המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
איכה / האמת_והשלום
בביכורים מאז י"א שבט ה´תשס"ז

 

איכה

יָשְׁבָה בָדָד

מְבַכָּה מֵאֲנָה לְהִנָּחֵם 

עֵינֶיהָ  רַכּוֹת

בּעַרְשִׂהּ דִמְעָתִהּ תֵמְסֶה

נֶאֶנְחָה בזָכְרָה מַחֲמֻדֶיהָ

חֶסֶד נְעוּרֶיהָ

 

 אָז קוֹל דְּמָמָה דַקָּה

 

 וַתָּשָׁב אָחוֹר

                                                 

 רַק שְׂפָתֶיהָ נָּעוֹת

  כַמַּיִם דָוֶה לִבָּהּ

        וָאֶרְאֵהָ מִתְבּוֹסֶסֶת בְּדָּמֶיהָ        

  בָבַת קוֹלָהּ  

מִנהָאֲדָמָה צֹעֶקֶת

איכה



כאב

© כל הזכויות ליצירה שמורות להאמת_והשלום
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
י"ב שבט ה´תשס"ז  
אפשר לצרף לקובץ של 9 באב!!
י"ב שבט ה´תשס"ז  
קינה היוצאת מן הלב
י"ב שבט ה´תשס"ז  
י"ב שבט ה´תשס"ז  
מרגש מאד.
מצמרר.
יפה.
י"ב שבט ה´תשס"ז  
מה עשית פה? / אורח/ת בביכורים
רק לקחת כמה פסוקים וציטוטים וחיברת אותם ביחד. פלגיאט כמעט מושלם.

במקום המחבר "האמת_והשלום", יש לציין את המחברים: ירמיהו (שמייחסים לו את הכתיבה של איכה), רחל (שמיאנה להינחם), לאה (שעיניה רכות), חנה (שרק שפתיה נעות) ועוד כמה חבר'ה תנכיים.

אבל אני בטוח שזאת קינה היוצאת מן הלב, כמו שכתב סהר האיתן, ואולי באמת אפשר לצרף את זה לקובץ של 9 באב, אבל בחייאת רבאק - תן/תני קרדיט ליוצרים האמיתיים.

אגב, "מנהאדמה" - סמואל בקט עשה כבר את הטריק הזה בקובץ הנובלות "אינאיך הלאה".
י"ד שבט ה´תשס"ז  

אבל עד כמה החיבור הזה הוא באמת משהו אותנטי?

כמה מתוכו הוא באמת שלך?

האם החיבור הזה בין כל הטלאים נותן לזה עומק נוסף או משמעות אחרת? צריך לחשוב על זה, כי אם זה לא כך אז מה הטעם בזה?

בכל אופן, זה יפה מאוד, כל הכבוד.
י"ט שבט ה´תשס"ז  
אכן בשיר זה אין מילה אחת שהיא מקורית שלי. לטעמי הפסוקים המלוקטים כאן יוצרים מסכת אחת בעלת משמעות שונה או נוספת, שלדעתי אינה קיימת בקריאתם בפני עצמם.

לכשלעצמי אני מרגיש שמילות הפסוקים מבטאות הרבה יותר מכל חיבור אחר, אך בקריאה ליניארית של התנ"ך (לעיתים דרך מסך עיני פרשני חז"ל) לרוב נעלם המימד הלירי והרגשי שלו. בנקל ניתן למצוא בתנ"ך נושאים רוחביים שאינם מוגבלים לספר אחד, במקרה זה הנושא הוא קינת האישה הנצחית (שעקבותיה מתגלגלים עד לימינו, למשל לשירת רחל)

אני שיערתי שהקורא הנבון באתר זה ידע לעשות את הקישורים הנדרשים בעצמו. כמו כן, כדי שלא אתבע באשמה החמורה של פלגיאט מן התנ"ך (שאגב, לפי שיטתו של מר אורח חוטאים בו כל גדולי סופרנו מש"י עגנון ועד עמוס עוז) עלי לציין שיש כאן פסוקים מבראשית, ירמיהו, ישעיהו, שמואל, איכה, ומן התחנון.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד