בנושא
בכרם
חדשות
 
המדריך השלם לחפיפניק / תומר זה אני
בביכורים מאז ט"ז אדר ה´תשס"ז

 

כמה פעמים רואים אותם בפאבים ובבתי הקפה, בעלי הכיפה הקטנה או החצאית הצמודה מעל לברך? הבייניש המצוי רואה בהם זרקנים, הקומונרית מכנה אותם "ערסים". כולם טוענים שהם עושים מה שנוח להם ולא פועלים לפי מסגרות.

גבירותיי ורבותיי, החפיפניקיות איננה נטולת שורשים, כי אם משנה סדורה ורחבת היקף, המסתמכת על מקורות תורניים ברורים: ספר "תרי-עשר" היה אמור להיקרא "תלת עשר"; דא-עקא שהנביא מספר שלוש עשרה, זרקיה בן שבביה, לא התעורר כאשר הקב"ה העיר אותו על מנת להראות לו חזיון, מה שגרם שהוא לא קיבל את מרבית החזיונות. את החזיונות המעטים שכן קיבל - אלו שהגיעו בשעות היום המאוחרות ולאחר ארוחת הבוקר - נבצר ממנו להגיש לעורכי "תרי-עשר" עקב מחסור בדיו ועקב איחור במועד ההגשה. ממשיך דרכו של זרקיה היה התנא ר' חפיפא, אשר אינו מוזכר בתלמוד כיוון שלא נכח בבית המדרש ברוב הדיונים מאחר והיה עסוק תמיד בצורכי ציבור, כלומר משחק בקוביה במושב הלצים הסמוך לבית המדרש.

כפי שאנו רואים, הציבור החפיפניקי פועל על פי כללי התנהגות ברורים ומוחלטים. אי-לכך, אנו חושפים כאן לראשונה את ספר ההלכות החפיפניקי! 

 

  • לא מומלץ להתפלל ערבית או מנחה, אלא אם כן אתה מתבקש להשלים מניין. אם זה המצב, מותר להצטרף למנין רק לאחר שסירבת פעם אחת לפחות, ולאחר שנעשה ברור מעל לכל ספק שמוצו כל האפשרויות להשגת עשירי, כולל גיור עוברי אורח תאילנדיים.
     
    • שלוט במונחים ההלכתיים הקשורים להיתרים ופטורים. צירוף מילים פשוט כמו "מצוות שהזמן גרמן" או "לתימנים מותר" יכול להיות יעיל מאוד במצבי חירום. זכור - חפיפניק טוב תמיד מוכן!
    • מצא לך קרובי משפחה מכל העדות והתפוצות. התחתן עם מישהי מעדה שונה משלך על מנת שתוכלו להשיג מספר רב ומגוון יותר של היתרים. כמובן, נצל כל דרך אפשרית למצוא קשר שלך לעדה התימנית ולעדה ההולנדית. אם אין קשר כזה, מומלץ לשחד את אחד מחוקרי "בית התפוצות".
    • חל איסור חמור על נעילת סנדלים מעל לגרביים. גידול זקן יתאפשר אך ורק בתוספת שיער ארוך.
    • בית הכנסת שבו היית בשבת האחרונה נראה בדיוק אותו דבר גם בימי חול. אין שום דבר מסקרן בהגעה לשם לפני השבת הבאה.
    • קריאת שמע של שחרית תיקרא באימה ביראה ברתת בזיע ולא לפני שתים עשרה בצהריים.
    • קבע עיתים לתורה באופן סדיר ויומיומי. נצל את אותם עיתים לבטלה. לחילופין, ניתן לאחד את כל העיתים לעת אחת ארוכה המונה מס' שנים, ואת אותה עת לקבוע לשנת 2200.
    • לא-מעשנים יקפידו על עישון ביום-טוב בעזרת נר נשמה. המעשנים נדרשים להכפיל את כמות הסיגריות אותה הם מעשנים בימי חול. שים לב - אי-ניצול ההיתר כמוהו כהוספת איסור (ראה להלן).
    • כל המוסיף גורע. אי לכך, חל איסור חמור על "מים אחרונים", תפילת "ותיקין", הליכה עם טלית בשבת או קריאת תהילים שלא לצורך סיוע למי שנמצא בסכנה או לקבוצת הכדורגל/כדורסל המשחקת בעשרים וארבע השעות מאז תחילת הקריאה.
    • הרבה בלחיצות ידיים וטפיחות שכם לבני המין השני. לחץ כל יד מושטת גם אם היא אינה מושטת אליך. תן "כיף" לכל מי שמרים/ה את ידו/ה, כולל לתמרורי "עצור".
    • "שינה בשבת תענוג" - החפיפניקים מהדרין במצווה זו, ובמשמעותה המקורית. (לא תתקבל הפרשנות של "שונה בשבת תענוג"!) כמו-כן "מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת" - החפיפניקים מהדרין בחלק השני של המשפט.
    • "אל תעש תפילתך קבע" - תפילות על בסיס יומיומי הורסות את הייחודיות. שמור על מרווח של יומיים לפחות בין תפילה לתפילה. תן לעצמך להתגעגע קצת לסידור!
    • ההלכה אוסרת הנחת תפילין בשבת. כמו-כן, נהוג שלא לקרוא תהילים בשעות הלילה ולא ללמוד תורה בט' באב. הקפד באופן מיוחד על איסורים אלו!
    • אל תברך ברכות לבטלה. פתח כל יום באכילת לחם, והקפד לאכול דבר מה מידי שבעים דקות במהלך היום, כך שהוא יהיה מחמת הסעודה. אל תברך את הברכה שמברכים על גשם ראשון (שאגב, אין סבה שתדע אותה) כי רוב הסיכויים שזה אינו הגשם הראשון אלא שלך יש בעית זכרון. אל תברך "שהחיינו" על פרי חדש, כי מן הסתם כבר אכלת את אותו פרי ושכחת אז לברך.
    • נשים הרות ומיניקות פטורות מכל הצומות והתעניות. כלל זה חל גם על בני-זוגן של הנשים.
    • אל תתנדב לשום תפקיד הכרוך בהוצאת ספר תורה. זה אף פעם לא נגמר בביצוע המשימה שנתבקשת לעשות, וזה תמיד גורר דרישות נוספות. סעיף זה נכתב בשמם של אלפי פותחי היכל וגוללים אשר לא שבו עוד למקומם בפינת בית הכנסת.
    • היה ייצוגי! היה האחרון להגיע לבית הכנסת והראשון לעזוב. אל תגלה ידע הלכתי רב מידי ואל תצטט פסוקים למעט בשני המצבים שלהלן: א. אתה נמצא בדייט עם אולפניסטית. ב. אתה מתחרה בשלב הסופי של חידון התנ"ך העולמי וכרגע שמעת את שאלת נשיא המדינה.
    • לא תסור מהחוקים הנ"ל ימין ושמאל. אבל מותר לך לזוז למעלה ולמטה. טוב... אולי רק קצת ימינה. וטיפ טיפה שמאלה. ואחורה, אם ממש בא לך.


~


הומור

© כל הזכויות ליצירה שמורות לתומר זה אני
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
י"ז אדר ה´תשס"ז  
רמת הפירוט כאן מדהימה.

ובתור דתי שמכיר גם דתיים כנ"ל - עצוב.

ר"י
עין אחת בוכה
והשניה צוחקת
י"ז אדר ה´תשס"ז  
י"ז אדר ה´תשס"ז  
מרשים, אבל מעצבן קצת. / אורח/ת בביכורים
חפיפניק.
4, אבל אני אורח...
י"ז אדר ה´תשס"ז  
זה ממש עצוב... וכל כך נכון...
כל הכבוד!
העדפתי... שמרתי במזוודה...
כל הכבוד.
י"ח אדר ה´תשס"ז  
מה זה התגובות האלה / אורח/ת בביכורים
למה אתם טוענים שזה מצחיק+עצוב? איזה אמת יש בדבר הזה? אז יש כמה שמחפפים אבל הם לא עושים את זה בתוך אידאולוגיה וגם הם מעטים. מי שלא רוצה להיות דתי לא חייב. הכותב מתייחס לתופעה כאילו היא מצויה ביותר ורובנו מתנהגים כך!
י"ח אדר ה´תשס"ז  
מה זה התגובות האלה / אורח/ת בביכורים
למה אתם טוענים שזה מצחיק+עצוב? איזה אמת יש בדבר הזה? אז יש כמה שמחפפים אבל הם לא עושים את זה בתוך אידאולוגיה וגם הם מעטים. מי שלא רוצה להיות דתי לא חייב. הכותב מתייחס לתופעה כאילו היא מצויה ביותר ורובנו מתנהגים כך!
י"ח אדר ה´תשס"ז  
מה זה התגובות האלה / אורח/ת בביכורים
למה אתם טוענים שזה מצחיק+עצוב? איזה אמת יש בדבר הזה? אז יש כמה שמחפפים אבל הם לא עושים את זה בתוך אידאולוגיה וגם הם מעטים. מי שלא רוצה להיות דתי לא חייב. הכותב מתייחס לתופעה כאילו היא מצויה ביותר ורובנו מתנהגים כך!
י"ח אדר ה´תשס"ז  
מה אלה התגובות האלה? / אורח/ת בביכורים
למה אתם טוענים שזה מצחיק+עצוב? איזה אמת יש בדבר הזה? אז יש כמה שמחפפים אבל הם לא עושים את זה בתוך אידאולוגיה וגם הם מעטים. מי שלא רוצה להיות דתי לא חייב. הכותב מתייחס לתופעה כאילו היא מצויה ביותר ורובנו מתנהגים כך!
י"ח אדר ה´תשס"ז  
מה אלה התגובות האלה? / אורח/ת בביכורים
למה אתם טוענים שזה מצחיק+עצוב? איזה אמת יש בדבר הזה? אז יש כמה שמחפפים אבל הם לא עושים את זה בתוך אידאולוגיה וגם הם מעטים. מי שלא רוצה להיות דתי לא חייב. הכותב מתייחס לתופעה כאילו היא מצויה ביותר ורובנו מתנהגים כך
י"ט אדר ה´תשס"ז  
מצחיק מצחיק מצחיק!!!
י"ט אדר ה´תשס"ז  
אהבתי מאוד!!
צריך להעריך את הראש הביני"שי המפולפל שלהם. ולחשוב שאם הם היו נשארים בישיבה והופכים לגדולי הדור, עולם ההלכה היה נראה אחרת
י"ט אייר ה´תשס"ז  
ממש אהבתי.
יצירתי, מצחיק ואפילו מעשיר.. (-;
מגיע לך חימוש!
א´ אב ה´תשס"ז  
שמותר להשתמש בחשמל בשבת - אם הוא חשמל סטטי :חיוך גדול קופץ:
א´ אב ה´תשס"ז  
תומר, התגעגענו!!! / אורח/ת בביכורים
נפלא, נפלא, נפלא!!
חייכתי בלי סוף
ג´ אייר ה´תשס"ח  
לא נפלתי מהכסא מרוב צחוק..
אבל בהחלט גרמת לי לחייך..
[]
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד