בנושא
בכרם
חדשות
 
לך בכחך זה / איתי אליצור
בביכורים מאז כ´ שבט ה´תשע"א

בַּמָּה אוֹשִׁיעַ אֶת יִשְׂרָאֵל

הִנֵּה אַלְפִּי הַדַּל

הֵן נְטָשׁנו, עֲזָבנו אֵל

וַאֲנִי נִבְזֶה וַחֲדָל

בְּשַׁלְוָה בִּי נוֹעֵץ מַבָּט

מִתַּחַת אֵלַת אָבִי

וַאֲנִי בַּגַּת נֶחְבָּט

תַחַת אַלַּת אָחִי


עַד אָנָה תְּיַלֵּל

וְעַד אָן אֵלֶּה תְּמַלֵּל

וְרוּחַ כַּבִּיר אִמְרֵי פִיךָ

פָּנִים אֶל פָּנִים רָאִיתָ אֵל

הֲלֹא אוֹתוֹ תְּהַלֵּל

וְלֹא תִּירָא מִבְּנֵי אָבִיךָ

אוֹיְבָיו תְּנַתֵּץ בַּלֵּיל

וְאַדְמַת קָדְשׁוֹ תִּגָּאֵל

לֵך בְּכ‎ֹחֲךָ זֶה וְהוֹשַעְתָּ אֶת יִשְׂרָאֵל

הֲלֹא שְׁלַחְתִּיךָ


הוּא מְבָרְכֵנִי כַּמִּנְהָג

ה' עִמְּךָ, גֶּבֶר שֶׁלָּנוּ

יְבָרְכְךָ ה', נִלְהָג

הֵיכָן הוּא, היֶשׁנוֹ עִמָּנוּ?

זָעַקְנוּ, הִתְפַּלַּלְנוּ, בָּכִינוּ

וְאַיֵּה כָּל הַנִּפְלָאוֹת

אַל נָא תָּמוּשׁ מִזֶּה

וְעָשִׂיתָ לִי אוֹת


עַד אָנָה תְּיַלֵּל

וְעַד אָן אֵלֶּה תְּמַלֵּל

וְרוּחַ כַּבִּיר אִמְרֵי פִיךָ

פָּנִים אֶל פָּנִים רָאִיתָ אֵל

הֲלֹא אוֹתוֹ תְּהַלֵּל

וְלֹא תִּירָא מִבְּנֵי אָבִיךָ

אוֹיְבָיו תְּנַתֵּץ בַּלֵּיל

וְאַדְמַת קָדְשׁוֹ תִּגָּאֵל

לֵך בְּכ‎ֹחֲךָ זֶה וְהוֹשַעְתָּ אֶת יִשְׂרָאֵל

הֲלֹא שְׁלַחְתִּיךָ


הֵם כְּדֵי אַרְבֶּה לָרוֹב

בָּאִים בָּאָרֶץ לְשַׁחֲתָהּ

שְׁחוֹרִים, שׁוֹרְצִים לִי לֶאֱרוֹב

לְהַכְרִית אֱמוּנָה וְדָתָהּ

הֵן אֶת אַנְשֵׁי עִירִי אֲנִי יָרֵא

הַיְּרֵאִים אֶת אֱלִיל הַתְּקוּפָה

וּמִי אַחֲרָי יִקָּרֵא

אִם אֶתְקַע בַּשּׁוֹפָר


עַד אָנָה תְּיַלֵּל

וְעַד אָן אֵלֶּה תְּמַלֵּל

וְרוּחַ כַּבִּיר אִמְרֵי פִיךָ

פָּנִים אֶל פָּנִים רָאִיתָ אֵל

הֲלֹא אוֹתוֹ תְּהַלֵּל

וְלֹא תִּירָא מִבְּנֵי אָבִיךָ

אוֹיְבָיו תְּנַתֵּץ בַּלֵּיל

וְאַדְמַת קָדְשׁוֹ תִּגָּאֵל

לֵך בְּכ‎ֹחֲךָ זֶה וְהוֹשַעְתָּ אֶת יִשְׂרָאֵל

הֲלֹא שְׁלַחְתִּיךָ

לֵך

לֵך

לֵך





© כל הזכויות ליצירה שמורות לאיתי אליצור
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ה שבט ה´תשע"א  
בקשר לצורת הכתיבה- אני מאוד אוהב את הסגנון שלך, עם מאמץ לשירה עם משקל וחרוזים ברורים.

בקשר לתוכן- מצד אחד אני מרגיש שאתה אומר את מהשאתה וציבור גדול מרגיש. אבל- אני לגמרי לא מסכים, וקשה לי לבחור אפילו מאיפה להתחיל.
ובכל זאת, כנקודת פתיחה אני רוצה לדבר על הנקודה של תרבות העבודה זרה, שאתה בודאי צודק שקיימת בארץ לצערינו. אבל- ברור לך כל כך מהי היהדות מתוך מחשבה מסודרת, מתוך בחינה ועיון מעמיקים בתורה שבכתב ושבעל פה? או שמה ההכרה הברורה הזו היא רק מתוך חוויה עמוקה, ואפילו היא חוויה דתית(שדרך אגב, יכולה להיות חוויה של לימוד תורה רק כחוויה ולא כמתווה דרך)?
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד