בנושא
בכרם
חדשות
 
אני ירושלים / אל הרי שומרון
בביכורים מאז ב´ סיון ה´תש"ע

I

אני העיר העתיקה, חי ופועם
מלא געגוע לימים שהיו.
סדוק, שבור, חצוב; רמוס ברגלי העולם.
געגועי שלי - כסמטה מוארת, 
צרים ונצחיים
קטנים
חמים, חיים. געגועי אֵלַי.

II

אני התחנה המרכזית.
אסוף, מלוקט, עובר ושב;
בליל של קולות ותמונות-
בלתי פוסק, רועש, מלא באבדות
ואבודים.

מעל הכל-
שעון
אחד
גדול.


III

אני הכותל.
מזכרת, רק סימן לשהיה.

אוסף פתקים של קטעי מחשבות,
מנסה שיגיעו - רק הפעם -
לכל מקום, חוץ

מהשקית של הזבל.

אני קיר דמעות, סגור ומסוגר.

IV

אני ירושלים.
יש בי-אין בי, הנני-אינני
זוהר,
וחי,
וכּמה;
מתגעגע.


-
(תוצר תרגיל 'אני ירושלים' בסדנת השירה.)


אוטוביוגרפיה געגוע ירושלים

© כל הזכויות ליצירה שמורות לאל הרי שומרון
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ז´ סיון ה´תש"ע  
אם זה בכוונה אבל זה מגניב שהתחנה המרכזית הייתה מובלטת ומרכזית בשיר. יפה, אהבתי.
"סדוק, שבור, חצוב; רמוס ברגלי העולם"
"אני ירושלים.
יש בי-אין בי, הנני-אינני
זוהר,
וחי,
וכּמה;
מתגעגע."
הסוף למרות פשטותו יש בו משהו עם המון אמירה שלמרות הכל ,ירושלים היא ירושלים,על כל מה שיהיה ולא יהיה בה. היא אכן זוהרת חיה ומתגעגעת לימים עברו שבהם הזוהר היה באמת נוצץ וחי.
זה נגע בי... זה ירושלים איך לא. אני מאוהבת בה.
ישר כוח!
ז´ סיון ה´תש"ע  
איזה יופי.
אז, למדתי מאיציק נרו יאיר, שעיצוב-יתר של השיר, עם הפונט עם הצבע וכד', מוריד מערכן של המילים. למילה הכתובה אמנם יש צד ויזואלי אבל עיקרה- משמעותה הסמנטית. כשהמילים חזקות מצד עצמן, מיותר להשתמש באספקט הויזואלי שלהן.

ולאחר שהפגנתי את בקיאותי בחומר הנלמד, אציין שהשיר נפלא ובמיוחד סופו.
ז´ סיון ה´תש"ע  
גדול!

אני מאוד אוהב את השפה שלך, וכאן העבודה על הגופן היא מצויינת, ובכלל, לדעתי זה חלק מהשירה. וחלק חשוב.

ידועה הדוגמא הזאת:
http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=39185

ושים לב לתגובות שם של אלומה.

רק הבית האחרון לדעתי היה יכול לקבל גודל וגופן הולם יותר לתוכן.

ואם כבר משקיעים במשהו מיוחד, הייתי בוחר במספרים של הבתים בצורות שונות, זה יכול להיות מאוד מעניין.

בכל מקרה, אני אהבתי מאוד. הצלחת להכיל את ירושלים, וזה נהדר...

רואי.

ז´ סיון ה´תש"ע  
מעולה!

אני לא מספיק איש של שירה בשביל להבין מה גרם לי לאהוב, למה התחברתי, וכו' וכו'...
אז בלי לפרט: מעולה! עשה לי את היום!
ז´ סיון ה´תש"ע  
וואו.ממש ממש יפה.
גם אני אהבתי מאוד את ה"עיצוב" של השיר.
אבל הכי אהבתי-שהשיר הזה לא כמו שאר השירים שמדברים על ירושלים באופן כללי-אלא איפה היא מתחברת אליך.
תודה:]
ח´ סיון ה´תש"ע  
בעיקר את הבית הראשון והאחרון.

שבת שלום
יוני
ח´ סיון ה´תש"ע  
כתבתי כאן תגובת תודה מפורטת לכולכם, אבל זה נבלע וכרגע אני מיואש מדי לכתוב מחדש.

אז, תודה רבה רבה לכולכם, אתם מדהימים. שימחתם אותי לגמרי.

יותר מזה, במוצ"ש בעז"ה בלנ"ד.

נתנאל.
י´ סיון ה´תש"ע  
בתו של המלך - התחנה המרכזית בכוונה בפונט גדול יותר, כי היא צד מוחצן ומוכר יותר של ירושלים, צד מאוד צעקני.
אני שמח שהתחברת

קטיף הגויאבות (יאמ!) - אני לא יודע. כמובן שאני חושב שעיצוב-יתר הוא דבר לא טוב, אבל אני באמת לא חושב שכאן זה עיצוב-יתר. בתור שיר אוטוביוגרפי, שנועד להביע - באמצעות ירושלים - צדדים באישיות, הרגשתי שצריך, מעבר לשיר עצמו, גם קצת הדגשה ויזואלית. [משמעות מעבר לזה תצטרכו להבין לבד ]

תודה לך, על התגובה והמחמאות, בכל מקרה

הנשכח - תודה רבה לך! וכן, חשבתי על 'הבהרה' כשעיצבתי, למרות שאני לא יודע אם יש לעיצוב אותו מקום שם וכאן.
באמת התלבטתי עם המספור והחלוקה, אבל ספרות רומיות, זה לא קצת סמלי עם ירושלים?

ליכט - תודה

ליל כוכבים - תודה רבה לך! למעשה, הרעיון של 'איפה אני בירושלים' לא בא ממני, זה היה בתרגיל ירושלמי בסדנת השירה. מוזמנת!

ואחרון חביב, יוניג - תודה! כיף לראות שאתה קורא ומגיב כמעט קבוע. ממש מעריך את זה.

שבוע טוב וקיץ טוב לכולם!
נתנאל.
י"ג סיון ה´תש"ע  
עמוק ומרומם
שיר כלבבי.

הבנתי שהגדלת הגופן בבית השני באה להדגיש חיצוניות ומוחשיות. אך לטעמי כדאי למתן את הגודל כדי ששאר הבתים לא יבלעו בו אלא יחיו בצילו.
המשלים לאורך כל השיר מקסימים.

יה"ר שירבו שירים כגון אלו באתרנו

אבא אלדד הנחמד
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד