בנושא
בכרם
חדשות
 
סופו של ההינדיק / לא עקרוני
בביכורים מאז כ"א תשרי ה´תשס"ט

 

ומעשה שלבש ההינדיק בגדי אדם והחל לאכול מאכלות בני אדם, והיה נוהג בכל מפעלותיו כדרכו של החכם, ממנו למד את דרכם של אנשים. אלא שערב אחד הסב ההינדיק עם החכם לסעוד סעודתו,  והיה החכם מלמד את ההינדיק לאחוז בסכין ומזלג, ואירע שנפל מזלגו של ההינדיק תחת השולחן, התכופף להרימו, וראה בבואתו, אמרה לו בבואה "הינדיק, הינדיק, אם מפני שחושב אתה שתשנה טבעך ותהדר במלבושים נאים, ותאכל מאכלי אדם, תפסק מלהיות הינדיק, הרי ששוטה אתה, שאין יכול להיות בפועל אלא מה שבכוח, והרי הינדיק אתה ומפני מה משנה אתה מדרכי הטבע, טוב לאלוהים שקר אמיתי, מאמת שקרית", ניסה ההינדיק להסות בבואה שלו ולומר לה "שתקי, שכך עלה לפני הבורא". החלו ציפורני ידיו להיעשות כמין טפרים מוזרים ופיו נעשה כמקור, והחל לשרט בטפריו בעמודי השולחן עליו סעד החכם. שמע החכם את קול העץ והתכופף תחת השולחן. ראה מין ברייה משונה שחצייה הינדיק וחצייה אדם, ולבה מפולח. הביט ההינדיק בעיני החכם, כביכול אומרות לו "על קן ציפור יגיעו רחמיך", השפיל החכם מבטו מן ההינדיק ונתן עיניו בארץ. הבין ההינדיק בלבו שכבר נתייאש הימנו החכם, שנגזרה גזירה כפולה, חד שלא יהיה אדם ושנית שלא יהיה הינדיק, אלא יהיה כמין ברייה משונה. הכירה הברייה שנחרץ גורלה, נתנה קולה בגעייה משונה שחצייה קול אדם וחציה קול הינדיק, ונדמה כשופר שמשמיעים בו ספק תרועה, ספק שברים. סילק החכם עצמו ממנו, ואף המלך עשה כן. הלכה ברייה משונה זו וישבה בעיבורה של עיר והייתה מבהלת הבריות, עד שהיו הנשים מכסות עיני ילדיהם בשולי בגדם כשעברו סמוך לברייה זו ואומרות "יהי רצון שלא יהא בני כברייה משונה זו". זעק ההינדיק לעברם "וכי אתם חושבים שמפני שמכסים אתן עיני ילדכם, נכסה אף לבם". ולא ידעו אימותיהן של הילדים, שנתיישבו דברי אותה ברייה משונה על לב הילדים, ועתידים להעשות כמותו, חציו אדם וחציו הינדיק.


____________________

http://www.notes.co.il/talila/3215.asp



אלול אמונה כפירה שונות

© כל הזכויות ליצירה שמורות ללא עקרוני
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ג תשרי ה´תשס"ט  
כ"ג תשרי ה´תשס"ט  
אכן מבריק. ובעצם, פשוט נכון, כי אם רק אמנו את ההינדיק להתנהג כבן אדם, מה הרווחנו?
סיפור מעלה הרהורים כנים.
יופי לגמרי.
כ"ג תשרי ה´תשס"ט  
מצויינת.

בתחילה כשקראתי על סופו של ההינדיק, הייתה חסרה לי ההתחלה. רק כשסיימתי לקרוא את הסיפור ראיתי את הקישור, קראתי את מה שבו ושבתי וקראתי על סופו של ההינדיק, ואז התחלתי להבין :)
האם בכוונה שמת את הקישור בסוף, או אולי זה עניין של אסתטיקה (של גוף היצירה)?
כ"ג תשרי ה´תשס"ט  
תודה על הפידבק, מחמם ת'לב.
התלבטתי איפה לתקוע את הלינק הזה (משום מה גם לא ניתן לצרפו כקישור..), והחלטתי שמבחינה אסתטית מוטב יהיה להוריד אותו לאחר הסיפור, אולי החלטה שגויה במקצת, ואולי לא..:)
כ"ג תשרי ה´תשס"ט  
לא הכרת את הסיפור המקורי עד היום?
אין זה אלא בור בהשכלה. שלא לומר: מכתש.
מילא לא להכיר את השבע בעטלירס, אבל את ההינדיק?! גיוואלד.
כ"ג תשרי ה´תשס"ט  
אסתטיקה.

לא חושבת שההחלטה שגויה, אבל נחמד שביצירה שבה יש כל כך הרבה על מה לדון על צורת הכתיבה הנהדרת, מדברים על אסתטיקה...
כ"ג תשרי ה´תשס"ט  
סליחה על פרץ התגובות, אבל שכחתי להגיב לדבריו של גדי.
הכרתי את הסיפור אך משום מה הוא לא עלה לי לראש בזמן שקראתי את סיפורו של "לא עקרוני".
בתקווה שעכשיו המכתש שלי נראה קצת פחות גדול.
כ"ד תשרי ה´תשס"ט  
כישרון.
גם הניסוח לא רע בכלל.
חזק וברוך.
כ"ד תשרי ה´תשס"ט  
יפה מאוד, עמוק ומעורר מחשבה....

גם מבחינת הסגנון הסיפורי מאוד דומה למעשים של ר' נחמן:גם האי מחויבות לסיפור "נורמלי" וגם השפה...
5
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד