המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
יש לי מזל גדול / ילד.
בביכורים מאז כ"א אדר א´ ה´תשס"ח

 

יֵשׁ לִי מַזָּל גָּדוֹל. מִי שֶׁהִגִּיעַ יוֹם אַחֲרַי

הָיָה הַבָּחוּר הֲכִי נֶהְדָּר שֶׁפָּגַשְׁתִּי

הוּא גַּם הָיָה גִיטָרִיסְט, וְאָהַב מוּזִיקָה יוֹתֵר מֵאֹכֶל וְשֵׁנָה וְסֶקְס

אֲבָל הָיָה מַכוּר אֵלֶיהָ כְּמוֹ אֶל כֹּל אֵלֶּה

וְהִתְחַבַּרְנוּ כִּמְעַט מִיָּד כְּשֶׁנִּכְנַס-

הָיִיתִי בָּטוּחַ שֶׁהוּא עוֹד אֶחָד מֶהַדְפוּקִּים הָרְגִילִים

אֲבָל הִתְעוֹדַדְתִּי לְמַרְאֶה הַגִּיטָרָה

וְהוּא בְּקֹשִׁי הִסְתַּכֵּל עָלַי.

בְּעֶצֶם, הוּא בְּקֹשִׁי הִסְתַּכֵּל עַל מַשֶּׁהוּ

וְגַם מִזֶּה הִתְעוֹדַדְתִּי

כִּי גַּם אֲנִי הָיִיתִי בְּמַצָּב דּוֹמֶה בְּאוֹתוֹ הַזְּמַן.

אַף פַּעַם לֹא הָיְתָה לִי כָּזֹאת כִּימְיָה עִם בֵּן אָדָם

אוּלַי הַדִיכָּאוֹן וְהָאֹכֶל שֶׁל הַמַּחְלָקָה הַמְּשֻׁגַּעַת הַזֹּאת

דּוֹפְקִים אֶת הַמֹּחַ.





© כל הזכויות ליצירה שמורות לילד.
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
כ"א אדר א´ ה´תשס"ח  
השיגעון ממשיך...[ואני לא שוכח את זה שנעלם]
כשקראתי ישר חשבתי על סיד בארט, הגיטריסט המחורפן של פינק פלויד שאושפז רגע לפני ההצלחה הגדולה, ושבטח הוא ישב שם וכשנכנס הבחור עם הגיטרה זה החזיר אותו למקום השפוי היחיד שנשאר לו, למוזיקה.
יש פה חוצלארץ בשיר, כמו סרט משנות השבעים עם פסקול הנדריקס ג'ופלין מוריסון.
כ"א אדר א´ ה´תשס"ח  
נטעת בי הרגשה קסומה ופסיכדלית, לאורך כל השיר-פרוזה הנפלא הזה. מעין הרגשה כזאת של עולם אבוד, קבור.
תודה לך.

נתנאל.
כ"א אדר א´ ה´תשס"ח  
אחח, מה אפשר לומר?
כ"א אדר א´ ה´תשס"ח  
עשה לי רע השיר הזה...
תחושה של חוסר איזון.... משהו זר...
התחלה של משהו מסוכן ולא טוב....
כ"א אדר א´ ה´תשס"ח  
מעולה.
אהבתי במיוחד: וְאָהַב מוּזִיקָה יוֹתֵר מֵאֹכֶל וְשֵׁנָה וְסֶקְס,

אֲבָל הָיָה מַכוּר אֵלֶיהָ כְּמוֹ אֶל כֹּל אֵלֶּה.

אינני יודע להסביר מדוע, אך חוסר הפיסוק בשיר קסם לי מאוד.

דניאל.
כ"א אדר א´ ה´תשס"ח  
זורם נהדר, מדוייק,
הפתיחה והסיום והפתיחה לעומת הסיום עשו לי את היום, פשוט תמשיך ככה ויהיה טוב לכל העולם
כ"א אדר א´ ה´תשס"ח  
איך זה לא נפסל? / אורח/ת בביכורים
השיר מעניין וכתוב טוב, אבל אתם בטח מבינים לאיזה מילה אני מתכוונת- לדעתי לא מתאים לרוח האתר.
סליחה ילד. אם נפגעת, אבל בכל זאת הייתי רוצה לשמוע הסבר מהעורכים...
כ"א אדר א´ ה´תשס"ח  
אני לא רוצה להיות סגורה אבל המילה הזאת באמת לא שייכת.
לא חסר אנשים שיבטאו את עצמם ככה.
זו לא המטרה של האתר, נכון?

מצטערת שאני לא מגיבה על הקטע עצמו.. קשה להתחבר אליו בגלל זה.

חן.
כ"א אדר א´ ה´תשס"ח  
סלחו לי מאוד, אך לא הבנתי את תגובותיכן.
ראשית כל - המילה 'סקס' היא אינה מילה גסה, בוטה או כל דבר שלילי אחר. שנית, המשפט "איך זה לא נפסל" מביש ומגוחך - משום שהביטוי הזה צורם לך, היצירה לא היתה אמורה לעלות הנה?
ומה זאת אומרת "זו לא המטרה של האתר"? מטרת האתר היא ליצור, לקבל משובים מפי יוצרים אחרים (דבר ששתיכן לא עשיתן), ללמוד ולהשתפר.
דניאל.
כ"ב אדר א´ ה´תשס"ח  
אני כל כך לא רוצה להיכנס לוויכוח הזה אבל אני מרגיש חייב.
צריך להבין שהנפש היהודית הטהורה רוצה להישאר נקיה מכל רבב של טומאה, ואף אם תאמר שהמילה בעצמה איננה גסה, היא עדיין יכולה לצרום ולעורר נקודות מסויומות אצל אנשים מסוימים שעדיין לא השתחררו מהם לגמרי. וזה מה שמפריע להתייחס אל היצירה כאל יצירה. ברגע שעוררת את הנקודה הרגישה והלא נעימה הזאת, מאוד יהיה קשה אח"כ להתייחס אל היצירה באופן שווה. וזה חבל.
מה עוד שהיצירה בעצמה באופן אוביקטיבי מתארת מציאות קצת דיכאונית ולא נורמלית (עם שימוש פעמיים בשורש המילה "דפוק").

אם אני הייתי עורך. הייתי ממליץ לעדן את היצירה, אך לא לוותר עליה לגמרי. יש לה פוטנציאל ענק. אם יודעים לבחור במילים הנכונות.
כ"ב אדר א´ ה´תשס"ח  
הרעיון של השיר יפה, וסה"כ הוא כתוב טוב.
מעביר טוב מאוד את הרעיון של הבריחה למוסיקה, בתוך המחלקה המשוגעת, ואפילו שהוא כלל לא מסתכל עליך.
זה לגבי התוכן.
לגבי הצנזורה, מצטרף לקנאים. אני לא פוסל לגמרי שימוש במילים כאלה, אבל באתר הזה, אני ממליץ בהחלט להמנע.
כ"ב אדר א´ ה´תשס"ח  
זה מונולוג.
עם טעם של מה שאמר כרמלו.
כ"ב אדר א´ ה´תשס"ח  
אני אוהבת את זה.

ככל שקוראים יותר פעמים, משתגעים יותר יחד עם הכותב.
יש לי הרגשה שהשיר נכתב אחרי שיחה עם מישהו במצב הזה, או ביקור במצב דומה, או איזושהי היכנסות לנעלי השיגעון. כי הסיטואציה של המזל הגדול עם כל הפרדוקסים הפנימיים שבו - נראה לי כל כך קשה לחשוב על זה לבד, בלי שזה ייתקל בך ברחוב.

--
איני יכולה להוכיח אנשים שהמילה סקס מפריעה להם.
אני יכולה לבקש מהם שינסו להתעלות מזה, כי חבל, כי זה מפריע להם ליהנות מהשיר באמת. לדעתי, הדרישה לפסול את השיר היא קטנונית.
השיר לא משדר (בעיניי) איזושהי עמדה בעייתית. הבעיה היחידה שיש לחלקנו היא פשוט המילה הזו. נכון?
לחפש כל הזמן בעיות ולברוח ולפסול - בעיניי זה פשוט סתם.
כ"ב אדר א´ ה´תשס"ח  
ואוו..ילד, זה כ"כ מיוחד..

[לא מניסיון מקווה..]
כ"ב אדר א´ ה´תשס"ח  
לגבי השיר עצמו- אין ספק שהוא כתוב בכישרון רב ואכן מכניס אותך לתוך השיגעון, שזה מדהים לעשות דבר כזה.
אבל לגבי המילה המסויימת- רק רציתי לומר את דעתי:זו אכן מילה גסה.
משמעותה היא דבר לא קדוש וחומרי מאד, ובתור יהודי---->מבחינתנו זה צריך להיחשב כמילה גסה.
אולי הפירוש ה"מילוני" של המילה הוא לא כל כך גס, אבל לעניות דעתי שימוש ובחירה במילה הזו הוא בוטה.בוטה מידי.
כשאני שומעת/קוראת את המילה הזו עולים לי לראש דברים שלא הייתי רוצה שיעלו לי.
אז אולי דניאל למשל הוא יחיד סגולה והוא מעבר לחומריות שלי הקטנה, כך שהוא לא רואה בכך משהו בעייתי, אך מחילה, אולי העורכים היו צריכים לחשוב גם על אנשים כמוני, שקשה להם עם זה.
אולי...
כ"ב אדר א´ ה´תשס"ח  
ללא נושא / אורח/ת בביכורים
אני חושבת שהאתר בכל זאת צריך איכשהו להגדיר את עצמו במובן הדתי ומה זה כולל. כי ברור שיש אנשים שלא יכנסו לאתר שמרשים בו להשתמש בכאלו מילים

הנ"ל לא בא לבקר או להכעיס אלא באמת ובתמים לברר מהי רוח האתר ומהן הגבולות. תודה!
כ"ב אדר א´ ה´תשס"ח  
באופן אישי, / אורח/ת בביכורים
השיר הזה הדליק אותי. הוא בוטה, הוא חד, הוא כואב, הוא מטורף, והתגובה הראשונה של אחרי השיר זה "אההה! אני רוצה עוד!"

השימוש במילה סקס הוא בוטה, כנ"ל לגבי "דפוק".
אני לא אומרת שזה טוב, ובד"כ כשמישהו משתמש במילים מסוג זה לכתיבת שיר אני משייכת את זה אוטומטית ל'שימוש במילים זולות מחוסר יכולת להשתמש באחרות, יפות יותר.'
אבל כאן זה שונה.
כי כמו שאמרתי, השיר הזה (ושאר השירים או הקטעים של ילד, בצורה זו או אחרת- וכן, סיימתי את השיר הזה ורצתי לעבור על הכרם) הוא בוטה. וזה מה שעושה אותו לשיר הזה.
ולכן המילים הנ"ל בהחלט מוסיפות, במקרה זה.

מה שכן, בכל סיטואציה אחרת, הייתי נמנעת בתוקף. הן בגלל המשמעות הלא-מוסרית של המילה, והן בגלל שעצם ההשתמשות במילים מסוג זה הן חולשה.

ילד, קנית אותי.

כ"מ, שהעצלנות הכרונית של החורף מונעת ממנה להתחבר.
כ"ב אדר א´ ה´תשס"ח  
מעולם לא שמעתי שיחסי מין נתפסים כדבר שלילי בעולם הדתי. להפך, הם תופסים מקום מכובד מאוד בעולם התורה וההלכה. אני לא מבין את המתרעמים על השימוש במילה, ואני חושב שצריך להיות קטנוני מאוד כדי להפסיד פנינה שכזו בגלל מילה אחת שלא לטעם הקורא. אין טעם להתדיין כאן, איש איש ודעותיו - עד שזה מגיע לעניין אישור היצירה. אם היצירה אושרה והומלצה, כנראה שהצנזורה בשיר מתאימה לאתר.
דניאל.
כ"ב אדר א´ ה´תשס"ח  
חחח..מעולה.
יופי של התבטאות, של ניסוח קליל וקופצני.

כותבת לך את זה אחת מאוד פתוחה שמעולם לא היו לה בעיות עם ניסוחים והתבטאויות מסוג זה ו/או אחר. כמו בכל הספרות שאני קוראת, המוזיקה שאני שומעת [רחמנא]וכו'... כפתיחה לספר אני יודעת שאני אדלק עליו מאוד מהר,

מעולם הדברים הללו לא ממש הפריעו לי, אבל כאן, בביכורים, זה הגביר לי את הדופק. וכשהדופק שלי משתנה זה אומר שלא טוב לי עם זה.לא כאן. וזו דעתי בלבד.

|פרח|

כ"ב אדר א´ ה´תשס"ח  
דניאל וכולם- / אורח/ת בביכורים
* להגיד שזה לא גס זה כמו שתגיד על מילה מסויימת שנחשבת גסה- זה רק איבר בגוף! ישנם מילים שיש בהם קונוטציות שליליות, גסות, שראוי להצניעם.
* בעולם הדתי לא מתייחסים ליחסי מין כדבר שלילי, אך זה נתפס כנושא של חדרי חדרים ולא כנושא שמדברים או דנים עליו כפומבי.

* לדבר על יחסי מין זה בסדר מבחינתי רק כשאני יודעת שאני נכנסת לאתר (או קוראת ספר או רואה סרט) שאני יודעת שיש מצב שאני אתקל במילים כאלו, ובכל זאת אני נכנסת למצב הזה- מבחירה.
באתר הזה אני נכנסת בידיעה שלא יהיו בעיות כאלו. מעצם הקונטציה של האתר כאתר דתי- ואפילו אם הוא לא מוגדר כך באופן רישמי(אני יודעת שהוא מוגדר כיהודי- לא מעבר לכך) אנשים נכנסים לכאן בתודעה אחרת.
* אי אפשר לומר שהאתר הזה סגור- מדברים פה על המון דברים בהמון פתיחות, אבל גם לפתיחות יש גבולות- ולדעתי הם לא כל כך רבים עד שאי אפשר לעמוד בהם.
* אף אחד לא אמר שצריך לוותר על השיר הנ"ל- אלא לשנות בו מילה אחת. זהו הכל.
* לסיכום לדעתי יש להגדיר כללים מסויימים שיהיו אמנת האתר הזה(במידה ואין כזה דבר כמובן)- ובכללם נושא הצניעות הנ"ל.
* דבריי הנ"ל לא נאמרו על מנת להכעיס ולא כנגד ילד. אותו אני מעריכה. וסליחה שהדיון נערך על גבי היצירה שלו (אם כי מטעמים מובנים).

כל טוב!
כ"ג אדר א´ ה´תשס"ח  
אני קודם מגיב לדניאל - זה ממש לא נכון. ההלכה דורשת שוב ושוב להסתיר דברים אלו.

אני נפגעתי מהשיר. זה נראה לי מעליב לפרסמו.

כמו"כ אינני נוהג להגיב את התגובה הבאה על אף שיר, אבל אני לא רוצה להגיב רק לדיון הספציפי, אבל לטעמי שיר הוא בעיקר ביטוי של הלך רוח, והשיר הזה, אף שנכתב בכלים טובים, מעביר משהו מאוד מחוספס ו"מטורף". לא אהבתי.
כ"ג אדר א´ ה´תשס"ח  
יצחק יצחק בפרט שהערתי לך אני חייב להודות שלא ציפיתי שיעשו מכאן תגובות רק על זה על דף היצירה, למי זה הוסיף שזה נעשה כך?

מפריע?, מי שיודע את דעתי לא צריך לשמוע אותה כאן. מי שזה הפריע לו מאוד היה יכול גם לשלוח מסר למקומות הרלוונטיים ולקבל תשובות למה כמה ואיך.

לא הרווחנו כלום כך, הדבר שהפריע למי שכן עלה שוב ושוב בתגובות.

ואולי חבל מאוד שזה לא מתנהל כך פעם ראשונה שאת הדיון הזה עושים על דף היצירה.

[אפשר לעצור כאן?]
כ"ג אדר א´ ה´תשס"ח  
אני חושב שזה בהחלט מזל גדול למצוא במקום שבו אתה נחשב ליוצא דופן אדם שיוצא דופן בדיוק כמוך, אם אתם כבר שניים אז אולי זה כבר לא שיגעון

מבחינה פואטית בלבד המלה סקס אינה נצרכת לדעתי, אם כי לי אין שום בעיה מוסרית או הלכתית למצוא אותה בשיר. יש לי בעיה קלה עם ההגזמה כשמישהו מכור לסקס זו בעיה קשה מאד. ולכן אם לצאת כנגד מלה זו או אחרת אני בוחר להתמקד במילה מכור, משום שכשמדובר במחלקה שבה מאושפזים מכורים למינהים המלה מכור מאבדת את המובן הסלנגי הקורץ שלה ומתייצבת במלוא משמעה הכבד.

איציק.
כ"ד אדר א´ ה´תשס"ח  
ללא נושא / אורח/ת בביכורים
מזל גדול,
אין מה להוסיף על מה שנאמר בתגובות למעלה,
נהנתי מאוד.
כ"ד אדר א´ ה´תשס"ח  
נכון שאפשר / אורח/ת בביכורים
פשוט לאהוב את זה וזהו?

כי האמת, שזה כל מה שיש לי כלפי השיר הזה.

מסיבת תה.
כ"ד אדר א´ ה´תשס"ח  
בתור אלופת הפסילות, אני חייבת להודות שעל דברים בוטים הרבה פחות לא מאשרים יצירה. זה מפתיע.

ולעניין השיר, מאוד מעניין, יש בו רוח מודרנית-פרובוקטיבית, אבל גם משהו מפוספס. למשל, המשפט כמו "אף פעם לא היתה לי כזאת כימיה עם בן אדם" שהורס שורת הסיום, לדעתי.

נהניתי לקרוא (מאוד)
כ"ה אדר א´ ה´תשס"ח  
אוח..
בא לי עכשיו לנגן בגיטרה..
כ"ה אדר א´ ה´תשס"ח  
אהבתי את הרעיון הכללי והביצוע גם נחמד..
אבל משהו בזה (וזה לא המילים הגסות) עושה לי קצת הרגשה מחוספסת ומשאיר "טעם מוזר כזה" בפה..
קשה לי לשים על זה אצבע... אולי זה כל השיגעון הזה..
כ"ה אדר א´ ה´תשס"ח  
אין לי בעיה עם המילה הזאת ואין לי בעיה עם יחסי מין.

אבל יש דבר כזה שנקרא צניעות ואני חושבת שאם אדם יהודי המשתדל לשמור מצוות כותב משהו זה צריך להיות צנוע.
מעצם העובדה שאדם יהודי צריך להיות צנוע.

יחסי מין זה דבר צנוע בגבולות הנכונים, וחלק מהגבולות הם לא לדבר על נושא כזה בין גברים לנשים, ולא להעלות את זה על במה.
זו דעתי.
כ"ה אדר א´ ה´תשס"ח  
ולכן לחשוב שכל מה שאתם רואים כאן נכתב על ידי דתיים זו הנחה שגויה.
יש פה גם יוצרים מוכשרים שהמילה סקס היא לא מילה בוטה או גסה בשבילם. אני אחד מהם- כמובן שהשימוש במילה הוא זה שמציין אם היא בוטה או לא. בשיר הזה אין אפילו מקום לחשש שמדובר במילה בוטה.
אחלה של שיר וההיפך בלי המילה סקס במשפט השיר לדעתי היה מאבד מערכו. היה עדיף לכתוב סקס מאשר סמים- חשבתם על זה?
כ"ה אדר א´ ה´תשס"ח  
מאוד אהבתי !

ואם אפשר, הייתי ממליץ לפרסם פה כיצירה גם את הסיפור שסיפרת בפורום.

פשוט כיף לקרוא אותך !

(ולגבי המילה, אני חושב שיש יותר בעיה עם רעיון ההתמכרות לסקס שאולי (כלומר בטח) מבהיל פה אנשים, יותר מאשר המילה "סקס" עצמה.

מצד שני - מה, לא תכתבו יותר שירים על התמכרויות ? מצד שלישי - כשמשלבים את זה עם סקס אז בכלל גוברת הרתיעה...
-בקיצור, בעיה סבוכה )
כ"ו אדר א´ ה´תשס"ח  
תודה לך.
י"ג אייר ה´תשס"ח  
ילד.
זה נהדר!
קראתי כמה פעמים וכל פעם ראיתי את זה אחרת.
אתה כותב משו משו!
אני כנראה יקרא את השיר הזה שוב ושוב כי משהו בו תופס אותי, אתה מתאר מצב כ"כ שונה מכל מה שאני רגילה אליו.
תודה על החוויה!
כ"ט אב ה´תשס"ט  
קרוב לסיגנון של אתגר קרת.
ה´ כסליו ה´תש"ע  
מי שלא נאה לו לקרוא. שיסגור את העמוד באותו הרגע. ושלא ינסה יותר לקרוא שירים מהיוצר הנ"ל.

בדיוק כמו שאתה לא תכנס למקום כלשהו ש'פגע' בך בפעם השניה.

ותעשו טובה ותשמרו את הביקורת הזולה לעיתונים או מגזינים.
-


ואתה ..
גאון

ה´ כסליו ה´תש"ע  

חשבתי: איך יכול להיות שלא הגבתי לזה, כשאני חושבת שזו אחת היצירות שכתובות הכי טוב באתר? אבל אז החלטתי שבטח נאלמתי דום בפעמים הראשונות שקראתי אותה.
וכבר אמרתי גם ריימונד קארבר, נכון? אבל בשיר הזה אתה מתעלה עליו לדעתי. קשה לכתוב כל כך מהוקצע כשהטון הוא נונשלנטי שכזה.
לפעמים השירים שנוגעים בי יותר הם דווקא אלה שהכאב בהם עדין ומעציב, וזה כל כך חזק ובוטה, ובכל זאת.
ד´ טבת ה´תש"ע  
ח´ ניסן ה´תש"ע  
שזה בסדר קצת שונה: אתה ילד גדול.

יש שיר שעולה וצף לי בראש באמצע קורס פסיכופתולגיה - זה כבר דבר מבורך. מאוד.

אני לא נכנס לויכוח ההוא, עזוב. שיר מעולה ודי.
א´ טבת ה´תשע"א  
זה שהגיע לכאן יום (או קצת יותר) לפניי קישר אותי לשיר המעולה הזה.

אהבתי מאוד.
א´ טבת ה´תשע"א  
אתה לא ילד.

(ואיך ידעתי שמילה אחת תעשה פה דיון רועם יותר מכל היצירה, ואולי הם אפילו צודקים, אני יודעת? מה אכפת לי. זה צורם ולכן זה שם.)

השיגעון הזה כל כך יפה בעיני.
ט"ו שבט ה´תשע"ב  
ילד. אני אוהב אותך. בחיי.
ח´ אייר ה´תשע"ג  
במובן הטוב של המילה,
במובן הטוב.
זה יפיפה.
[קראתי בערך 3 פעמים עד שזה שקע]
ח´ אייר ה´תשע"ג  
תודה על זה.
ח´ אייר ה´תשע"ג  
דיברת על מצלולים ובין המלים וזה,
הנה
ו´ תשרי ה´תשע"ה  
למקורותיו לא בגלל שההווה זועק אלא כי העבר מרווה.

ילד. ילד. ילד. איש יקר. השיר הזה (ואתה בכלל) מרווה מאוד. יש אור (כן, אור. כן, אני יודע ומתכוון לזה) מיוחד שבוקע מהכרם שלך.
ו´ תשרי ה´תשע"ה  
למקורותיו לא בגלל שההווה זועק אלא כי העבר מרווה.

ילד. ילד. ילד. איש יקר. השיר הזה (ואתה בכלל) מרווה מאוד. יש אור (כן, אור. כן, אני יודע ומתכוון לזה) מיוחד שבוקע מהכרם שלך.
י"ח ניסן ה´תשע"ה  
יכול לתאר ככה מקווה שהנסיון לא
הרעיד מידי את הנפש שלך
כ"ג ניסן ה´תשע"ה  
ותודה לך
ג´ אדר ה´תשע"ח  
. טוב לעשות חזורעס
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד