בנושא
בכרם
חדשות
 
רעיה נאמנה / *רעות*
בביכורים מאז י"א אייר ה´תשס"ה

בס"ד

 

כאן יושבים הטובים שבבני האנוש

אך גם השפלים שבהם

זכו - יינשאו מעל כל ראש

לא זכו - ייאנקו בסבלותיהם

 

לא זכו.

גלו.

 

בית המקדש

עולה בלהבות

שיר חדש

לא יושר בו עוד

 

בית שני קם

חרב אף הוא. נשרף. שמם.

לא, לא עבודה זרה היה חטאם

גלו בעבור שנאת חינם.

 

חיכו שנים ויובלות

ליתר דיוק - אלפים.

בכו שבורים על נהרות

נשאו עיניהם אל ההרים

 

מידי פעם ניתנו אזכורים

שידעו - הם לא בביתם

שיעבוד מלכויות, אכזריות העמים

הם ששמרו לכידותם.

 

ובינתיים חבל ארץ

עזובה. שוממה.

שרה שיר ערש

שלא משתנה במלוא הנימה.

 

צחיחה. מאמינה.

שומרת שבועתה ללא רבב

רעיה נאמנה

לשובו מעם הקרב.

 

ובשחר יום בהיר

בתש"ח, ה' באייר

הכריזו בזאת ברחובה של עיר:

הוא ח ז ר .

 

התרפקה על דודה בשמחה

שאין לה מעצורים

הכינה ארוחה

שבבית המלך לא רואים. 

 

ואחרי מספר שנים - לא רב

לפתע נתכווצו גבות עיניו

"לא רוצה יותר!" צעק הוא, בה עלב -

נתן לה גט והפנה לה גב.

 

"כי יש דבר חשוב יותר מנאמנות ומאהבה"

הסתובב לרגע, נבוך, כשבכיה גווע,

"יש מילה שהרבה יותר הולכת היום

קוראים לה, כך נדמה לי - "השלום"

 

והיא טבעה ביגונה

סירובו לה - נותר חידה

לא ידעה - שאלה את קונה

אם תוכל לעמוד בכאב

הבגידה.

 



ארצישראלי

© כל הזכויות ליצירה שמורות ל*רעות*
חתום מנוי על היוצר       עשה /בטל מנוי
שלח לחבר   הדפס יצירה   שמור
הוסף לרשימת היצירות שאהבתי


שלח מסר ליוצר דרג יצירה הוספת תגובה
 
 
י"א אייר ה´תשס"ה  
את רוצה לטעון שה´ רוצה שנשמור על השלום ולא על נאמנות ואהבה לארץ. עם האמירה הזו לכשעצמה אני מסכים אלא שרק נאמנות לארץ היא שתביא לשלום אמיתי גם ביננו אנו וגם ביננו לעולם, ואם כביכול לשיטתך נוותר על הארץ בשביל "השלום" אפילו שלום לא יהיה!
י"א אייר ה´תשס"ה  
הכתיבה טובה, אבל המסר קצת הפריע לי. אני לא מסכימה מאיתו.
השפה טובה, גם החריזה, אם כי פה ושם יש פיקשוש.
מכבי"ת
י"א אייר ה´תשס"ה  
הרעייה אכן היא הארץ אבל הדוד שחזר ועזב הוא הישראלי השמאלני הרודף אחרי השלום נוסח ביילין. זה לא מעיד על רצון אלוהי אלא על מציאות זמנית בישראל הנהנתנית של היום. השיר מבטא מציאות זו כפי שהמשוררת רואה אותה.
י"א אייר ה´תשס"ה  
י"א אייר ה´תשס"ה  
נראה לי באמת שאת צודקת לפי הפסקה האחרונה אבל שאר השיר פשוט מצביע אחרת. השיר מתחיל לספר על חורבן הבית בגלל שנאת חינם ואחרי זה מוזכר הדוד שלא רוצה יותר כי יש דברים חשובים יותר מנאמנות לארץ ועדיף השלום.. לכן חשבתי שהדוד הוא ה´ שהרי באמת כתוב שגדול השלום שה´ מוכן למחוק את שמו כדי לעשות שלום
י"א אייר ה´תשס"ה  
בין איש לאשתו. אבל לפי המשפט "שאלה את קונה" משמע שה´ הוא לא הדוד אלא קונה של הרעיה
י"א אייר ה´תשס"ה  
הוקי תודה שפקחת את עיניי.
אם כך, אז השיר עוד יותר יפה בעיניי.
שבת שלום ומבורכת!
י"א אייר ה´תשס"ה  
בס"ד

ויי אם אפשר להבין את זה אחרת..כל העניין הוא ציניות כנגד הדוד הזה, שפתאום בוגד בה למען מיתוס עכשווי.
י"א אייר ה´תשס"ה  
בס"ד

שהבין.
י"א אייר ה´תשס"ה  
וביסוריים. מי כמוני יודעת...
מתתי על הארץ הזה(מתתי במובן המטאפורי)
רק טוב..
ב"ה אנחנו ננצח!!!
יהודי לא מגרש יהודי!!!(זה מה שגם אמרתי למנהלת שלי שרצתה להעיף אותי מחדרו של ה רבי שלי(=
ט"ו אב ה´תשס"ו  
פשוט מדהים!! חזק.... ההתחלה פשוט מבריקה וכ"כ נכונה וכואבת, בהתבוננות כ"כ אמיתית וטהורה על המציאות שלנו היום... "זכו-יינשאו מעל כל ראש
לא זכו-ייאנקו בסבלותיהם..."

פשוט מהמם!!!!
ממש אהבתי את ההשלכות שהולידו השלכות במהלך הזמן.. פשוט יפיפה...
תודה רבה! :)
יישר כוח!
ט"ו אב ה´תשס"ו  
ממש לא שמתי לב שזה קטע ולא שיר ועכשיו כשראיתי את זה הייתי די מפותעת... למה?
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד