המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
אנה / פרט
בביכורים מאז א´ סיון ה´תש"ע

גַּם בְּדִירַת אַרְבָּעָה חֲדָרִים בְּבֵית

שֶׁמֶשׁ יוֹשֵׁב אָדָם

מוּל דַּף מְקֻמָּט וּמְנוֹרָה עֲקָרָה,

וְכוֹתֵב חָזָק רַק אַנָה

אַנָה אַנָה אַנָה

אַנָה


אֲבָל אַנָה פָּנוּ כֹּל דּוֹדֶיהַ

וְהִיא כְּבָר אֵינָהּ מְבַקֶּשֶׁת דַּבָר.

בָּרְצִיף רַכֶּבֶת עוֹזֶבֶת

וַאֲנָשִׁים שֶׁרָצוּ מַהֵר פִּתְאֹם נֶעֱצָרִים וּמְבִינִים

שֶׁמֵּעוֹלָם לֹּא הָיְתָה סִבָּה.

מִישֶׁהוּ מֵרִים לָהּ אֶת הַתִּיק שֶשָׁמְטָה

מִבְּלִי מֵשִׂים וְהִיא

פּוֹלֶטֶת סְפַּסִיבָה וּמִיָּד

תּוֹדָה.


נַעָלֶיהַ הָרַכּוֹת עוֹד זוֹכְרוֹת לָהּ

בָּמוֹת נְעוּרִים וְקָהָל,

וְהֵן עוֹדָּן פּוֹעֲמוֹת אֵלֶיהָ אָנָּא אָנָּא

אָנָּא

שָׁעָה שֶׁהִיא נֶעֱמֶדֶת כְּמוֹ פַּעַם עַל

קְצוֹת הָאֶצְבָּעוֹת

וּמִתְכּוֹפֶפֶת לְהִסְתַּכֵּל עַל הַפַּסִים.



בדידות ייאוש עלייה קליטה

© כל הזכויות ליצירה שמורות לפרט
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ז´ סיון ה´תש"ע  
העולה החדשה שלא מצליחה לחדש עלומיה כקדם כשחקנית, היא עוד חושבת ברוסית ומביטה מעבר לפס הצהוב על שפת הרציף, אולי---


שומרון
ז´ סיון ה´תש"ע  
מהמם ביופיו השיר הזה.
לא ברור לי ה'גם' הפותח, מלבד זה הבית הראשון נהדר. המנורה בעיקר.

(טוב, מנוי, כן? אתה מעולה)
ז´ סיון ה´תש"ע  
זה יפה מאד. מאד מאד. אתה מתאר מעולה את מה שאתה מתאר.
הערה קטנונית: "סְפַּסִיבָּה" ולא "סְפַּסִיבָה" (באמת קטנונית. לא יעזור כלום, רוסים ישארו רוסים, אפילו אם הם הכי מרוקאיים במשפחה. כנראה שהכל יחסי בסופו של דבר...).
אגב, זה משחק לטובתך (או לפחות לא לרעתך) כי גם ב"סיבה" (3 שורות מעל) יש דגש בב'.

תודה וערב טוב,
רחל
ז´ סיון ה´תש"ע  
יפה מאוד.
יכולתי ממש לדמיין את העולה.
משחק מילים מצויין.
ז´ סיון ה´תש"ע  
נהדר, פשוט נהדר. ככל שאני קוראת יותר פעמים אני אוהבת יותר. כתוב בכל כך הרבה רגישות, עם אמירה חזקה וכואבת.
לפעמים קשה לי עם יותר מדי משחקי מילים, וכאן זה מתאים ולא מאולץ, והחזרה על האנה חודר כל כך.
"אבל אנה פנו כל דודיה
והיא כבר אינה מבקשת דבר"
מבריק.
אני עוד אחזור לפה, זה אחד הנוגעים שקראתי.
ז´ סיון ה´תש"ע  
(אה, ובדיוק סיימתי עכשיו את "ימים יגידו, אנה", וזה בלי ספק השם הכי נוגע שאני מכירה לספר, זה הגביר את התחושה החזקהשלי מהשיר. וכאן הוספת גם את ה"אנא", וזה כל כך נוגע)
ז´ סיון ה´תש"ע  
השיר הזה רגיש כ"כ..

אהבתי ממש..
5..
ח´ סיון ה´תש"ע  
השיר הזה ריגש אותי מאוד. הוא עשה לי אסוציאציות להמון דברים שאני אוהבת, דווקא משום עצבותם.
'אנה' הזכיר לי את 'מר אל כאן אנה', למרות השוני בין הדמויות, את שתי האנות אני אוהבת. דמות העולה החדשה, המיואשת והאבודה ומכמירת הלב, הזכירה לי ממש את הסיפור המפעים "הכנות לנסיעה" שפורסם באתר. מישהו מרים לה את התיק ששמטה, את האיברים שפיזרה (אני מצרפת את הכתובת בסוף התגובה, למקרה שלא קראת, באמת שחבל לפספס). דמות הרקדנית המפוספסת של פעם, הזכירה לי את הסרט 'הקונצרט', שלא ראיתי עדיין, אבל נראה שהוא מתבסס על אותו רעיון. כמה קרוב הוא המרחק בין גדולה לנפילה.

אלו סוג הסיטואציות המכמירות והעצובות שאני נורא אוהבת וליבי יוצא אליהם. הסיום נפלא ממש, בכל מובנה של המילה הזו.

הזעקה אנא אנא אנא, והשורות
'וַאֲנָשִׁים שֶׁרָצוּ מַהֵר פִּתְאֹם נֶעֱצָרִים וּמְבִינִים
שֶׁמֵּעוֹלָם לֹּא הָיְתָה סִבָּה',
יכולות לגרום לי לפרוץ בבכי.


תודה.

ח´ סיון ה´תש"ע  
http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=43533

הלינק ל"הכנות לנסיעה".
ח´ סיון ה´תש"ע  
יפהפה.
ח´ סיון ה´תש"ע  
הבסיס לשיר הוא הדו משמעות של 'אנה'. זאת טעות ,שכן כאן אתה מפקיע את השיר מהיומיום אל משהו מקרי או להיפך- מלאכותי.
ואם לא קוראים לאותה אחת אנה אז לא מגיע לה שיכתבו עליה שיר?
לכן מוטב היה לותר על משחק המילים, זה מספיק טוב ואמיתי בלעדם .
ח´ סיון ה´תש"ע  
מילים עם המון צבע, גוון מיוחד כזה, פסטלי-של-בגדי-ריקוד, שאם מגרדים אותו קצת בציפורן חושפים משהו מר ועוקצני בהרבה.
או אולי מילים עם צורה? לא משוננת מדי, עגולה ונוזלית ובכל זאת חדה בקצוות. דוקרת.
לא, לא, מילים עם מרקם. קצת מחוספס אבל בלבו יש משהו חלק מאוד.

שיר כמעט חזותי, הנה אני בפנים.
ח´ סיון ה´תש"ע  
תודה
יוני
ח´ סיון ה´תש"ע  

ורק לי נראה שמדובר ברקדנית בלט לשעבר?


(אין ספק ש"הכנות לנסיעה" מדהים)
ח´ סיון ה´תש"ע  
ח´ סיון ה´תש"ע  
שיר אחר שזכרתי:
http://www.kipa.co.il/bikorim/show_art.asp?id=53149

(זו אותה אחת, בשם אחר ובסיטואציה אחרת. או בעצם אמא של אנה. או שהן סתם דומות)
ח´ סיון ה´תש"ע  
עוד מנוי
זה שיר יפהפה. אתה נכנס לדקויות הפרטים וזה נהדר, והמשחקים שלך עם השפה מעוררים התפעלות. רק הפתיחה לא ברורה לי, אני אצטרך לקרוא עוד כמה פעמים כדי לקשור אותה אל שאר השיר.
מצויין, תודה על זה
דניאל.
ח´ סיון ה´תש"ע  
במחמאות, בהתפעמות ובמנוי. כבר כמה שירים רצוף הקסמתני.

והייתי מגיב ארוך ומפורט יותר, אבל הקדימו אותי...

נתנאל.
ח´ סיון ה´תש"ע  
עושים טוב על הלב. תודה לכולכם על התגובות המושקעות, שמחתי בכל אחת ואחת מהן.

תודה, שירה, על ההפניה ל"הכנות לנסיעה", וגם לך, גדי, על "במקומה". שני קטעים מעולים.
ט´ סיון ה´תש"ע  
תודה רבה!
י´ סיון ה´תש"ע  
אני לא מסכימה. זה שבוחרים שם ספציפי לא אומר שהוא לא יכול להיות אוניברסלי להזדהות. הקונטציה של אנה היא אוניברסלית לטעמי לדמויות רבות, וכל אחד יכול למצוא את האנה, והאנא (גם משחק המילים הזה מוסיף המון להזדהות עם השם), בתוכו.
י"א סיון ה´תש"ע  
זה ממש סיפור קורע לב, הלוואי וזה לא משהו מציאותי... אבל לצערי זה בטח אמיתי לגמרי...

נהניתי מאד לקרוא ולהיעצב.
י"ב סיון ה´תש"ע  
בלי שאר השיר, הבית הראשון אולי לא היה כלום. אבל עכשיו הוא הכל.


גַּם בְּדִירַת אַרְבָּעָה חֲדָרִים בְּבֵית
שֶׁמֶשׁ יוֹשֵׁב אָדָם
מוּל דַּף מְקֻמָּט וּמְנוֹרָה עֲקָרָה,
וְכוֹתֵב חָזָק רַק אַנָה
אַנָה אַנָה אַנָה
אַנָה
י"א תשרי ה´תשע"א  
שיר שבא לי לחבק.

ובעצם, הוא נפלא אחרת לגמרי מ"במקומה". הוא עומד בפני עצמו.

אני שומר אותו לעצמי
ל´ תשרי ה´תשע"א  
ואוו, זה נפלא. משחק כל כך מדוייק במילים ובתחושות. אהבתי מאוד את הפתיחה. אבל בעצם גם את הכל. זה נפלא, כבר אמרתי?
כ"ט אב ה´תשע"ג  
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד