כ ישלח עוד תגובה).

שמ"א ב כז-לו.
שמ"א יד ג, כא כ-כג.
שמ"ב טו כז-לז, יז טו-כא, יח יט-לב (זה המקור העקרי).
מל"א א ה-ח מא-נ, ב כו-כז.
ירמיהו א א, כ יד-יח.
יחזקאל א ג, מד טו.





© כל הזכויות ליצירה שמורות לאיתי אליצור
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ג אדר א´ ה´תשע"א  
לפי מה שהבנתי אתה עושה בשיר הבחנה בין אביתר לאחימעץ, ורוצה לטעון שההבדלים ביניהם היו ברורים מראש-
איש טוב ואיש חיל. (את ההנגדה הזאת לא הבנתי, אבל זו בעיה שלי.)
בבית האחד לפני האחרון נראה שאתה נותן קריאת כיוון ומנסה להסביר את ההבדל אבל לא הצלחתי להבין. (אולי אחרי עיון במקורות אני אצליח)

נהנתי מאד מהכתיבה. בהתחלה נרתעתי מהחזרה על שני השורות בסוף כל בית, אבל לאחר שקוראים את כל השיר זה די מובן.
נ.ב. תודה על האתגר.
כ"ד אדר א´ ה´תשע"א  
לידיעת הקוראים
בני בכורי, המסתתר מאחורי הכנוי אביצר, כתב אף הוא שיר בנושא.
שמו של השיר אנשי בשורה, והוא נמצא בכרמו.
אל השיר:
http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=61864



כ"ה אדר א´ ה´תשע"א  
הרעיון די מהר, אבל לרדת לפרטים ייקח לי קצת זמן והשקעה. בינתיים סחתיין על כתב החידה המושקע.

תן דעתך גם על
http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=25665

שונה, אבל יפה.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד