התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
י"ט אייר ה´תשע"ד
אבל מסתבר שכן.
בטח החיים ריקים עכשיו.
ה´ שבט ה´תשע"ד
אבל יש כמה דברים שהפריעו לי באוזן:

1)הכי הפריע לי שהגיטרה המובילה מקומפרסת בטירוף. כל התווים מקבלים מן attack מעצבן, שושמעים את הפריטה עליהם בצורה מאד מאד בולטת.
הסאונד דווקא אחלה (אולי חוץ מהווא בהתחלה, שקצת לא קשור, לדעתי) - גם הליווי וגם בליד.

2)יש כל מיני בריחות מהסולם ומהקצב, שזורות לאורך.

3)אתה צריך לעבוד קצת על באלאנס. לא שומעים את התופים, וגם לא את גיטרת הליווי.

מעבר לזה, הקטע החוזר הזכיר לי משהו, ואני לא סגור מה. זה היה אחלה.
י"א כסליו ה´תשע"ד
זה היה השיר הראשון בו ניסיתי את מקלדת השליטה החדשה שקניתי לעצמי לראש השנה.
עבדה יופי. מעכשיו אני יכול להוסיף עוד מלא כלים, במידת הצורך - וזה דווקא נחמד...

עז..., אני תמיד שמח לקבל ממך מחמאות.
אני מרגיש שאני קולע לרוח השיר.
כ´ חשון ה´תשע"ד
אבל נראה לי שאתה בדרך שהרבה אנשים עושים (גם אני), של איך לעבוד נכון יותר על סאונד.
הלחן אחלה, והנגינה מצויינת - אבל,אני לא יודע למה, אבל זה נשמע לי מאד Muddy.

כאילו כל הערוצים עולים אחד על השני.
איקיו, קומפרסיה, בחירת תדרים ומיקום נכונה.
שווה לעשות עוד קצת, כדי שיהיה יותר טוב.

אני גם חושב שהסאונד ליווי יותר טוב מהסאונד ליד שלך, שנשמע שורקני - ומסטראט אפשר להוציא יותר.

אתה מתחבר דיירקט או מקליט את המגבר שלך?
אם דרך מגבר - עם מה אתה עובד?
(מיקרופונים, אפקטים, וכד')
כ´ חשון ה´תשע"ד
אבל נדמה לי שהקול שלך לא מתאים לשיר כזה.
אצלך זה נשמע אדיש במקום רוקיסטי, וחבל - כי הלחן טוב, והביצוע טוב.
הייתי מביא מישהו אחר לשיר את קטעי הרוק, ואתה היית צריך לשיר את הקטעים השקטים יותר. זה היה יכול להיות דואט מנצח, השיר הזה.

לגבי גיטרות - אני חושב שהייתי מבצע את זה טיפה אחרת - וגם - הייתי מכפיל את הטראק של הגיטרות, ומעיף לצדדים (בקטעי הדיסטורשן, בעיקר)

ההכפלות בשירה מעולות.

הסאונד גיטרות שלך עלה רמה.

איך עשית פה תופים?
כ"ד אב ה´תשע"ג
האמת שהקשר בין הלחן למילים הוא גם תלוי סגנון.
יש סגנונות שמתעסקים בנושאים מסויימים (למשל: רוקבילי מתעסק בנושאים קלילים יותר מאשר סייקובילי, או בלוז בסגנון מסויים שמתעסק בנושאים מסויימים [דלתא בלוז מתעסק עם עבדות וקושי בחיים, בעוד שיקגו בלוז מתעסק בנושאים שונים לחלוטין]).
חלק מההקשר המוזיקלי הוא הקשר סגנוני.
כ´ סיון ה´תשע"ג
זה שיר טוב, / בתגובה לStone
אבל משהו שם נשמע קצת כמו סקיצה.
כאילו הקלטת את זה בשביל עצמך, לפני העיבוד הסופי.

אולי המינימליזם לא כ"כ מתאים.

(הלחן נהדר, מתאים למילים מאד - אבל משום מה זה נשמע לי כאילו העיבוד צריך להיות טיפה יותר כועס)
כ´ סיון ה´תשע"ג
נהדר. / בתגובה לA Thousand Times
זה, כידוע, לא הסגנון שלי - אבל זה פשוט מעולה.
מהוקצע כהרגלך בקודש.
באמת היו חסרים שירים שלך פה.

איך עשית שם בס?
לא נשמע שעבדת עם גיטרת בס, נכון?
ג´ סיון ה´תשע"ג
כמו שתמיד מעירים גם לי, יש אי דיוקים בשירה.
אחרי סולו הקלידים יש קטע שממש לא שומעים אותך שר (פזמון?).
לגבי גיטרות ליווי: תקליט פעמיים כל גיטרה, ותשלח לצדדים. את המרכז תשאיר לתופים, לבס, ולשירה.

העיבוד מעולה, מאד נהניתי.
ג´ סיון ה´תשע"ג
אבל כל הקטעים הטכניים מסביב, טעונים שיפור.
השיר מוקלט כולו בצד אחד, זה אפילו לא מונו - זו סתם פאשלה שאפשר לתקן במחי עכבר.
מעבר לזה, יש *המון* רעש רקע. ממש נשמע כאילו טיפת איקיו, והסינטי (או שמא זה כינור עם איקיו נוראי?) ממש רב עם הפסנתר על המרכז.
מקליטים בערוצים נפרדים כל כלי, את הפסנתר מקליטים פעמיים, שולחים לצדדים, את הליד משאירים במרכז. עושים איקיו שמדגיש את התדרים הנכונים (אין לי את הרשימה, אבל קל למצוא אות ברחבי הרשת). השיר יעלה בכמה רמות רק דרך זה.

כדאי גם לעבוד עם מטרונום, באוזניות, למשל.
כ"ז ניסן ה´תשע"ג
תודה רבה!

לסאונד גיטרות כללי: מקליטים כל טראק גיטרה פעמיים, מעיפים אחד עד הסוף ימינה, את השני עד הסוף שמאלה, ומשאירים את האמצע לבס ולתופים.
אקוסטית: מקליטים עם קונדנסר בלבד, מול הסאונדהול (הזווית לפי נוחות וסאונד, כן?). באיקיו אני חותך נמוכים - כל מה שמתחת ל130 הרץ עף, ועוד חיתוך באזור ה 1500 - 2500 הרץ.
(כל זה כמובן אחרי שהיא הוקלטה פעמיים וכו')

לגבי ההערה השניה:
אני מסכים איתך שזמרת עם מנעד מטורף היתה מתאימה יותר. אולי בעתיד.

לגבי קו סולידי: השירים שונים אחד מהשני. א"א לאנוס את השירים לתוך לחנים עם קו קבוע.
כ"ג ניסן ה´תשע"ג
תודה לכולם על המחמאות.
נדמה לי שזה היה הלחן הכי קשה עד כה בסדרה הזו. יש מעברים חדים יחסית בין סגנונות (לקטע הצעקות באמצע, למשל).

משלי: כן, טוב. אני עוד צריך ללמוד בדיוק איך להתמודד עם נמוכים כאלו (לחלופין, יכול להיות שהייתי צריך להעלות הכל בחצי טון).

בסולו הגיטרה ניסיתי להגיע לפחות-או-יותר פינק פלויד.

דוד: תודה על המחמאות לגיטרות (דווקא הדיליי היה קל, בשביל זה יש טאפ-טמפו), להוציא סאונד שיבלוט במיקס וירצה אותי היה קשה יותר.
אני מנסה כרגע לעבוד על התופים. נדמה לי שאני צריך עוד כמה דגימות בשביל הקטע ההוא, כדי שיהיו לי מצילות יותר ארוכות במידי (נתתי לכל תו הרבה זמן, אבל הדגימה קצרה מדי).

עז...:
העונג כולו שלי. מקווה להספיק לסיים את הסדרה עד סוף השנה.
י´ ניסן ה´תשע"ג
אז ככה: / בתגובה לתגידי#
מאד נהניתי מהשיר. הלחן מעולה, השירה מצויינת.
התופים עשו לי קצת כאב ראש (הם מאד מוגברים ביחס לשאר הכלים, וחבל). יש עליהם יותר מדי רוורב\דיליי כזה. הופך אותם למאד אייטיזים, ולדעתי לא מתאימים לשיר.
בגלל שהתופים רועשים - גם יש קטעים שהשירה קצת נבלעת, ופסנתר הליווי הופך להיות כלי רקע כשהוא צריך להיות הרבה יותר בפרונט.
כך לדעתי.

מאד נהניתי (ואם תרצי, תשלחי לי, ואעשה לך גיטרות).
כ"א כסליו ה´תשע"ג
שמע, / בתגובה לburgondy blues
נדמה לי שיעידו עלי כמה אנשים פה שאני מחובבי הבלוז הגדולים ביותר שמסתובבים פה - השיר שלך היה לי קשה.
לא היית מגדיר את זה כבלוז.
זו מוזיקה אלקטרונית עם קצת וייב בלוזי.
היה לי חסר משהו בעיבוד הזה.
רפטטיביות היא דבר טוב - כשהיא נעשית במידה נכונה.
נדמה לי שזה היה קצת מופרז.
האלמנט האילתורי של הבלוז נעלם פה, וגם משחקי הקצב הקטנים.
בגלל זה אמרתי שזה אלקטרוני. הכל *מדויק* מדי. אין שום דבר באופביט, הכל נשמע ממוחשב לגמרי.
כאילו תוכנה כתבה את הקטע הזה.
בלוז זו מוזיקה עם המון אמוציות, הקטע הזה לא.
(וחבל, כי אתה מוכשר מאד. ואני בטוח שאם היה לך טראק ליווי מתאים, היית יכול להוציא יופי של קטע בלוז)
י"ז כסליו ה´תשע"ג
באמת שטוב.
יש רוורב לפני הכניסה?
אם כן - הייתי מנסה להכניס את הסיגנל כמה שיותר "דריי", ורק אחרי כן להוסיף אפקטים.
כמו כן - שווה להקליט 2 גיטרות ליווי, לעשות להם פאנינג לשני הצדדים. נותן צליל מלא - וגם משאיר מקום לבס באמצע (אם יש בס - גם לחתוך את מה שמתחת ל130 HZ).

למה כ"כ הרבה קורוס על החשמלית?
בסוף יש קטע שיש 2 גיטרות נקיות מעורבבות - יצא די מבולגן, וחבל - כי שתיהן מנגנות קטע יפה.
החשמלית בסוף נשמעה לי קצת תלושה.
לא יודע למה.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד