התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
ו´ אלול ה´תשע"ח
בהצלחה שיהיה.
חוץ מזה יפה מאוד. השימוש בחיות כאן מעניין.
ג´ אלול ה´תשע"ח
עד הסוף. הסוף היה כמו מסר מוגש, ככה. [אגב, אחלה מסר, אם כבר מדברים על ממשק-אדם-מדבר וזכרונות שכאלו] זה פשוט יצר אצלי הפתעה מסויימת. הערבית אצל קנינו היתה הדימוי הסוגר, של הירידה, של צאת השבת. כמו שכתבתי קודם, זה היה פלאשבק קטן, זכרון שלך שהוא פתאום גם שלי, שתרם מלא מלא לאווירה. לכן הוא התיישב לי שם מעולה.הרק המסר של הורדת המסכות היה יותר מדי "מסר", על השולחן.
בקריאות נוספות של הקטע הבנתי הרבה יותר טוב את הסוף. משמעותית. הוא יפה, ככה או ככה, ובאופן מסויים יכול להיות שככה אפילו יותר מתאים. פשוט היה לי קצת מוזר, הפער ההוא.
כ"ח אב ה´תשע"ח
וואו. תשמעי, המדבר הזה יצא לך מדוייק כ"כ. כ"כ.
[ואין מה לומר, חייבים להכיר טוב את ירוחם ואת החוויה המדברית שלה, רק ככה מבינים את המדבר הזה לעומק. אחרי כ"כ הרבה זמן שם, תימצתת לי את זה במדוייק].
הנמען הנסתר ההוא ששזור פה- רקמת אותו עדין ויפה.
עמוס בחוויות וזכרונות, ולמרות שאלו פלאשבקים שלך ולא שלי, הם מיוחדים ומחברים אותי לשיר. לא מנתקים ממנו. היו כאן כ"כ הרבה פינות שהעלו לי חיוך. השעה לפני ההשקיעה, ההשוואה ללב, התמונה מהגן, הלחמניות של אללוף, הפעם ההיא שנסענו והיה ממש קר [הזכיר לי עמיחי], הערבית אצל קנינו.
נקודה אחת לביקורת- הסוף התיישב לי קצת לא בלביקורקשה לי להסביר בדיוק. חוץ מהערבית אצל קנינו, לא הבנתי את רובו.

תודה רבה לך על זה. באמת.
כ"ו אב ה´תשע"ח
"חוויה רומנטית של צניעות מופרעת"

מתמצת חלק נרחב מהתמונה שציירת פה, למיטב הבנתי. זה ביטוי משוגע, אני שומר לי אותו.
חוץ מזה יפה מאוד. נתקלתי בכמה קירות של פינות "אישיות" מדי בשיר, שהרגשתי שאני לא אבין אף פעם עד שאני לא אהיה אתה בעצמך. מניח שמנקודת מבטך שלך אלו נימים קטנים שמלטשים את מה שאתה אומר פה ומטעינים אותו בהרבה קונטקסט. כקורא, אני קצת עומד בחוץ ביחס אליהם. אבל סה"כ זה בסדר, גם לי יש נטייה כזו, ובכללי זה מייפה את היצירה בכ"מ.
[לא יכולתי שלא לשים לב, אפרופו, שהדימוי בין הנשיקה לספר תורה ובין נשיקה כפשוטו של זוג, הוא דימוי שיהודה עמיחי כבר תפס פעם בחדות (אפרופו יהודה עמיחי...), אם אתה רוצה אני יכול להפנות אותך בדיוק]
א´ אב ה´תשע"ח
אבל יש בו משהו קסום. אין ספק.
נהניתי ממנו.
כ"ה תמוז ה´תשע"ח
מעניין אם ככה שבחרת לתייג דווקא את עמיחי, ושדווקא הוא מהווה בעיניך סמל לעניין הזה. [עולות לי כמה השערות למה, מעניין אם אני צודק]
בעצם הפכת את השיר ל"שיר אישי". תיארת שיש בעיה ובכוונה לא תיארת מה היא. [נקודה למחשבה- למה בעצם נמנעת מלומר את זה?] זה כביכול הופך אותך להיות היחיד שמחזיק במפתח המלא להבנת השיר הזה. כמו שיר שמתאר חוויה בלי לתאר אותה. שזה יפה מאוד, מצד אחד, אבל היה בזה משהו סבוך לקריאה מצידי שלי, הקורא.
בכל מקרה, כמו שכבר אמרתי קודם, עשית פה עבודה יפה.

לגבי ההתייחסויות שלי אישית ליהודה עמיחי בשיר הנ"ל, רק אציין בקצרה שאכן גם אני שותף לחויית הביקורת שאתה מעלה כאן בהקשר הזה. ספציפית בשיר שהעליתי לאתר פה לא התייחסתי לקושי *הזה* שקיים אצלי במפגש עם יהודה עמיחי. לא כי הקושי לא קיים, פשוט כי ניסיתי לומר משהו אחר. זה התכתב הרבה יותר עם *התוכן* שלו והגישה שלו לתכנים מסויימים שאני מאמין בהם מאשר עם *האופן* שבו הוא מציג את דעותיו והחוויה שזה מייצר כשאדם כמוני או כמוך נפגשים בשירה שלו, שזה להבנתי מה שאתה תיארת פה.
כ"ה תמוז ה´תשע"ח
רק תודה רבה.

[הַכֹּל פֹּה בָּטוּחַ מְאוֹד וְלֵךְ תָּבִיא עַכְשָׁו מַפְתֵּחַ לְכָל הַמַּנְעוּלִים]

נגעת בי.
י"ח תמוז ה´תשע"ח
תודה שחר / בתגובה לקוצים
אני חייב לציין שזו:
["הרגשתי שהכותב הוא לא היא אלה הקול הזה שלוחש לה. גם בגלל התיאור שלה שמאוד לא נשמע שהיא מתארת ובעיקר בגלל התחינה של השיר ממנה ליפול והתחושה שהיא מאוד חזקה מול זה."]
תרומה משמעותית לדיון. בפסקה הזאת שמת את האצבע יפה ובקצרה על הרבה ממה שנאמר פה.
אין לכם מושג כמה ההערות האלו תורמות הלכה למעשה על החשיבה היוצרת שלי. תודה רבה רבה.
[ואני אכן מוחמא. לא פשוט בכלל לקבל כזה סגנון קבוע בעיניהם של אנשים. רוב תודות :)]
י"ח תמוז ה´תשע"ח
אין ספק שהוא אחד היוצרים שיוצרים אצלי את את הקונפליקט הכי גדול. [אם תרצה, ׳סתכל בכרם שלי בעניין..]
חייב לומר שלא ירדתי לסוף דעתך לגמרי. אני יכול להריח בשיר הזה בצורה ברורה את ההתנגשות בין עולמו של עמיחי לשלך, אני מבין את קווי המתאר הכלליים, אבל חסר לי משהו בתיאור הקונפליקט עצמו.
למה קשה לך איתו? מה בדיוק הבעיה? למה אתה שורף?
יכול להיות שאתה מרגיש שהוא פוגע במה שאתה מאמין בו?
[ככה הרגשתי קצת מהשורות האלו:
(שאלה מביכה:) ככה לזרוק
גליוני לבבות? באיזה עולם אתה שם אותי?]
מעניין אותי להכנס לראש שלך כשאתה קורא עמיחי ולהבין יותר טוב מה ניסית לומר פה ביחס אליו.
ובאופן כללי- עבודה טובה. נהניתי.
ט"ו תמוז ה´תשע"ח
כשנעשה שימוש מושכל בשיבוצים מהמקורות בשילוב של טוויסט מעניין. לקחת סיטואציה משנתית כזו ולהדגיש בה איזה צד שבכלל לא נידון במשנה- זה כ"כ פשוט אבל גם כ"כ גאוני.
והתיאור של הים, הוא נעים כזה. עבודה טובה.
ט"ו תמוז ה´תשע"ח
שמוסיף לפסטוראליות של האהבה הזו.
יפה מאוד
ב´ תמוז ה´תשע"ח
כ"ו סיון ה´תשע"ח
אבל כאמור, גם היית.
[הסתדר העניין ההוא בערך, תודה]

עוד מחשבות בהמשך
כ"ה סיון ה´תשע"ח
י"ח סיון ה´תשע"ח
נדמה לי שאני לא מקבל אותן כבר זמן מה... לתשומת לב כל מי שיש לו מושג מה לעשות בנידון, או שרוצה לפנות בפרטי.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד