התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
י"ז כסליו ה´תשפ"א
ללא נושא / בתגובה ל---
די הופתעתי מהתוכן, אבל שוב לא ממש הבנתי מה קורה בסוף אז אין לי משהו חכם לומר.
אגב, 'שהוא שטן עצמו', אם כתוב כך בכוונה אז לא אמרתי כלום, אבל נדמה לי שצריך להיות - 'שהוא השטן עצמו', או, 'שהוא שטן בעצמו'.
אור!
י"ז כסליו ה´תשפ"א
אוף לא הבנתי / בתגובה ל---
ז´ תשרי ה´תשפ"א
באיחור קטן.. ברוך הבא!
אני אבוא, רק תגיד לי באיזה סמטאות ראית אותו..
איפה הארמון?

שתי השורות האלה נראות לי מיותרות -
אלול. איתכם אני, בצערכם, בכאבכם.
לא אפסיק ללחוש שאוהב אתכם.

חוץ מאלה הכל נהדר!
וכיף שלא ענית על השאלה 'כיצד יעזוב ארמון מלוכה'..
ז´ תשרי ה´תשפ"א
להגיב כשקראתי ולא ממש ידעתי, אז עכבתי את זה. גם עכשיו אני לא ממש יודע. אז רק שזה ממש מדיוק, הציור הזה. וההבדלי אבא-אמא, ואבא אומר השקני מים, ואמא אומרת השקני מים, ואתה לא רוצה לקעקע להם כתרנגולים.
י´ אלול ה´תש"פ
אני נאלץ שלא להסכים.
המודעות בונה את האני. כמעט אפשר לומר מהווה אותו. לא צריך למצוא איזה גודל בתוך האני (בבא סאלי), אין כאן מחטים חיצוניים שמפוצצים בלון שהתחמם באש לתומו. המחטים הם חלק מהמודעות, והבלון גם הוא. במובן הזה מפריע לי כשמדברים על האדם ככלי, 'עשני כלי', התפיסה צריכה להיות הרבה יותר אחדותית. המחטים והבלון שמתפוצץ הם חלק ממה שימציא את האני הגדול (אולי אפשר לומר בבא סאלי מודרני).
ו´ אלול ה´תש"פ
קצת קשה לי להגיב כאן, אני חושב שבלי רקע של ממש לא מבינים מה כתוב. זאת אומרת, הרעיון ברור, גם בלי להכיר, ודווקא לכן לא מבינים. כי אתה מתייחס למקום ספציפי ולבעיות ספציפיות, ובלי הכרות עם המציאות קוראים את זה כפחד מהמודעות העצמית. נראה לי.
וסתם שאלה למחשבה: אתה לא חושב שמודעות עצמית היא נכס ששווה את כל זה? למה צריכה לבוא אירוניה?
כ"ט אב ה´תש"פ
"אני סיפרתי לו רגע במבט
איך טמנתי עצמי בין מגשי פיצה, בין ספרי חסידות"

היו לי כמה הערות.
'שהיה נער, גבר ממש' נראה לי מיותר. עדיף, לדעתי -
איש אחד סיפר לי:
בבא סאלי

הסוגריים באים להסביר, אני מניח, אבל לא הבנתי מה. ולמה נוצץ?

ובסוף הייתי משמיט את 'להרגיש, למשש'.
כ"ז אב ה´תש"פ
שני הבתים הראשונים יפים מאד. בטח כשבאמצע עומדת זלדה. את השורה האחרונה בבית השני לא הבנתי - מי מדבר? מה המשמעות של הסדק המתרחב? פחד? חמלה?הבית השלישי נהדר, אבל ממש לא מוסבר. ז"א, למה החמלה? ולמה דווקא חלום? האם החלום הוא שער למציאות? אולי הוא המציאות האמתית?
משום מה נראה לי מהתגובות שלכולם הכל ברור (חוץ מלאבוד ההוויה ששאל שאלה אחרת), מה אני לא יודע?
י"ז אב ה´תש"פ
רק לומר שזה ממש יפה, וגם שלא הבנתי אם הזהב הוא סגור, או שהוא לוהט ועין דרקון פעורה? (אולי הכוונה היא רק לזהב טוב ועל בסיס הפסוק במלכים. או אולי לגמרא ביומא על זהב סגור שכשהוא נפתח כל החנויות נסגרות).
י"ז אב ה´תש"פ
אני לא משוכנע שקראתי את זה באותו אספקט ממנו נכתב השיר. הבנתי אותו כשיר 'פרדה' מאח שמתחתן. אח גדול. שעכשיו הוא גם אח של אחרים. שהוא הולך לשמש (אשתו?). יכול להיות שההבנה שלי מוטעת לחלוטין וממילא חסרת טקט. מקווה מאד שלא.
לא הבנתי מה עושה כאן הכוכב, שאפילו השיר נקרא על שמו, מה הוא אמור לייצג?
ח´ אב ה´תש"פ
ללא נושא / בתגובה לידעתי
שנאמר: כי לא אדם הוא להנחם.
אני מניח שבכוונה לקחת אדם. אני בכל אופן הייתי אומר ישות.
הסיום חזק מאד.
ח´ אב ה´תש"פ
אבל קצת קשהלי איתו. סלע?
יודלה, אני לא מסכים, לי הדברים נראים ברורים מאוד. אולי מדי.
ספר התניא וחב"ד בכלל, מאד מאד מפורטים. יש שם תורה מוסדרת ומאורגנת יותר מעל ספר חסידות או אפילו מוסר אחר. הוא גם לא רק ספר קבלי, הוא מעשי.
(הצעקות וההכאות של רבינו, כאן עם אני מבין אנחנו נתפסים בברסלב, וזה נראה לי פחות מתאים לסגנון של השיר. בטח לסיום).
בסוף לא נראה לי שצריך להבין כל שורה בשביל לקלוט את האוירה. סלע. הוי' אלוקיך.
כ"ד תמוז ה´תש"פ
מעצבן enter / בתגובה לצריך
קראתי כמה פעמים ומשהו לא הסתדר לי. לא יודע ממש לומר מה. עוד אחזור, או שנדבר.
כ"ד תמוז ה´תש"פ
אויש / בתגובה לצריך
קראתי
י"ג תמוז ה´תש"פ
של אורבך. רק יש בהבדל, שכאן האלטרנטיבה היא דת, ולא רק איכרות או תיקון חלומות בנוסח אותנטי.

אני לא יודע למה תיעוש הוא דבר רע, ולא מבין איך הוא הופך את החן לחינם. נראה לי שהוא עבודה קשה וגדולה, ושהימים שלנו זוהרים בהרבה.
אבל בעיקר הפריע לי המיקום הנגטיבי של הדת. לא יכולה לקום מדינה מודרנית ומתקדמת שהיא גם יהודית, או לחילופין מדינה יהודית שהיא גם מתקדמת?
מעניין אם ההכנסה של הבעלים היא בשביל החרוז או שיש כאן יותר מזה, כי אם אני לא טועה הבעל הוא אל המים.

חוץ מזה רק לומר שמשחק המילים 'חינם' 'חינם' הוא ממש יפה.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד