בנושא
בכרם
חדשות
 
מים שקטים / אליהו השמש
בביכורים מאז כ"א תמוז ה´תשס"ט

 
לְסִפְלֵי קָפֶה יֵשׁ אָזְנַיִּם גְּדוֹלוֹת,
אָנְשֵׁי הַבֹּקֶר אוֹהֲבִים לְסַפֵּר לָהֵם אֶת חֲלוֹמוֹתֵיהֶם.
הָאֶצְבָּעוֹת מְחַבְּקוֹת אֶת הַחֲרְסִינָה הַשְּׁלֵוָה
וְהָרֶגַע בּוֹ הָאֵדִים מְדָגְדְּגִים בְּהֲבָנָה אֶת הָאָף, מָתוֹק

בֲּהַפְסָקָת הַצָּהֲרַיִּם לַקָּפֶה הַטָּרוּד אֵין זְמָן
לַשְּׁטוּיוֹת שֶׁלִּי. הוּא חָתוּם בִּפְקַק פְּלָסְטִיק עִקֵּש
וּמָרְצִין מִתּוֹךְ קָרְטוֹן מְמֻתָּג, מָה הַטָּעָם?

אַנְשֵׁי הַלַּיְלָה אוֹהֲבִים לִהְיוֹת עֲצוּבִים.
יֵשׁ לָהֶם הֲמוֹן צָרוֹת שֶׁמִתְחַלְּקוֹת לְשׁוֹטִים
מְהִירִים וַחֲרִיפִים. אַנְשֵׁי הַלַּיְלָה לֹא אוֹהֲבִים לְדַבֵּר
וְכוֹסוֹת כָּאֵלוּ לֹא אוֹהֲבוֹת
לְהַקְשִׁיב.



© כל הזכויות ליצירה שמורות לאליהו השמש
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"א תמוז ה´תשס"ט  
"צָרוֹת שֶׁמִתְחַלְּקוֹת לְשׁוֹטִים / מְהִירִים וַחֲרִיפִים" - מגניב! גם הפסיחה בסוף מוצלחת.

שאר השיר - נחמד, אבל קצת קל מדי לטעמי. למשל, המשפט "מָתוֹק / כְּמוֹ שְׁנַיִּם סֻכָּר, עִם עוּגִיָּה בַּצָּד." למה צריך להוסיף משהו אחרי ה"מָתוֹק", ואם כבר, למה זה צריך להיות ברור כל כך? והשורה "הַטָּעָם לֹא בְּאֶמֶת מְשַׁנֶּה", פרוזאית עד כאב.

אתה מצליח להבין למה אני מתכוון?

ואני אומר את זה כי יש בשיר איכויות משתנות, לא כי כל השיר הוא כזה.

בסך הכל זה דווקא לא רע.

קובי.
כ"א תמוז ה´תשס"ט  
הכרם שלך מזה יותר משנה, לא ידע אף שיר, בא"ה אמ"ה מחיה המתים.

הרעיון המוצג בשיר, יפה ונוגע. מזכיר לי קצת את מה שתמיד אומרים על תפילת המנחה, (נו, כל הרמי"ם אומרים את זה: "מנחה היא הקשה ביותר, שכן היא בעצם היום, באמצע העבודה.", אבל הרב, מנחה היא בכלל אחרי סדר צהריים!)
יש לדעתי חילוק בין שני סוגיי אנשי לילה, אבל בחרת להתייחס רק לסוג הרע שלהם, זו זכותך - כמובן.
אנשי בוקר גם ישנם שני סוגים, בחרת להתייחס לסוג החיובי, המתוק. וואי, המתוק. אבל אני לא חושב שזה מתוק לי כמו סוכר ועוגיה דווקא, זה מתוק בצורה חמימה, הקימה בבוקר, ביום קר במיוחד, אחרי התפילה, כוס קפה (או תה), חם, זה יוצר מתיקות חמימה, כמו להתכרבל בפוך...
חוץ מזה, התחושות שלי היו מצויינות בבית הראשון.
בבית השני: המעבר ל"לשטיות שלי" יוצר חדות טובה וכואבת. כמו כן, מה שבא אחר כך, חתום בפקק פלסטיק עקש\ומרצין מתוך קרטון ממותג. אם אתה מתעקש על "הטעם לא באמת משנה" בצורתו הנוכחית, הייתי שם פסיק לפניו.
הבית השלישי:
הללו כבר לפניי את שוטים\מהירים וחריפים, אז אני חותם את שמי מתחת לגדול הדור בנושא הזה. (אני מדייק: בנושא הזה, ככה זה, אחרי שראיתי את השיר "שעיר המשתלח...").
מתגעגעים לשירים שלך, שמחים שאתה חוזר...

לב"ל.
כ"ב תמוז ה´תשס"ט  
איזה יופי של שיר! מר-מתקתק עצוב כזה, והמרחב המטאפורי של הקפה הוא אחד האהובים עליי.
והכי יופי - לראות את שמך ביצירות האחרונות, שלא תעלם לתקופות כל כך ארוכות - אתה חסר!
כ"ב תמוז ה´תשס"ט  
קובי,
ירדתי לסוף דעתך, תודה שהגבת.

לב"ל,
תודה גם לך, קראתי את דבריך והפנמתי אותם, אני עוד חייב לך תגובה.

שירה,
תודה, האמת שאני מרגיש שקפה כבר נהיה ממש נדוש כאן באתר, ואיתו גם קוטג' ושאר ממרחי הגבינה.
יש מן קסם ב'הנאות הקנטנות' שמפתה להכניס לשירים.


כיף לחזור,
אליהו השמש.
כ"ג תמוז ה´תשס"ט  
הקפה אומנם כבר נטחן באתר, אבל כזה קפה עוד לא הרחתי

ההתחלה והסוף של השיר מעולים! יצרת מסגרת נפלאה עם הפתיחה והסיכום, והיטבת לקשר את "אנשי הלילה" לקפה באמצעות הפסיחה.

לאמצע פחות התחברתי, פרוזאי מידי, כמו שקובי הגדיר. (הייתי מציעה לשים פסיק אחרי "הטעם"). בנוסף, כתבת שם מעין הכללה, לאו דווקא מחמיאה, שניתן לחלוק עליה.
אהבתי שהכנסת ברמז את "אנשי הצהריים" עם הקפה הטרוד והקרטון הממותג.

שיר נפלא!
כ"ג אדר ה´תש"ע  
ונדמה לי שאני יודע מה.

בעיני איכשהו השיר מסתיים בלי פואנטה, אולי תבין, כי קצת קשה לי להסביר.
ז´ חשון ה´תשע"א  
לחמש שנית, ולהעדיף
כיף שערכת
(הסוף טוב בעיני)
ח´ חשון ה´תשע"א  
תודה רבה
כ"ה אב ה´תשע"ב  
ויש בה משהו אמיתי, והיא מוצגת וכתובה בדרך נהדרת. אהבתי מאוד.
ברכה והצלחה!
אלעזר
כ"ה אב ה´תשע"ב  
הרעיון, הכתיבה, הדימויים, המסר...
י"ג אלול ה´תשע"ב  
נחמד ומפליא לראות שאנשים עוד נכנסים אליי, אז המון תודה ונשא כולנו תפילה שאני אחזור לכתוב בקרוב!
שבת שלום!
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד