בנושא
בכרם
חדשות
 
ללכת לישון / פני אדמה
בביכורים מאז י"ז חשון ה´תשס"ו

איש אחד קם בבוקר.
מקיומו של הבוקר ניתן להוכיח באופן רנדומלי ובלתי יציב את קיומו של זמן שפקד את חייו של איש אחד בבקרים.
האיש שהיה מוטרד מכך שכבר בשורה הראשונה הוא קם והלך לו.
לכן אנחנו לא נדבר עליו אלא על אדם אחר לגמרי, אדם שלא רק שלא קם בבוקר הוא כלל לא בבוקר (טוב, אולי טיפה אבל זה לא באמת נחשב...) והוא גם בכלל לא איש (למעט בקצות שיער בית השחי בחודשי יולי אוגוסוט הקרירים) ונוכל אגב זה לפטר את הזמן שהופיע במערכה זו בלבד.

(לפיכך נקים גדר י' טפחים בין כול מה שקרה עד עתה... ובין האדם עליו נדבר [אין רווחים בין המקפים מדין לבוד] )

-----------------------------------------------------------

אדם אחד החליט ללכת לישון.
במחשבה שנייה הוא למד מהאיש הנזכר לעיל והחליט לדחות את זה לאח"כ.
פעולות קיצוניות שמתרחשות בשורה הראשונה בה הופעת בטקסט אינן סגולה לאריכות ימים (גם לא ירוקה, אבל היא בכלל חסה)
המחשבה השלישית שלו נסובה בעיקרה על המחשבה שקדמה לה והיתה בערך כך: "הואיל וחשבתי כבר שתי מחשבות לפחות עד כה אני יכול להניח שהחשיבה היא תהליך המאפיין את הדמות שלי, אם כך מן הראוי שאכנס לדמות ואחשוב קמעה"

משהחל לחשוב על דעתו, שהפועל "להחליט ללכת לישון" הינו מורכב למדי, ולא יתכן שלא עשה זאת במחשבה מראש. והואיל והוא לא ראה שום משפט שקדם לזה, הוא נתפס לדעה הקדומה שכנראה לא חשב על כך, לא שהיה נהיר לו בדיוק מדוע הוא צריך לחשוב על כך, הוא הניח שזה מתקשר איכשהו ללהחליט ללכת לישון.

כך או לא כך? זו השאלה שהטרידה את מנוחתו.
הואיל והיה מאוד עייף ולא היה לו כוח לדון בעניין ניסה לתלות את ההכרעה בדבר אחר, אבל הואיל ודר בארץ ישראל, ובארץ ישראל כידוע אין מגדלים דבר אחר, לא מצא דבר אחר לתלות בו (ובינו לבין עצמו גם לא היה בטוח שיצליח לתלות את ההכרעה, היא היתה נראית לו כבדה מאוד ורק המחשבה על הרמתה עייפה אותו)

מכיוון שכבר היה רגיל בדרכי החשיבה והחוכמה, חשב לעצמו "עד שאני מתייגע על פעלים מורכבים ככך אדרש לפעלים פשוטים כלהחליט, ואם אחליט שלא נפתרה בעייתי" הוא עוד לא היה סגור על עצמו מה זה בדיוק להחליט אבל הוא דימה בנפשו שזה קשור לתה.

לאחר ששתה תה, עברה דעתו לללכת, ומשהגיעה דעתו למקום החדש נתרצתה ולגמה עוד תה, רק הפעם בלי סוכר. הואיל ודעתו לגמה תה שתה גם הוא איתה.
ולפי שכשדעתו של אדם שותה עימו תה אז יודע הוא בדיוק מה פירוש לשתות תה בחברת דעתו. ולא נתחבבה עליו ידיעה זו כמלוא נימה.

אדם לוגם תה עם דעתו בללכת ודעתו הוגה בללכת לישון. חוכך הוא בדעתו וסונט לה קלות "הואיל ואנחנו בללכת, או כך לפחות עולה עלייך, מדוע זה לא נעזוב מחקר מיותר זה?"

עונה היא לו:"כלום שכחת? תפקיד גדול נועד לך ועלייך לשחק אותו היטב, מכול הידיעות המוחלטות שצברנו עד כה, איתנה אני כי אופי הדמות שלך מחייב שתשקול בתבונה ובקפידה את כול מעשייך"

האדם לא הכיר כל כך את אופי הדמות אבל הוא היה בטוח שהיה יותר נהנה ללגום תה בחברתו מאשר עם דעה הוגה, המחשבה על להתחיל לשקול את כול מעשיו היתה מתישה, הוא היה ער לעצמו כבר אלפי אותיות ולא זכה עדיין אף לא לתנומה קצרה.

לכן הוא פשוט הלך לישון.



נונסנס

© כל הזכויות ליצירה שמורות לפני אדמה
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
י"ז חשון ה´תשס"ו  
ב"ה
ולחלק מהאנשים ידרוש קריאה חוזרת.(כולל אותי).
צ ח ק ן.
י"ח חשון ה´תשס"ו  
אני חושבת שאם אחשוב יותר מדי על הפעילות המחשבתית שהדמות החושבת בסיפור מעורר מחשבה זה חושבת, עלול הדבר לגרום לי כאב ראש.

לכן נראה לי שפשוט אחמש, ואלך לישון...
כ"ט חשון ה´תשס"ו  
וואו...
האבתי ממש...
הוא מתוסבך וקראתי כל משפט פעמיים אבל היה שווה כל שניה, באמת שהסיפור מקסים, מעורר מחשבה וחכם...
-טל-
י"ז ניסן ה´תשס"ז  
חח נקרעתי מצחוק...אהבתי מאוד!!
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד