המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
חוּט רֵיקָנִי / הרדוף לבן
בביכורים מאז א´ תמוז ה´תשס"ו

חוּט / חָיָה שֶׁנְהָב.

 

אִם אָדָם

הָיָה מוֹשֵׁךְ אַחֲרָיו חוּט

לְכָל מָקוֹם שֶׁהוּא הוֹלֵךְ,

מֶה הָיָה מְסַמֵן אַחֲרָיו,

אֵיזוֹ דֻגְמָה,

מִשָּׁם עַד שָׁם, קַו דַּק

עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה.

רִישּׁוּם רָגִישׁ וּמְדֻיָּק

וְתָמִיד נִרְגָּשׁ.

 

 

 

 

חוּט רֵיקָנִי / הַרְדּוּף לַבָן.

 

הָרֵי הוּא הָחוּט,

שָׁקוּף

לְלֹא יִחוּד וָצֶבַע.

עוֹבֵר בְּבָיִת רָדוּף סְפָרִים

קְרוּאִים וּבִקְצוֹתיהֶם קְרוּעִים.

חוֹצֶה אָהֲבָה כּוֹאֶבֶת לְרֵיחַ מְתַקְתַּק

שֶׁפוֹרֶץ.

 

קְפִיצָה מְעָל הָטִיפּוֹת הָמְלוּחוֹת

הַיוֹצְאוֹת וְמַחֲלִיקוֹת לִרְגָּעִים מְעָטִים.

חוּט חָסָר חָשִׁיבוּת מִסְתּוֹבֶב

מִתָחָת קָבְּצָן חָשׁוּב בְּמִנְהַרַה נוֹהֶרֶת וְמָשְׁמִימָה

מַבִּיט, וְמַמְשִׁיךְ.

מְחָכֶּה לָמִסְפַּרָיִים.

 

 





© כל הזכויות ליצירה שמורות להרדוף לבן
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
א´ תמוז ה´תשס"ו  
יאווווווו....
כמה יפה!
כתיבה מעולה!
משחקי מילים טובים!

א´ תמוז ה´תשס"ו  
מוזר לי השיר. לא נראה לי שהבנתי את כולו,אבל נהנתי לקרא. סיום מיוחד, מעניין.
א´ תמוז ה´תשס"ו  
התעדף.
אשוב לתגובה כשישובו אלי מילותיי.

תודה (:
א´ תמוז ה´תשס"ו  
- - - / אורח/ת בביכורים
זה מדהים!!
זה גדול מידי כדי שבורה כמוני תבין את זה..
עמוק יותר ממצולות האוקיינוסים הגדולים...
אני אחזור עוד פעם בעז"ה כדי לנסות לדלות עוד מעט יופי מהשיר היפיפה הזה.

(מצוטט :)
את גדולה.
כמובן ש-5 כשאתחבר.


_מישי_
א´ תמוז ה´תשס"ו  
המלצה במקום. / אורח/ת בביכורים
הרדוף- שירך נגע לליבי.
ושירה של חיה שנהב המצורף לעיל,
וקישורך אליו,
מ-צ-ו-י-נ-י-ם!

כתיבתך העורגת משרה על הקורא אוירה שכזו שפשוט כיף לקרוא.

(נקודה קטנה בכ"ז-
לא מבינה מדוע אולם הכותרת לא משכה אותי כל כך. אולי שינוי קל, ללא חשיפת הנושא, תמשוך יותר קהל)

זו כמובן רק דעתי
א´ תמוז ה´תשס"ו  
המשך - המלצה במקום. / אורח/ת בביכורים
, הקטנה.

בכל אופן- שירה במיטבה!
א´ תמוז ה´תשס"ו  

כאב לי מאד השיר, חוט ריקני? לגזור במכוון? אולי עדיף לגלגל חזרה עד שמגיעים לנק ההתחלה? או חיפוש אחר, הוא לא סתם החוט הדקיק הזה- הוא איזה חבל טבור בלתי קריע, כדאי לשמור עליו, אין לך מושג כמה הכאיב לי השיר, אולי כי אני אמא...
ב´ תמוז ה´תשס"ו  
ממשהו רגיש הפכת את החוט לחסר ערך,ולמבטא רעות...לא ברור לי למה?
אבל הכתיבה טובה...
ב´ תמוז ה´תשס"ו  
לעז...-
אני מצטערת אם השיר פגע בך באיזשהו אופן-זה ממש לא הייתה כוונתי.נכון, יש כאן ביטויים של מוות וחוסר רצון לחיים. (והם כן קשורים אלי באיזו נקודה בפנים.אבל בעקיפין אפשר לומר..)
עוד פעם סליחה,
הרדוף.
-אני במסרישי, אם יש לך משהו להוסיף.
ב´ תמוז ה´תשס"ו  
שיר מעניין ולא שגרתי בסגנונו ותוכנו. גם אני לא כל-כך התחברתי לסיום, אבל הוא בהחלט גרם לי לחשוב ולהרהר. תודה!
ב´ תמוז ה´תשס"ו  
אהבתי את הקישור לשיר של חיה שנהב.
הרעיון של החוט מענין, למרות שאני לא חושב שהבנתי את הכל בשיר.
אני מקווה שהקשר האישי אלייך הוא ממש עקיף...
ג´ תמוז ה´תשס"ו  
שיר רגיש וכואב ששואב אותך לתוך חייך-נפשך, מאוד מיוחד ויפה אך בהמשכו מוביל אותנו לתוך המנהרה שמשרה אוירה לא-טובה -
אך 2 המלים הסוגרות, מעוררות תקווה - להינתק מהמנהרה הנוהרת הזו אל האור?!
בהצלחה!
הכתיבה מצויינת!
ג´ תמוז ה´תשס"ו  
שלום אני לא הבנתי את השיר
אני שמח לומר שהלחנתי אותו
דרך אגב מאיפה אתה מכיר את חנה שנהב
היא גרה בקיבוץ שעלבים
שלום וכל טוב
ג´ תמוז ה´תשס"ו  
בוקר טוב!
א. התרגשתי לראות כי הלחנת לי את השיר ואני אשמח לשמוע את התוצאה.. (ואני בטוחה שהיא תהיה נהדרת!)
ב. אני לא מכירה את חיה שנהב באופן אישי. מצאתי את השיר הזה, הוא מצא חן בעיני ונתתי דוגמה, כביכול לשיר הזה..-אם אתה מבין למה אני מתכוונת.
ג. אני בת..
שלום וכל טוב.
יום טוב.
הרדוף.
ג´ תמוז ה´תשס"ו  


ד´ תמוז ה´תשס"ו  
ראיתי בשיר הרבה התנשאות ובוז לציבור (מן הסתם) החילוני. אבל בקריאה שניה, וכן בצירוף לאחת מהערותייך לblackhorse, הבנתי שניתן לראות את השיר ככללי יותר, וכפונה לאנשים שונים מציבורים שונים ובני השקפות שונות, וכמו שאמרת את - שירך הוא רק ממחיש "דוגמא" לחוט אחד, ולא ברור לי למש מלכתחילה פירשתי את השיר באופן
ד´ תמוז ה´תשס"ו  
שכל כך לא אהבתי...
אז סליחה על כך ששמתי מילים בפיך (גם אם רק בראש שלי...), במידה ואכן לא התכוונת לשום דבר כזה. יודעת מה? אולי זה בגלל המילה "הרי" שפותחת את שירך, שגורמת לי לפרש אותו באותה צורה שהיא מתנשאת ולא ראויה בעיני. בכל מקרה, השיר כתוב בצורה מעולה ובכישרון רב. אהבתי את הדימויים העזים "ריח מתקתק/שפורץ" ו "הטיפות המלוחות" ששולב נהדר עם "ללכת בין הטיפות", וכן את הסיום.
ד´ תמוז ה´תשס"ו  
אבל אני לא רוצה להגיב עליו עד שאני לא אבין אותו יותר טוב.

רק רציתי לומר לנווד, שזה מוזר, כי אני ראיתי בפתיחה ב"הרי" מעיין פניה כנה לאלוקים.
אולי כי את מדברת פה על הרגשות הפנימיים שלך שאף אחד אחר לא מבין ולא יודע חוץ ממך ומבורא עולם,
לכן טבעי שכשאת באה לדבר איתו תפתחי ב"הרי",
כי הרי,
ד´ תמוז ה´תשס"ו  
...כי הרי, הוא כבר יודע הכל, את לא צריכה לספר לו.

אבל בעצם, אולי את רק מדבר תלעצמך, וגם אז אפשר לפתוח ב"הרי", כי את גם לא מחדשת לעצמך שום דבר.

לויודעת, פשוט הייתי חייבת להגיב כי אהבתי את ה"הרי" הזה.
ד´ תמוז ה´תשס"ו  
השיר נראה לי יותר כשיר ביקורתי-תיאורי, שמעביר ביקורת על דרך חיים ריקנית וחלולה, ומתאר (באופן נהדר!) את המסלול האפור הזה, הריקני והמחריד.
ד´ תמוז ה´תשס"ו  
מעיין בכיה על החיים שהמשורר בחר לעצמו,
חיים חסרי ערך.

הביקורת בעייני היא עצמית, ולא יוצאת מתוך המשורר אל מישהו אחר.
ד´ תמוז ה´תשס"ו  
אני חושבת שהדוברת התכוונה לאלוקים- הרואה ואינו נראה, ומכיוון שאלוקים יכול להתגלות בעולמו כחוט, אפשר לראות את האינסופיות שלו...מאחר והחוט לא נראה, אי אפשר לגזורו. רק חוט אנושי ניתן לניתוק מהעולם הזה. הקבצן הוא ניגוד מופלא לאלוקים. אלוקים יכול לקצוב שנים לאדם ולגזור את החוטים מתי שהוא רואה לנכון, ואיל
ד´ תמוז ה´תשס"ו  
ו לאותו קבצן אנושי אין את היכולת לגזור את אותו החוט חסר החשיבות. מודגש כאן- גדלות הבורא מול אפשותו של האדם באופן יפה ומקורי.
ד´ תמוז ה´תשס"ו  
לאחד הנוודים היקר-
א. אני שמחה שרק בקריאה ראשונה הרגשת כי השיר מלא בהתנשאות.. להפך- השיר מדבר אך ורק עליי בלבד, הוא מעביר ביקורת עלי ולא על אף אדם אחר (חס וחלילה), חילוני או דתי, יהיה אשר יהיה.
ב. דווקא אני התכוונתי במילה הרי לכאילו הצגה של אותו החוט. ולא למילה של התנשאות.
ג. אמרת נכון כשכת
ד´ תמוז ה´תשס"ו  
ד´ תמוז ה´תשס"ו  
כתבתי תגובה ארוכה והוא שלח לי רק קצת ממש ממנה..
לכן אני אכתוב אותה שוב..

המשך לאחד הנוודים היקר-
ג. אמרת נכון כשכתבת שהשיר הוא תיאור של אותו 'חוט החיים' שלי.
לד. טלר-
א. אתה פירשת את המילה הרי כפנייה לאלוקים, מה שאני דווקא לא התכוונתי אליו בשיר, ולהפך, זה מצא חן בעיני הפירוש שלך ש
ד´ תמוז ה´תשס"ו  
כאילו אלוקים יודע הכל וזו פנייה אליו או אלי שגם אני יודעת מהם מעשיי וחיי.
ב. צדקת שיש פה בכייה שלי על חיי חסרי הערך ומשמעות. בהחלט צדקת.
לאור8888-
ממש שמחתי לראות את פירושך לשיר למרות שזה לא הייתה כוונתי, אבל זה פשוט כיף לראות איך אנשים לוקחים את השיר למחוזות אחרים ויפיפיים, הרבה יותר משלי..

תודה על תגובותיכם, יוצרים מקסימים.
זה באמת מדהים אותי ומשמח לראות כל פעם עוד תגובות שמחממות את הלב.
תבורכו בעזרת השם.
כל טוב.
ט"ז אב ה´תשס"ז  
בס"ד
הועדף.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד