המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
לכזיס / rotem_s
בביכורים מאז י"ז חשון ה´תשס"ח

 

לכזיס


כֹּל הַעוֹלָם כֻּלּוֹ:

דְּחִיסוּת אַחַת גְּדוֹלָה

הַמִתְנַקֶזֶת לְמִשְׁבֶּצֶת שֶׁל

שְׁלוֹשִׁים סַנְטִימֶטֶר.


לְעִיתִים,

כְּשֶׁהַגֹּדֶשׁ אוֹחֵז בִּגְרוֹנִי,

קָשֶׁה לְעֵינַי לְזָוֵּוג בֵּין

חֶלְקִיקֵי הַאוֹר וְהָאָבָק.

הוֹ, אָז מִתְרַפְּדִים אִישׁוֹנַי

בְּמַעֲטֶה פְּנִינִי

וְאִישִׁיוּתִי הַעוֹצֶמֶת נִגְלֵית

בִּמְלוֹא הֲדָרָהּ.


*


וּלְפֶתַע, מִכְתָּב:

לְצַעֲרֵנוּ, לֹא דָּי בְּעָיִן עוֹצֶמֶת.

עַל הֶחָתוּם,

לָכֶּזִיס, מוֹיְרָה רָאשִׁית.



יצירה

© כל הזכויות ליצירה שמורות לrotem_s
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
י"ז חשון ה´תשס"ח  
איזה יופי.
שמע, זהיתי את הגיבורים הראשיים, ואין לי מושג איך היו דרים בכפיפה אחת, אלמלא המכתב המוזכר.
(אולי בעזרת התוספת 'לך זיס, לך..' אבל מן המפורסמות הוא שבשביל זה צריך גם טיפטיפת מזל:)
צפנת פענח. מן הסתם אחזור ואקרא מליון פעמים.

נפלא, נפלא.
י"ח חשון ה´תשס"ח  
זו אחת הפעמים שאני עומד מול המילים שלך, והן נראות לי ככתב חידה. אשמח מאוד להסבר.
השפה מרשימה.
דניאל.
י"ח חשון ה´תשס"ח  
רותם,
תכניס לעצמך:
שיר לא [!!] צריך להיות כתב חידה!!

לדעתך בטח כן...

:)
נראה מה יהיה איתך...
י"ט חשון ה´תשס"ח  
בס"ד

אלת הגורל מהתלת בך. מעולם לא ראיתי אותה כמורה מה שמעניק בסוף השיר את נקודת האירוניה, חיוך מדויק שכזה.

התוכן עצמו כואב, כמעין קיום שאין לך דרך להתחמק ממנו. אינני יודעת אם הגעתי לנקודת ההבנה המרחבית של השיר, אך מאוד אהבתי את המטאפורות שעוסקות בלדחוס מרחבים עצומים מלאים בעוצמות, אל תוך צמצום מינמלסטי(המשבצת, אולי דמעה שמערפלת את זווית הראיה).
השיר עצמו, מאוד מדוייק ומלוטש וזה יפה(למרות שהיכן שהוא בערמת האידאות שלי שיר צריך לחרוג, לשבור, לגרום לכאוס במוסכמות) ובכל זאת מאוד הזדהתי ואהבתי.

י"ט חשון ה´תשס"ח  
שיר מדהים / אורח/ת בביכורים
רותם,
אני בטוחה שלא צריך להגיד לך עד כמה אתה מוכשר השיר פשוט מהמם
ולפעמים זה טוב שיש מסתוריות בשיר זה מאתגר את הקורא לחקור את השיר לעומקו
ובאמת שוב שיר מעולה
ישר כח
עטרה
כ´ חשון ה´תשס"ח  

קודם כל, תודה לכולם על התגובות והיחס, אתם נהדרים.

ראשית, לכזיס היא אחת משלוש אלות הגורל במיתולגיה היוונית. שלושת האלות הינן עיוורות והן חולקות עין אחת שהן נוהגות להעביר בין אחת לשניה. הן מופקדות על טווית חוטי הגורל של כל בני האנוש.

כפי שציינה עדי יפה, החלק הראשון עוסק בדחיסות הרבה שיכולה להתנקז לנקודה מסוימת ולהפוך את השהות בה למתוחה ובלתי נסבלת. בקרה עליו אניכתבתי, משבצת של 30 ס"מ, כלומר, גודל המרצפת עליה אני עומד.

עקב הלחץ והדחיסות, נוצר לי גודש בגרון, הראיה מתערפלת, עולות דמעות ("מעטה פניני") "והאישיות העוצמת" נגלית במלואה. האישיות העוצמת היא כינוי למצב של התכנסות עצמית, של עבודה פנימית, אתה עוצם את העיניים ומרכז את כל סוסיך פנימה. המצב ההפוך לאישיות העוצמת הוא כמובן האישיות הסופגת, שבה אתה משלחא ת סוסיך לכל עבר, סופג, חווה, לומד ושוטף את העיניים בכל שסביבך.

הביתה אחרון מסייג את הכל וטורף את כל הקלפים מחדש.

זהו, אני אשאיר גם לכם קצת עבודה, שלא יהיה לכם משעמם.

תודה לכולכם על שקראתם והגבתם,

רותם.
כ"א חשון ה´תשס"ח  
עכשיו כשהסברת(לכמוני שלא בקיאות במיתולוגיה היוונית) השיר הפך ליפה יותר...
מצויין!
כ"ב חשון ה´תשס"ח  
כהרגלך.

אשמח לדעת מה זה "מוירה".
כ"ג חשון ה´תשס"ח  
מוירה זהו הכינוי של אלות הגורל. בלשון רבות: מוירות. בלשון יחיד: מוירה.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד