המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
נישאת / שירה שמר
בביכורים מאז כ"ד תמוז ה´תשס"ח

                                                                              
לנילי
 

בִּשְׁעוֹת הָעֹמֶס הָיִיתִי בּוֹחֶנֶת
אַנְשֵׁי חֲצָיָּה-
אֶת זֶה שֶׁאִחֵר, אֶת זֶה שֶׁהִטְעָה
וְזֶה שֶׁעָזַב - מַה שְׁמוֹ
תָּפַס רַגְלָיו, יָדָיו, שְׂעָרוֹ- וּבָרַח.
וְזְמַנִּי מְתַקְתֵּק בִּי לְקֶצֶב עֵינַי,
וּכִיסִי מִדַפֵּק בִּי בְּאֵין מְזֻמָּן,
וְלִבִּי רוֹחֵש נְעִילָה.

עִרְבּוּבְיָה בְּפִתְחִי -
כַּמָּה הִיא מוֹשֶׁכֶת
בְּחֲבָלִים שֶׁל זָהָב גּוֹרֶמֶת לִי
לְהִשְׂתָרֵך אַחֲרֶיהָ
וּלְשׁוֹנִי דְּבוּקָּה לְחִיכִּי,
כִּי זָכַרְתִּי
לְבָטִים שֶׁהִכַּרְתִּי לִפְנַי וּלִפְנִים,
בִּלְבּוּלִים שֶׁנָּבְטוּ בִּי מִזְּמַן.
כִּי שָׁכַחְתִּי.

בְּמֶחְלָף שִׁנּוּיִים הָיִיתִי מְיַחֶלֶת
יֶלֶד אֶחָד, נִשָׂא
עַל כִּתְפֵי אֵם אַחַת
נִישֵׂאת בְּפִתּוּל רְחוֹבוֹת וְאֵדֵי הַגְּשָׁמִים,
וְנָעֳמִי שֶׁמֶר אַחַת שָׁרָה עַל שְׁנַיִם
בְּמִטְרִיָּה אַחַת
מְדַלְגִים.
וְאֵיזֶה מַזָּל יֵשׁ לְיִשְׂרָאֵל
בִּרְאוֹתָם חִיּוּךְ מִתְרַּצֶּה וְגוֹבֵהַּ
בְּמַעֲלֶה מַעֲבָר חֲצָיוֹת,
מַנְבִּיט הַחְלָטוֹת.





© כל הזכויות ליצירה שמורות לשירה שמר
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"ד תמוז ה´תשס"ח  
את משביחה כל הזמן,
שיר מקסים.
המון דימוים, זורם, הנמשל משתלב יפה בנמשל.

נ נ י
אני עוד ידבר עם אשתי על השיר הזה אולי נגיע למסקנות...
כ"ד תמוז ה´תשס"ח  
הערה חשובה- נישאת מלשון "נישא ברוח", "נישא על כנפי נשרים", ולא מלשון נישואין.
ובכלל אפשר להתעלם מהכותרת- לא מוצלחת במיוחד, פשוט לא הצלחתי למצוא משהו אחר.

תודה(:
כ"ד תמוז ה´תשס"ח  
יצירת המופת הזו דורשת התייחסות מיוחדת.
על כן, אציין שהייתי כאן, התרגשתי והוקסמתי עד עמקי נשמתי - ואשוב הנה בקרוב.
את נהדרת, שירה.
דניאל.
כ"ד תמוז ה´תשס"ח  
שיר יפהפה.
נהניתי.
כ"ד תמוז ה´תשס"ח  
איזה שיר נפלא. המילים מתנגנות, נישאות כמעצמן. פשוט תענוג לקרוא.
יש לך את היכולת לחמם את הלב בכל פעם מחדש, וזה דבר מיוחד ביותר!
הסוף- נהדר, סוגר פינות ומעגל את השיר לכדי יחידה אחת.
תודה!
כ"ה תמוז ה´תשס"ח  
יקירתי, הכותרת מובנת בדיוק כפי שהתכוונת אליה.
ואיזה כיף לנילי.


שיר נהדר. כמו לגלות שהחדרים שחשבת שקיימים בבית הם בעצם אולמות ענקים ומרווחים ובכל אחד מהם אפשר להשתקע. כאלה הן המילים שלך.

טוב לקרוא אותך. טוב מטוב.
כ"ה תמוז ה´תשס"ח  
את חושבת שהחיוך הוא זה שמנביט החלטות? וזה הופך את זה להיות פשוט יותר?
אני אוהבת את זה שאת מצליחה לעשות מהיומיום שירה.
ואני אוהבת במיוחד את "ולבי רוחש נעילה". גם שלי :)

(אה, וגם את "וכיסי מדפק בי באין מזומן".
גם שלי ).

באמת כיף לי!
כ"ה תמוז ה´תשס"ח  
קשה לי להבין אותך, את מורכבת לי:)
אבל ממה שהבנתי, את הנבטת לי דברים יפים
כ"ו תמוז ה´תשס"ח  
האם השיר מובן? אפילו בערך?
או מסובך מדי? מרגיז אתכם לקרוא שיר שאתם לא מבינים או שאתם מרגישים שלא נגיש לכם?

מהעיניים שלי קשה לבחון את הדברים, ומעניינת אותי דעתכם.
תודה(:
כ"ו תמוז ה´תשס"ח  
תגובה לשירה / אורח/ת בביכורים
קודם כל השיר מקסים!
האמת שאני לא הבנתי את השיר בדיוק, את הנמשל זאת אומרת.
אבל ממש לא עיצבן אותי לקרוא אותו.להפך. כי אולי לא ירדתי לעומק הרעיון, אבל הרגשתי את השיר.
וההרגשה שהוא השרה עלי הייתה הרגשה של שחרור, של הרפיה משולבת בערנות ושמץ הומור, של קבלה ורוגע, שעשו לי טוב מבפנים וגרמו לי לחיך. אז תודה.
(כמובן שזה יהיה כיף אם תסבירי למה בדיוק התכוונת)
כ"ח תמוז ה´תשס"ח  
שישים לב לכותרת והקדשה
זה מסגיר הכל
יפה כתבת.
זמנך יגיע
אבל צריך להתאמץ כנראה יותר
כ"ח תמוז ה´תשס"ח  
אז לפי התאוריה שלך אני מתחתנת, כן?!
מגניב!
שומרת לך מקום בשולחן הכבוד

ויקירתי, אני מתלבטת הרבה בנוגע לשאלה שלך. סביר להניח שלחלק מהאנשים הוא בהיר, והחלק השני חושבים שהוא בהיר להם, למרות שהם לא באמת ירדו לסוף דעתך בחצי מילה מהשיר. בסופו של דבר יש אנשים שמתחברים לשירים שמאפשרים להם למצוא בהם את עצמם בדרך שלהם, ויש אנשים שצריכים שהמהלך יהיה חד וברור ולא משאיר מקום לפרשנויות. בשאלה האם תפקידו של המשורר הוא להנגיש את השיר לקהל, לא נראה לי שתצליחי למצוא כאן תשובה ברורה, רבים לפנייך ניסו ונכשלו :)
מה שכן, אם את מרגישה שהיית רוצה להצליח לכתוב שירים נגישים יותר, קדימה- תתאמני, לא חסרות דרכים. לא כי ככה "צריך" או "נכון", אלא כי את רוצה לבדוק האם זה גורם לך להרגיש בנוח יותר.

(נתאמן ביחד בסלון, טוב? אני אלמד אותך לכתוב שירים פשוטים ואת תלמדי אותי לכתוב מסובכים, וצ'ה יהיה אחרי על המוזה, יאללה?)
כ"ח תמוז ה´תשס"ח  
נראה לי שאחד הדברים הנפלאים בשירה היא להצליח לכתוב שיר שכל אחד יפרש אותו כפי שידבנו ליבו, נפשו, מוחו וכו', ועדיין יזדהה. כלומר- ההזדהות עם השיר לא חייבת להיות הזדהות עם כוונתו המקורית והבלעדית של המשורר, אלא הזדהות עם הפירוש האישי פרטי של הקורא. למשל, כל אחד יפרש את "אנשי חציה" בפירוש אחר, כפי שהוא מזדהה עם האוירה שמביאים איתם צירופי המילים הללו.
וזה שאני התכוונתי לנישאת ברוח ופירשו את זה כנישואין, זה לא משנה- כי השיר הופקע ממני לאחר פרסומו, ועכשיו הוא נתון לקורא. אני כבר יצאתי מהמשוואה(:
לענ"ד זה ג"כ חלק מהתקשורת בין הכותב לקורא.
מה שכן, הקורא צריך להרגיש את השיר- את ההלך שלו, את האוירה, הומור, רגש, קריצה וכדו'. אין לי מושג אם הצלחתי בזה, מקווה שכן.
אבל מה שעניין אותי בשאלה שלי הוא לא האם להתאמן בכתיבת שירים פשוטים יותר, אלא האם כשקורא נתקל בשיר שנדמה לו שאינו מבין את כוונת המשורר, הוא נרגז וזונח את השיר לאנחות, ועובר לשיר הבא, בלי להתעמק ולנסות לראות אם הוא מוצא את עצמו בשיר. וזה חבל לדעתי- כי אם הכותב מצליח להעביר את אותה אוירה כל אחד יכול למצוא את עצמו בשיר.
נו, כבר אמרנו- מסובכת P:

(נילי- מוזה רצינית היא דווקא הקשת שבמרכז הסלון. אני בעד לקרוא לה בשם האלמותי "סימה". קליט ובעל פוטנציאל שיווקי רווחי לשותפות אמהיות שיודעות לבשל חמין |תמיכה| )
כ"ח תמוז ה´תשס"ח  
טוב, מהבוקר רציתי להגיב על השיר המדהים הזה. ואת יודעת יום חמישי אז...:)

בבית הראשון ראיתי את אנשי החצייה- כאנשים איתם נפגשים.(דבר הקרוי בפי: פגושים ויש המכנים מדוייטים)
זאת התפיסה הראשונה שראיתי בבית זה.
בקריאות נוספות(כן, קריאות ברבים) הצלחתי גם לראות התמונה פשוטה של מעבר חצייה. ועודי עומדת ב"פרשנותי" על התמונה הראשונה.

בבית השני: פגשתי בנושא ה"נדוש" אהבה. זה הסתדר לי עם הלב הנעול בסוף הבית הראשון. והערבוביה שקיימת בעת שפותחים אותו. ובכלל, בלי קשר לאהבה, פגשתי בלב ושכל בעת מריבה באה והולכת.

הבית האחרון. העלה בי חיוך. כמעט שהרגשתי בו ציניות. אך מה אומר: יש בו סוג של תקווה פיצית.
והסיום מביא אותי לסוג של תובנה שאלו מעבר- חציות כמוף צמתי-דרכים בחיים.

השיר כתוב יפה. היטב. והכי-- דורש העמקה.
וזה דבר יפה ומכובד בעיניי. וכן, מכבד כקוראת:)

הכותרת מתאימה (לי) גם וגם:
נשיאה ברוח. ןמלשון נישואים.

שיר מקסים. וראוי להרבה הערכה.
ומקבל אותה ממני: |הערכה|
:)

כל הישועות:)
ברכה והצלחה

אילה:)
כ"ח תמוז ה´תשס"ח  
פעם שמעתי מהרב מוטי אלון שיש רבנים שמדברים ומבנים אותם, אז הם רבנים נחמדים ספק אם נביא אותם להרצאה.
יש רבנים שקצת מבינים מדבריו וקצת לא, רב כזה כבר רואים שיש בו משהו.
ויש רב שמדבר המון ולא מבינים שום דבר ישר כולם אומרים שזה גדול הדור.(בערך זה היה לפני מספר רב של שנים אבל זה היה רוח דבריו)
או במילים אחרות "בגדי המלך החדשים"
אבל גם זה לא מדויק, תפקיד השיר לא שנקרא אותו כמו רשימת מכולת מצד אחד ומצד שני לא לקרוא ללא הבנה ולהגיד נפלא.
אני מכנה את השיר כנוגע ולא נוגע, מובן ולא מובן, גלוי שמכסה ונסתר שמגלה,
השיר צריך להפעיל אצלנו עוד מספר תאים במוח לעורר רגשות נדמים, לקחת אותנו למקומות רחוקים שבעצם הם קרובים(כמו מעבר חציה)
מקוה שהובנתי ואם לא אל תחשבו שאני גדול הדור אני סתם אחד שמקשקש...
נ נ י
נ.ב. אני עדין חושב ששייך לפרסם את השאלה בפורום (אני יגיב בגזור הדבק)
כ"ט תמוז ה´תשס"ח  
תודה רבה לכל המגיבים
ב´ אב ה´תשס"ח  
שירה :) איזה כיף שפירסמת.
כבר הרבה זמן שאני רוצה להגיב לשיר הזה, ולא מוצאת ממש את המילים, אולי כי זה פשוט מקסים כמו שזה וכל מילה שאני אוסיף תגרע מהשיר.

אני בטוחה שחצי מהדברים שכיוונת אליהם בשיר לא היו ברורים לי, אבל אני בהחלט מצאתי את עצמי בשיר ולקחתי אותו לכיוונים שלי.
כמו שכבר כתבו לפני, אני לא חושבת שמי שקורא את השיר חייב להבין אותו בדיוק כמו שהתכוונת, אלא להבין חלקית ואת השאר לקחת לכיוון שלו. וזה מה שיפה.

השיר יפה מאד, והיה לי קל להזדהות איתו.
וכמובן, איזה כיף לנילי!

ואתן שתיכן, אם לא תזמינו אותי לסלון...
כ"ז אב ה´תשס"ח  
בשיר הזה, הוא שגם אם לא מבינים- אפשר להתענג עליו המון. קצת כמו אצל דליה רביקוביץ, קצת כמו חלק מהשירים של לאה גולדברג.

שִׁירֶיךָ סוֹבְלִים מנִפְלָאוּת יֶתֶר
אֲנַחְנוּ נֶהֱנִים.

גדי
י´ תשרי ה´תשס"ט  
לא, לא הבנתי...
אבל הוקסמתי מהמילים, כמו לראות סרט בשפה לא מובנת ולהידבק אל יופי התמונה.
עֹז
[מרגישה חופשי להגיד את האמת]
ט"ז תשרי ה´תשס"ט  
בדיוק בדיוק ככה אני אוהב את השירים שלי. כבר הרבה זמן לא קראתי בביכורים שיר שריצה אותי, וסוף סוף זה הגיע. סוכריה על מקל.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד