בנושא
בכרם
חדשות
 
בשולי הדברים / פרט
בביכורים מאז כ´ אייר ה´תש"ע

כְּשֶׁהַנֶהַג מֵאֵט, מְאוֹתֵת וְעוֹצֵר
בַּתַּחֲנָה, אַתָּה צָרִיךְ לוֹמַר יָפֶה תּוֹדָה,
לָצֵאת מִצַּד יָמִין וְלִסְגֹּר אֶת הַדֶּלֶת.
אַתָּה צָרִיךְ לִסְגֹּר אוֹתָהּ חָזָק מַסְפִּיק,
אֲבָל לֹא חָזָק מִדַּי.


אַתָּה צָרִיךְ לִסְגֹּר אוֹתָהּ מַהֵר
מַסְפִּיק, שֶׁהַדִיבּוּרִים עַל
הַטְרָאש מֶטַאל וְהַהוֹפָעוֹת בַּצּוֹלֶלֶת בִּיְרוּשָׁלַיִם
וְהַחַיִּים שֶׁל לִפְנֵי וְאַחֲרֵי צָבָא
יִשָּׁאֲרוּ בִּפְנִים
לְהִתְחַבֵּט בֵּין דְּפָנוֹת הַסְקוֹדַה וּלְהִזְדַּחֵל
עַל כְּבִישׁ שִׁבְעִים וְחָמֵשׁ.


אַתָּה צָרִיךְ לִסְגֹּר אוֹתָהּ מַהֵר מַסְפִּיק, אֲבָל
לֹא מַהֵר מִדַּי,
שֶׁלֹּא יַרְגִּישׁ הוּא וְלֹא
תַּרְגִּישׁ אַתָּה.





© כל הזכויות ליצירה שמורות לפרט
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"א אייר ה´תש"ע  
זה לא הסגנון שאני אוהב, אבל זה שיר טוב לדעתי. אולי בעיקר התוכן משך אותי - תאור מעולה, מדוייק ובלשון מצויינת לסיטואציה מוכרת ומתסכלת.

אַתָּה צָרִיךְ לִסְגֹּר אוֹתָהּ מַהֵר
מַסְפִּיק, שֶׁהַדִיבּוּרִים עַל
הַטְרָאש מֶטַאל וְהַהוֹפָעוֹת בַּצּוֹלֶלֶת בִּיְרוּשָׁלַיִם
וְהַחַיִּים שֶׁל לִפְנֵי וְאַחֲרֵי צָבָא
יִשָּׁאֲרוּ בִּפְנִים

כ"א אייר ה´תש"ע  
ממש טוב.

שלא תרגיש אתה. דו משמעות מושלם.

אני חושבת שמבחינת מבנה אם היית נשאר עם "חזק מספיק" ו"לא חזק מדי", בחלק השני ובחלק השלישי, זה היה יותר הופך אותם לפירוט של החלק הראשון וכתוצאה מכך יותר תופס, יותר חד. או לחילופין אם כבר בחלק הראשון היית מדבר על מהירות כמו באלו שבאים אחריו. המעבר בין חזק למהר הופך את השיר לקצת פחות חד, להרגשתי. אבל זו רק נקודה טכנית.

אהבתי מאוד, ואני מזדהה. מדהים שמישהו כותב את הנקודות האלו, שהן כ"כ אישיות וקטנות וחולפות מהר כמו מכונית על הכביש. אתה יודע, אפילו אם זה לא היה כ"כ מוצלח, כמו שזה כן. עצם הרעיון, הנגיעה...  תודה. שמרתי לי, אני עוד אחזור לכאן.
כ"א אייר ה´תש"ע  
מעולה. מעולה.
תחושה מוכרת מדי, כתבת אותו בצורה מדוייקת להפליא.
(או שפשוט עולים על רכב של מתנחלים חסר דלת ואז נפתרות כל הבעיות)

טוב.
כ"א אייר ה´תש"ע  
כ"א אייר ה´תש"ע  
הבנתי למה אני אוהב את השירים שלך; הם מקוריים. גם דרך החשיבה וההתבוננות הפואטית הזאת, לראות בדברים את הסאב-טקסט שלהם, את המחשכים מתחת לעור. הסיבה השנייה היא דרך הכתיבה. הגשת המילים שלך חדשה לי, ומאד מרעננת. למרות שיש בה מרכיב טרגי שלא הצלחתי לשים עליו את האצבע. משהו בעמידה מהצד של החיים, מן אדישות שמוותרת על מה שהיא רואה. על מה שהיא רוצה להשיג.
בכל מקרה זה חידוש נהדר.
כ"א אייר ה´תש"ע  
אהבתי,

'אַתָּה צָרִיךְ לִסְגֹּר אוֹתָהּ מַהֵר מַסְפִּיק, אֲבָל
לֹא מַהֵר מִדַּי,
שֶׁלֹּא יַרְגִּישׁ הוּא וְלֹא
תַּרְגִּישׁ אַתָּה.'

לילה טוב
יוני
כ"ב אייר ה´תש"ע  
מצטרף לדברי ילד בעניין אופי הכתיבה.
מה שחזק כאן הוא הניגוד בין הכתיבה הפשוטה להתבוננות המורכבת.
יחד עם זאת חסר לי לפחות ביטוי אחד חזק, יותר שירי, שינצנץ בין השורות.
כ"ב אייר ה´תש"ע  
הכל מתחבר לי במקום. מילים שמגישות לי מחשבות...
תודה !
כ"ד אייר ה´תש"ע  
כ"ז אייר ה´תש"ע  
אני אוהבת את הסגנון הזה והכתיבה הזאת, ויש בזה משהו מתרעם כזה, שמנדנד אותך ולא נותן לך להישאר יציב.

שיר יפה מאד, אין מה להוסיף או להעיר או להחסיר, בדיוק ככה, כל מילה במקום, מדויק.

תודה.
ל´ כסליו ה´תשע"א  
אתה צודק.
כ"ז תשרי ה´תשע"ב  
(כלומר, לתגובה הקודמת שלי) - אהבתי גם את התוכן.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד