בנושא
בכרם
חדשות
 
"אבן הראשה " - להסיר מכשול / sh.a
בביכורים מאז י"ט כסליו ה´תשס"ו

דור שאינו נותן  מענה לבעיות הומניות אקוטיות, מימלא נגרר לחילול, שם שמיים .

אין לך שעה , בחיי גאולתינו המחודשים , שאין נדרשת בהם מידה של אומץ  ועוז רוח, להתנער , ליזום וליצוק חדש בקנקן  ישן .

אנו מבקשים לטעון , כי תורת ישראל , בהיותה תורת חיים , בהכרח מגלמת בתוכה את כל הפתרונות הנדרשים , לישוב בעיות אנושיות קשות .וודאי ,כאלה שאי פתרונן מביא , חלילה לחילול שם שמיים נורא.

 במה דברים אמורים ?

כשמחברים שניים אלה :

 א   - מידת הק"וח , שהתורה, נדרשת בה .

  ב  -  הציווי המקראי : " כי יקח איש אישה חדשה , לא יצא בצבא ולא יעבור עליו לכל דבר נקי יהיה לביתו שנה אחת ושמח את אישתו אשר לקח . לא יחבול רחים ורכב כי נפש הוא חובל "

 התשובה הזועקת לשמיים היא לפחות  , במימד של הוראת שעה , ללמוד קל וחומר ובן בנו של קל וחומר .אם בתחילת בנין בית בישראל מצווה ראש המשפחה [ כסמל לצד החזק ] לשמח את אשתו לפחות שנה אחת . על אחת כמה וכמה , שאים חלילה , הנישואין עולים על שרטון , צריך וחובה לסימם  ואסור לאותו הצד החזק לענות את משניהו , בהליכים של סרק ,יותר משנה אחת בלבד .

במילים  אחרות , לכאורה , על פי השקפת יסוד זו של תורתינו , כל עינוי בן זוג , בנישואין " הרוסים" , בגרירת שווא של הליכים ,או גרוע מכך בסחיטה ,וודאי על פני זמן של יותר משנה אחת , הרי שאותו הצד עובר על איסור חמור של : מי שאינו משלחה תחת עינויה.

הפרה גסה כאמור מצדיקה גם , לכאורה התערבות שיפוטית מתאימה .

אבל לא די בקונסטורקציה הפרשנית הנ"ל , אנו מבקשים גם לומר , כי הדברים כאמור רמוזים גם ביתר הפסוקים , שלעיל .

כשהמקרא אומר מיד לאחר המילים : "אשה חדשה" , "לא יצא בצבא "  ולא יעבור עליו , לכל דבר , נקי יהיה לביתו ", הוא  גם מתכוון , לשלול , מלחמה פנימית , כשחלילה " העסק" קורס . כללי המלחמה צריכים להיות : "לא יעבור עליו לכל דבר , נקי יהיה לביתו ".

הינה כי כן , משמעות הדברים הם , לכאורה  מחויבות של בתי הדין הרבניים לחפש ולמצוא , את  " הטכניקה  המשפטית הראויה , שתאפשר , סוף סוף , מתן פסקי דין  של כפיה , או בדומה לכך , תוך פרק זמן מקסימלי של שנה מיום נקיטת ההליך .ואולי כאן המקום , לאתגר , בקל וחומר נוסף לאור המקרא הבא :.

"ולקחו זקני ההעיר  ההיא את האיש ויסרו אותו , וענשו אותו מאה כסף ונתנו לאבי הנערה , כי הוציא שם רע על התולת ישראל , ולו תהיה לאשה לא יוכל לשלחה כל ימיו

שם של אשה ואם בישראל , לא פחות חשוב, מבתולה, ואם אפשר לכפות ברשות התורה :"לא ישלחה כל ימיו ",וודאי אפשר לכפות שישלחה לכל ימיה .

 

 

 

 

 

 

 

"





© כל הזכויות ליצירה שמורות לsh.a
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד