המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
אמא של אופק באסיפת ההורים / פרט
בביכורים מאז ה´ כסליו ה´תשע"א

כְּשֶׁהִיא יוֹשֶׁבֶת מוּל הַמּוֹרָה

שֶׁמַּעֲבִירָה אֶת הָעֵט עַל טַבְלָה

עִם מִסְפָּרִים כְּחֻלִים,

רוֹזָה לִפְעָמִים תּוֹהָה אִם הִיא

בִּכְלָל זוֹכֶרֶת שֶׁהַכֹּל בְּעֶצֶם

הַעֲמָדַת פָּנִים.


רוֹזָה לִפְעָמִים תּוֹהָה. בְּדֶרֶךְ כְּלָל

הִיא עוֹנָה לַמּוֹרָה מַשֶּׁהוּ אֲבָל

לִפְעָמִים בִּגְלַל

תִּרְאִי זֶה רַק אוּלַי

אֲנִי לֹא בְּאֱמֶת חוֹשֶׁבֶת שֶׁ


וּפִתְאֹם הִיא רַק רוֹצָה

לְלַטֵּף אֶת הַשֵּׂעָר הַחוּם כֹּל כָּךְ

חָזָק, כֹּל כָּךְ

מַהֵר, עַד שֶׁיֵּצְאוּ מֵהַחִכּוּךְ כַּאֵלּוּ

חֲתִיכוֹת שֶׁל אֵשׁ

כְּמוֹ זִיקוּקִים בְּעוּגַת יוֹמוּלֵדֶת,

וְכֻלָּם יַגִּידוּ אֵיזֶה יֹפִי אֵיזֶה מַזָּל אֵיזֶה

אוֹר.

(בְּיוֹמוּלֵדֶת אַף אֶחָד

לֹא מִסְתַּכֵּל עַל טַבְלָאוֹת וְלֹא חוֹשֵׁב

שֶׁזֶּה מוּזָר מְאֹד לָקוּם כָּכָה

וּלְחַבֵּק אֶת הַיֶּלֶד בְּלִי סִבָּה שְׁבִי בְּבַקָּשָׁה

גְּבֶרֶת,

זֶה לַחֲלוּטִין לֹא מְקֻבָּל.)



דור הביט הורות חינוך

© כל הזכויות ליצירה שמורות לפרט
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ח´ כסליו ה´תשע"א  
מפריעה לי מאד מאד חריזה חלקית.
"המורה", "טבלה", זה כמעט אבל זה פשוט לא, וכשאתה (את?) שם אותם כאילו הם כן אני יכולה להשתגע מזה. כנ"ל הכחולים והפנים. וגם הבגלל-אבל-כלל, זה כן חרוז, אבל זה לא הרגיש לי כל כך... במקום, כאילו לא נוח לו שם, לא יודעת להסביר. ובכלל- אתה בטח יודע ששיר בלי חרוזים לא חסר כלום, אז בשביל מה?

חוץ מזה השיר הזה מצויין. בייחוד הסוגריים, בייחוד הסוף. נפלא, פשוט.

תודה לך
ח´ כסליו ה´תשע"א  
אאוצ', כמה כואב ניסחת את זה...
אתה מתכון שזה שיר ביט מצד צורת הכתיבה?
כי גם בתוכן זה ביטי...

אהבתי-במובן הפשוט, כי את המציאות הזו קשה לי לאהוב...

עֹז
ח´ כסליו ה´תשע"א  
לא הייתה כאן, חלילה, שום כוונה לאיזושהי תצורה של חריזה חלקית. אני סולד ממנה. זה פשוט יצא כך, ואני לא רואה בזה פגם. אגב - "טבלה" ו"מורה", כמו גם "כחולים" ו"פנים", לא מהווים לדעתי אפילו חריזה חלקית. (אם כי בנוגע לחריזה של "כלל" ו"בגלל" הייתה כוונה מסוימת, ולא אאריך בעניין.)

עז... - אכן, השיר נכתב ללא שכתובים. גם אני חושב שהוא מכיל אמירה של ביט בפני עצמו.

תודה לשניכם.
ח´ כסליו ה´תשע"א  
אתה אחד הכותבים היותר מקוריים כאן. שיר נהדר, כתוב היטב. הפסיחות מצויינות... וגם הסוגריים.
ובכלל הזרימה כאן עושה להתמוגג.
ט´ כסליו ה´תשע"א  
הבית השלישי והאחרון. זה ממש זה.
זה נהדר מה שעשית כאן.

מַהֵר, עַד שֶׁיֵּצְאוּ מֵהַחִכּוּךְ כַּאֵלּוּ

חֲתִיכוֹת שֶׁל אֵשׁ

כְּמוֹ זִיקוּקִים בְּעוּגַת יוֹמוּלֵדֶת,

וְכֻלָּם יַגִּידוּ אֵיזֶה יֹפִי אֵיזֶה מַזָּל אֵיזֶה

אוֹר.

במילים האלה נתת שם לצורך רגשי ממש עמוק וראשוני. הצורך במגע, במילים מגדלות. זה גאוני ממש. והבלבול הזה של מי כאן ילד ומי כאן מבוגר רק מעצים.
אתה באמת כותב מקורי ולשיר הזה הכי התחברתי עד עכשיו.

ט´ כסליו ה´תשע"א  
אתה תמשיכו לקשקש שם על משקלים וצלילים וחלקי-לא-חלקי,
רק תנו לי להתמוגג בינתיים, כן?
ט´ כסליו ה´תשע"א  
מיוחד מאוד. אהבתי את הפשטות כאן, ולדעתי החריזה תורמת לזה.

ט´ כסליו ה´תשע"א  
אני לא כותבת..
אבל אני חייבת להגיד שזה מדהים!..
בהצלחה :)
ט´ כסליו ה´תשע"א  
זה שיר טוב!.הסגירת סוגריים מאוד הוסיפה.
גמאני לא כ"כ מבינה את הקטע של החרוזים (פעם כן,פעם חצי,פעם לא...)
יומטוב!
י´ כסליו ה´תשע"א  
אמיתי, חזק, מרגש.
פתאום זרקת אותי לשירות לאומי. לאמהות האתיופיות, שלבן שלהן לא קוראים אופק, אלא יעקב או אברהם. איך הן לא מבינות מה זה משנה מה המספרים אצל המורה, אם זה הילד הכי מקסים שלהן, שתמיד עושה קניות ושומר על האחים, ומנקה את הבית כשהן עובדות ב-3 משמרות נקיון בעצמן. ואיך המורה לא רואה את זה גם. ולמה זה לא בסדר שהיא חושבת שהילד מקסים, ככה. כמו שהוא.

כמה הרבה אמת יש בשיר הזה. כמה הרבה מהחיים כמו שהם יצוקים כאן, בכמה מילים.

(בְּיוֹמוּלֵדֶת אַף אֶחָד

לֹא מִסְתַּכֵּל עַל טַבְלָאוֹת וְלֹא חוֹשֵׁב

שֶׁזֶּה מוּזָר מְאֹד לָקוּם כָּכָה

וּלְחַבֵּק אֶת הַיֶּלֶד בְּלִי סִבָּה שְׁבִי בְּבַקָּשָׁה

גְּבֶרֶת,

זֶה לַחֲלוּטִין לֹא מְקֻבָּל.)


תודה על השיר הזה.
י"א כסליו ה´תשע"א  
תודה רבה לכולכם. כיף לדעת שהתחברתם...
י"ג כסליו ה´תשע"א  
טוב. יש לי בעיקר ביקורת. מקוה שזה יחמם וייטיב וחלילה שישרוף...

לא הצלחתי להתפעל יתר על המידה מהשיר. יש כאן רגש ורעיון, אבל הוא לא מגיע עם חידוש מרענן, לדעתי. השיר עוסק בנושא מאד מעטפתי של החיים. אמנם הוא מצליח דרך הנקודה הזאת לגעת ביסודות האהבה לילדים, אבל משהו כאן לא חודר ומקיף לעומק. הסוף של השיר עשה לי מר - במקום להרחיב עד אין קץ את יכולת האהבה שהבערת. דוקא נהניתי מהחיכוך והניצוצות, שזו תמונה מרהיבה של אמת ההורות. אין ספק שאת הביקורת האנושית העברת, אבל זה היה נראה לי לא מספיק חד ומלוטש.

בעיקר ענין של סגנון, כרגיל. וגם אם כן, אני חושב שיש מקום להרחיב את משיחות המכחול היפהפיות שכתובות כאן.
י"ג כסליו ה´תשע"א  
היום פגשתי את אופק שלך, ורציתי לשפשף לו את החום של השיער עד שהעיניים שלו ידלקו.
י"ד כסליו ה´תשע"א  
האוטוסטרדה בסוף כזאת נהדרת. זה כלי מצויין.
אני אוהב את זה מאוד. הסוג הכי מעודן. זה שתופס את הקטנות ועושה מהן גדולות. ביומולדת אף אחד לא מסתכל על טבלאות, אוף. זה בדיוק.

תודה-תודה.
ל´ כסליו ה´תשע"א  
אני אוהב את הסגנון שלך, והוא זה שתפס אותי בשיר הזה, ולא התוכן (ואם זו מחמאה או לא - תחליט לבד).

(וזה שיר מעולה וזהו)
כ"ח כסליו ה´תשע"ג  
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד