המלצת העורכים
בנושא
בכרם
חדשות
 
צינורות / האיש עם השערות
בביכורים מאז ח´ תשרי ה´תשס"ו


צְלִיל חָדָשׁ רוֹטֵט מִמַּעֲמַקֵּי צִנּוֹרוֹת
עוּגָב [שֶׁנִּשְׁבָּר מְתַקְּנוֹ בְּמוֹעֵד]
הָעוּגָב הַגָּדוֹל שֶׁבְּבֵית הַכְּנֶסֶת
צְלִיל קָטָן שֶׁמַּסְפִּיק לְכִווּן
הַצְּלִיל הַנָּכוֹן בַּמִּקְלֶדֶת

הָעוּגָב יְנַגֵּן עִם הָעֲרֵב
יוֹם בִּתְפִילוֹת
רֹאשׁ הַשָּׁנָה - הִתְחַדְּשׁוּת
תִּשָּׂא אֶת בִּכְיָהּ בִּכְאֵב

בְּבֵית הַכְּנֶסֶת שֶׁלִּי
לַמְרוֹת שֶׁהִתִּירוּ

עוֹד לֹא מְנַגְּנִים בְּעוּגָב
וְקוֹל יַהֲדוּת יְשֵׁנָה - מִתְחַדֶּשֶׁת
מִחוּץ לְבֵית הַכְּנֶסֶת [לֹא!]
תִּנְאָף.
 


ביקורת

© כל הזכויות ליצירה שמורות להאיש עם השערות
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
ח´ תשרי ה´תשס"ו  
בס"ד

אני אוהב את הביקורת הלכאורה שייכת לאירופה של פעם אבל כ"כ אקטואלית גם היום.

פעם עבדתי בהקלדת טקסט עבור אחד המרצים אצלנו והקלדתי שאלה בשו"ת בנושא עוגב בבית הכנסת והיחס לאנשים היותר 'חפשיים', הנושא כאוב ביותר.

הסיום כ"כ חזק!

יובל.
ח´ תשרי ה´תשס"ו  
ויפה השימוש דווקא בעוגב, ולא בכלי אחר.
ח´ תשרי ה´תשס"ו  
זה מה שאני הבנתי (ולקחתי, ברשותך) מהשיר.
הצינורות - דו משמעי:
צינורות העוגב (שהוא כלי נגינה שיש לו מעין חלילים=צינורות), וצינורות דרכן התפילה עוברת.

וכן ההתחדשות - דו משמעית:
התחדשות השנה והתחדשות בכך שמכניסים עוגב לבית כנסת (התחדשות מפוקפקת לטעמי).

אהבתי את הסוף - (לא!) תנאף
ח´ תשרי ה´תשס"ו  
.

שיר טוב. טוב מאוד.
ח´ תשרי ה´תשס"ו  
יובל, אני חושב [לא בטוח] שהבנתך בשיר הינה הפוכה מכוונתי המקורית, ונבבה, צמצמת מאוד את מושג הצנורות, וגם את מושג ההתחדשות.

פרט לכך אמליץ להציץ במשנה במסכת מועד קטן א, י'.

ושוב, תודה.
ח´ תשרי ה´תשס"ו  
למה לא הבנתי?ברוך אתה ה' חונן הדעת"...
אישימ.יש מצב שאתה מספר לי?)=
ח´ תשרי ה´תשס"ו  
יפה!
ט´ תשרי ה´תשס"ו  
כתבת נהדר.
וכהרגלי - התקשיתי להבין.
נבבה עזרה לי במעט, אבל גם בלי התגובה שלך לא קשה להבין שיש עוד המון משמעויות נסתרות מעיני.
אני אחזור לזה, בעזרת ה'.
[אגב - חיפשתי אותך ברשימת היוצרים תחת אישימ ומשומה לא הצלחתי למצוא...
י´ תשרי ה´תשס"ו  
בטן מלאה וזה...
ולכן לא ברו לי מה חשבתי כשנכנסתי לשיר פרי עטך...

אבל אני אחזור מתישו באמצע הלילה, כנראה...

להת' בינתיים.
י´ תשרי ה´תשס"ו  
אחד הנוודים היקר,

בהחלט שמחתי לשמוע שאתה עם בטן מלאה.
אשריך.
וסתם תמהתי לעצמי אם 'בטן' זו בטן ממש או בטן מטאפורית [עיין ב'בולמוס' של ר"י].
י"ח אייר ה´תשס"ו  
קודם כל, אני חייבת לציין שזה ממש נחמד שציינת איפה למצוא את זה. פשוט עברתי ברפרוף על כל מועד קטן ולא מצאתי את זה, וכבר חשבתי שסתם המצאת (באמת מעניין למה לא מצאתי שם עוגב). מה שמוכיח שאולי עדיף בפעם הבאה לקרא תגובות לפני שמחפשים לבד משמעויות.
לא יודעת אם כיוונת לזה,
י"ח אייר ה´תשס"ו  
אבל תפסה אותי ה"מקלדת". ראיתי גם בה התחדשות, והיא התחברה לי באופן חד ונוקב לשורה האחרונה בבית השני (יחד אולי עם עוד מליון דברים אחרים שנמצאים בשורה ההיא). ראיתי בשיר נסיון להבין כמה התחדשויות\צינורות שונים.
מן הסתם סילפתי לחלוטין את כוונתך, אבל השיר עורר בי הרבה מחשבות. אולי אגיב עוד בהזדמנות, אחרי שאחשוב על זה עוד קצת.
תודה.
י"ח אב ה´תשס"ז  
בעומקו ובביקורת שבו.
אני ראיתי את העוגב מלשון עגבים וזה גם היסתדר לי עם יהדות ישנה מתחדשת מחוץ לבית הכנסת תנאף.
אני הבנתי את העוגב כסמל ההיתחדשות הקלוקלת שענינה גובל בניאוף, כנגד ההיתחדשות האמיתית של ערב ראש השנה,
אבל יש מצב שלקחתי את זה למקום אחר.
כ"ה ניסן ה´תשס"ט  
לאיזה כיוון הביקורת מופנה, אבל נראה יותר שזה ליהדות האורתודוסית הישֵנה.
ההתחדשות שנושאת את בכיה - זה מצויין.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד