בנושא
בכרם
חדשות
 
שני יהודים מתוסכלים / תומר זה אני
בביכורים מאז ט"ו תשרי ה´תשס"ז

 הלך הישראלי אצל בני אומות העולם ואמר להם: "אהבתי את שירתכם ונגינתכם. מלבושי כמלבושכם, מזוני כמזונכם, תרבותי כתרבותכם. על כן – אהבוני ואחבור אליכם, קבלוני לשורותיכם!"  

השיבו לו בני האומות: "לא נאהבך ולא נקבלך, יען כי פרצת גבולך והרחבת נחלתך ופלשת אל נחלת עם זר וישבת באדמותיו".  

הלך היהודי אצל הישראלי ואמר לו: "בני עם אחד אנו. מלחמתי - מלחמתך, ארצי – ארצך, שפתי – שפתך. על כן – אהבני ואחבור אליך, קבלני לשורותיך".  

חכך הישראלי בדעתו והשיב ליהודי: "לא אוהבך ולא אקבלך, יען כי ישבת בנחלת ישמעאל אך את המדבר הגדול אשר בנגב ואת הררי הגליל הותרת חרבים".

אמר וגירש את היהודי מאדמותיו על חוף הנגב ובקברי האבות בנחלת יהודה ובנימין ואפרים, והיתה האדמה לישמעאלים. הלך היהודי ובנה ביתו במדבר אשר מדרום לבאר שבע ובלכיש ובתענך וביזרעאל, עיבד אדמתו ונאחז בקרקע כפי שעשה לפנים בנחלת יהודה ואפרים.  

הלך הישראלי אצל בני אומות העולם ואמר להם: "אין אני עוד פולש ואין נחלתי רחבה עוד. על כן - אהבוני ואחבור אליכם, קבלוני לשורותיכם!"  

השיבו לו בני האומות: "לא נאהבך ולא נקבלך, יען כי גירשת מאדמתך את בני ישמעאל ולקחת אדמותיהם והם יושבים בערב ובבבל ובהר הלבנון."  

הלך היהודי אצל הישראלי ואמר לו: "יושב אני במדבר הגדול ובספר הגליל ואין הם חרבים עוד. על כן - אהבני ואחבור אליך, קבלני לשורותיך!"  

חכך הישראלי בדעתו והשיב ליהודי: "לא אוהבך ולא אקבלך, יען כי הלכת לשבת על הרים רחוקים ובמדבר שומם, ולא נתת דעתך לעניים הרבים היושבים בכרך הגדול."

אמר וגירש את היהודי מנחלתו במולדת אברהם ובנחלת נפתלי והושיב שם מבני ישמעאל הבאים מבבל ומערב. היו הישמעאלים הולכים בעיר כבתוך שלהם ומכים את היהודי ואת הישראלי ואין איש מוחה בידם. הלך היהודי וישב בכרך הגדול, והקדיש עתותיו לעניי הכרך וחינוך הילדים. ביום לימד נערים עיוורים חכמת הקריאה, ובערב חילק מזון בבית תמחוי. וביניהם היה יושב בבית המדרש ושוקד על תורתו.  

הלך הישראלי אצל בני אומות העולם ואמר להם: "אין בידי עוד אדמות גזולות, ואת הגולים השבתי אל בתיהם. על כן - אהבוני ואחבור אליכם, קבלוני לשורותיכם!"  

השיבו לו בני האומות: "לא נאהבך ולא נקבלך, כי מושל אתה בבני ישמעאל ואפליה אתה מנהיג בינם ובין בני ישראל. דגלך אינו דגלם ושיריך אינם שיריהם. שומריך טורדים את מנוחתם כאשר נעים הם בעריך ואין הם חלק מן השומרים, בשלטון אין להם דריסת רגל וכבוד דתם אינו מסופק די צרכו. בצדק יכו אותך".  

הלך היהודי אצל הישראלי ואמר לו: "בכרך אני יושב, מסייע אני בידי העני והיתום והאלמנה והזקן והפיסח. על כן - אהבני ואחבור אליך, קבלני לשורותיך!"  

חכך הישראלי בדעתו והשיב ליהודי: "לא אוהבך ולא אקבלך, יען כי בגאוותך אתה מקומם עליך בני ישמעאל ואת חמתם שופכים הם עליי". אמר והשליך את היהודי מבית הכנסת ובית המדרש ועשה אותם מסגדים לשמש את תלמידי מוחמד וכנסיות לשמש את תלמידי פאולוס. מחק מגן-דוד מדגלו ושם במקומם סהר וצלב. מנע מהיהודי מתת חכמת התורה לנערים ומינה במקומו ישמעאלי למען ילמדם חכמת מוחמד. מינה ישמעאלי לשר צבאו ושם ישמעאלים בין שומרי עריו. הוסיפו הישמעאלים להכות ביהודי ובישראלי ואף השומרים והשרים מבני עמם מסייעים בידם.  

 הלך הישראלי אצל בני אומות העולם ואמר להם: "השבתי את האדמות אשר גזלתי והבתים אשר חמסתי. כל בני ישמעאל ועימם הגולים מלפנים יושבים על אדמתם, כל צרכם הם מקבלים ועוסקים הם בכל שיחפצו. על כן – אהבוני ואחבור אליכם, קבלוני לשורותיכם!"  

השיבו לו בני האומות: "לא נאהבך ולא נקבלך, כי לא בנפש חפצה ובלב שלם עשית כל אלה. אתה שבת לגבולך מנחלת העם הזר, אך אחיך היהודי חפץ להישאר שם. אתה השבת הנחלות הגזולות והגולים, אך אחיך היהודי חפץ למנוע בואם וביקש להישאר על אדמתם. אתה נתת בידי הישמעאלים זכויות, אך הוא ביקש זכויות לבני ישראל. רק כדי לשאת חן בעיניך קיבל עליו את הדין, ורק כדי לשאת חן בעיננו מקבל אתה את הדין. אותך נקבל לשורותינו, אך לא את אחיך".  

 הלך היהודי אצל הישראלי ואמר לו: "אין אני עוד מקומם את הישמעאלים. על תורתי איני שוקד בבית המדרש יען כי הישמעאלים שוקדים בו על תורתם הם. את בני אלמד גם תורת מוחמד למען יכבדו את דת יושבי הארץ, ובעברי על יד ישמעאלי אשפיל מבטי לבל יטעה ויאמר – 'מתנשא הוא עליי'. עתה, סוף סוף - אהבני ואחבור אליך, קבלני לשורותיך!"  

חכך הישראלי בדעתו, וחרה אפו מאוד והשיב ליהודי: "לא אוהבך ולא אקבלך, כי אתה הוא המרחיק אותי מבני האומות ומחברתם הנשגבה, וכל עוד אתה בקרבי לא יקבלוני לשורותיהם. כספחת אתה לי. כלך לך ממני!" ובדברים אלו הכה את היהודי, והיהודי בעלבונו הרב מנשוא השיב לו מכה רבה והיו שניהם מתקוטטים בחמת זעם והישמעאלים מזה ושאר בני האומות מזה מתבוננים בהם ומצחקים להם ולועגים לחרפתם.        



אקטואליה

© כל הזכויות ליצירה שמורות לתומר זה אני
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ט"ו תשרי ה´תשס"ז  
ובכל זאת נשארתי עד הסוף.

יהודי-ישראלי: לא אהבתי את הפילוג שעשית. עכשיו תאמר - הוא קיים, אין מה להתכחש - אבל אין גם מה להעצים!

בני האומות? אין צורך באהבתם המזויפת. לא נראה שחפצנו בה אי פעם.

וגם כל ה"אהבוני, קבלוני" מאוד חיצוני, מזויף (לא הצלחתי להבין אם זה ציני או לא) - מה אתה עושה מהעם שלך...


זהו, סליחה אם הגזמתי.
ט"ו תשרי ה´תשס"ז  
ממש שמת את הקלפים על השולחן :)
ט"ז תשרי ה´תשס"ז  
פשוט חזק!!
ממש אהבתי..
עצוב ביותר.. כ"כ נכון..
בתקווה לימים טובים יותר..
:)
כ"ד תשרי ה´תשס"ז  
ענק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד