המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
חיזוק לנשמתי / שירהר
בביכורים מאז ז´ אדר א´ ה´תשע"א

"אני מעשן סיגריה: חיזוק לנשמתי, שתראה בחוץ" (י.עמיחי)

עיפרון

© כל הזכויות ליצירה שמורות לשירהר
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
י"א אדר א´ ה´תשע"א  
עבודה יפה. הרעיון הוא אמנם לא ממש החוויה האישית שלי, אבל בסדר...
עשית עבודה מעולה עם העיפרון, רואים שיש לך שליטה ברמת הכהות של כל גוון ובטכניקה. רגעים כמו החלק הפנימי של כף היד והזרוע הם מהיפים שיש בציור הזה.
לעומת זאת, הרישום שלך הוא לפעמים ממש בעייתי. קחי את הפנים, לדוגמא. הזווית שבחרת בה מחייבת להשתמש בשיטת תיאור של הקצרה. המצח חייב להסתיים הרבה יותר נמוך, קו העין השמאלי צריך להיות קרוב יותר לאף, תווי הפנים נמוכים בהרבה. לא מספיק השימוש התיאורי של הזווית הנמוכה (מתחת לסנטר, בנחיריים).
יש לך הרבה יכולת טובה. אני מקווה שתקחי את הביקורת שלי למקום שממנו אפשר רק להשתפר:)
י"א אדר א´ ה´תשע"א  
תודה על ההשקעה בתגובתך. ב"ה שתמיד יש לאן להשתפר..
י"א אדר א´ ה´תשע"א  
וואו איזה מדהים! מדויק ,כמעט מושלם. הדבר היחיד שהפריע לי, זו העין הימנית, יש בה חוסר פרופורציה. אולי כי היא רחוקה מדי מהאף.אה.. ובעצם גם העשן,הוא דיי קווי ,העשן צריך להיות פחות אחיד בצבע ובהיתפשטות.. חוץ מזה הכל פשוט מעולה.
קבלי 5
י"א אדר א´ ה´תשע"א  
ציבעוניות מאוד מעניינת (שמרשים איך שעשית את זה בלי צבעים...).

את הכותרת לא כל כך הבנתי. זה אמור להיות הפוך על הפוך?

באבנים מאחור אני חושב שהיה שווה להשקיע קצת יותר.

לילה טוב,
צביקה
י"ב אדר א´ ה´תשע"א  
לפני הכל, סחטיין על הנושא ועל הכותרת של יהודה. קצת חוצפה מרעננת בתוך כל ציורי בתי המקדש/טליתות/ילדים חמודים שיש באתר הזה... :)

כמובן שכמו ששלמית כתבה אפשר לדייק את הפרופורציות בפנים יותר, אבל זה עניין של עבודה ואימון, והרבה התבוננות בבני אדם, זה הכל.

מעניין אותי תהליך היצירה, מתמונה? מהדמיון? (ממראה?)

כשאני העלתי לפה יצירות הייתי נהנה ממחמאות, אבל יותר רציתי את הביקורת. לכן השקעתי והארכתי בדברים, אם משהו לא ברור אני זמין במסרישי בשמחה. נהנתי מהציור ממש. עכשיו נשימה עמוקה- צוללים לביקורת...

קומפוזיציה-
תכסי עם היד או עם ספר את צד ימין של הציור. לדעתי הציור יותר מעניין ככה. צד ימין הוא מיותר, ועדיף לדחוף את המבט של הצופה ימינה. כנ"ל לגבי צד ימין של הגוף. את לא צריכה להסביר או להראות לנו שיש לה יד, אנחנו יודעים את זה. מספיק שתתני ליד רמז. אם היד לא עוזרת לנו לראות את סצנת העישון, את הפנים המתענגות והיד האוחזת, אז אין טעם לצייר אותה. היא רק יושבת שם כמו בול עץ מיותר. הייתה יכולה להיות הצדקה לקיומה של היד אם הייתה לה צורה שנותנת את התחושה של התנועה של הגוף. את יכולה לנסות לכסות את צד שמאל של הציור באלכסון, ככה שרק החלק העליון השמאלי מעל הראש יראה, ואז מרגישים את תחושת ההשענות אחורה של המעשנת. יש בהעמדה הזאת יותר עניין וחיים מאשר בעמידה הישרה במרכז הציור.

טכניקת הרישום-
הטכניקה הבסיסית שלך היא טובה. כדי שתוכלי להתקדם אני ממליץ לא להשתמש במריחה על מנת ליצור כתמים כהים. כתם יוצרים עם קוי עפרון צפופים, אפשר עם הטיה קלה על הצד של העפרון. כתם שנוצר ממריחה של קווים הינו כתם מת וחסר תנועה, שגורם לציור להראות אפרורי. מריחה של כתם באצבע עושים רק כשרוצים שהעין של הצופה תתעלם מאזור מסוים בציור. מנסיוני, להתרגל לעבוד ללא אצבע נכון יותר, נסי ותראי.

עוד נקודה חשובה זה האבנים מאחורה, שבניגוד לצבי הכתום, אני חושב שאין שום סיבה בעולם שתפרטי בהם. להפך, הנערה היא המרכז ולכן היא צריכה להיות מפורטת, ברישום מה שלא חשוב נמצא רק ברמז. כדי להעצים את האפקט אפשר לפרט רק באבנים הקרובות לפנים ואת השאר לעמעם בהדרגה. ככה נוצרת תנועה ברישום. אותה עבודה אפשר לעשות ביד, או בשיער (המרשים והעשוי היטב כשלעצמו) בצד ימין. אפשר לפרט ולדייק את השיער הקרוב למרכז של הציור- סצנת העישון, כמו שעשית. את השיער הרחוק אפשר לפרט פחות או רק לרמוז עליו, וככה ולהשיג תנועה בציור, מרכז ופריפריה. הרמיזות, האזורים הלא גמורים ברישום נותנים הרבה.

מי שאומר א כל מה שיש לו להגיד, משעמם, מי שיודע להגיד ולרמוז, לגלות טפח ולכסות טפחיים...

אז למה כתבתי כל כך הרבה?

שאלה.

האיש.
י"ב אדר א´ ה´תשע"א  
מה שאמרתי זה לא שיש טעות בפרופורציה של הפנים. ממש לא. הטעות היא בהקצרה וזו טעות בפרספקטיבה... בטעויות כאלה ידיעה פרופורציונאלית של פנים היא לא הפתרון, להיפך. כשניגשים לפרספקטיבה קיצונית כזאת שצריכה לתת אשליה של עומק צריך לשכוח את כל מה שידענו על פנים, באיזה מרחק צריכים להיות פחות או יותר כל תוו הפנים. צריך ללכת נגד ההגיון והידע הקלאסי המוקדם.
י"ב אדר א´ ה´תשע"א  
י"ג אדר א´ ה´תשע"א  
הציור נהדר, וגם השורה של עמיחי, [שלא הכרתי].

מי שלא מעשן לא יבין
עֹז
י"ג אדר א´ ה´תשע"א  
בניסוח, המילה פרופורציות לא במקום. בכל מקרה, לזו הייתה כוונתי, שאין פה ממש מה ללמוד, לדעתי. צריך להתבונן בבני אדם כמו שהם נראים במצב כזה ולצייר בדיוק מה שרואים. יש כאלה שמלמדים את זה תאורטית, אבל אני ממש לא מאמין בלימוד כזה..
י"ד אדר א´ ה´תשע"א  
ההבל הזה
כ"א אדר א´ ה´תשע"א  
וואו
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד