התגובות האחרונות שהגבתי
 
 
 
ט"ו תשרי ה´תשע"ז
בייחוד הבית הראשון.
כ"ג שבט ה´תשע"ה
קטעים שעובדים יותר ועובדים פחות. זהו מחזור מושקע שכתוב טוב ללא ספק. הנושא בכל השירים הקצרים, הוא אותו נושא כמובן, סביב מושג האלוקים. רק שלא הצלחתי לזקק כאן אמירה ברורה. זה יותר כמו קולאז' כזה של עובדות, ושוב, חלקן בהחלט נהדרות. זאת אומרת, הדימויים טובים, אבל אני מחפש איזו אמירה שהדימויים ישרתו. דימויים טובים הם כלי נהדר, אבל לדעתי הם צריכים לשרת את האמירה, לא טוב כשהם גוף השיר. אני מקווה שאני מובן...
נהניתי מאוד לקרוא, וזה בהחלט טוב מתוחכם ומלא הומור, רק ניסיתי להסביר מה היה חסר בעיני.
ט"ו שבט ה´תשע"ה
כמו התחושה שמרגישים כשמפנימים שכדור הארץ עגול ומזרח אסיה בעצם מאוד קרובה למערב אמריקה. אהבה זה הכי רחוק מפוליטיקה בעולם, זה קצוות של אותו ציר שבעצם עשית ממנו מעגל ואז זה קטסטרופה. אני מקווה שאני מובן. בכל אופן, זה לא אומר שזה לא נכון, וזה לא אומר שהאנלוגיה הזו לא מבריקה. זה רק אומר למה זה כל כך כואב.

התרגלתי שכשמסריח פשוט סותמים את האף. תעירו אותי אחרי הבחירות כזה.. אבל זה לא עובד בנאדם.. אתה הרי, לא רוצה להישאר רווק לנצח. אף אחד לא רוצה לרוץ לכנסת. הקדנציה שלנו הרי, קצרה מאוד, קצת פחות מתשעים שנה וזה נגמר, למי יש זמן להתעסק בפוליטיקה, למי יש זמן להתעסק בכל הדברים האלו שאין זמן להתעסק איתם. למי יש זמן להתעסק עם העולם הזה.. ואז נשאר לך בסוף רק את עצמך וגם איתו אתה לא מסתדר..

עד כאן מה שעבר עלי בשיר שלך.. אבל זו בחירה כמו כל הבחירות. ואפשר גם לבחור לראות את זה אחרת. הרי אנחנו כולנו פוליטיקאים טובים, יודעים לערוך את האמת, ויש בזה תקווה.
ג´ שבט ה´תשע"ה
ג´ שבט ה´תשע"ה
תודה רבה. ממש משמח ומחזק!
כ"ח טבת ה´תשע"ה
וואו. / בתגובה לבודד
מקסים. אני כל כך אוהב לראות צילום שהוא יצירת אמנות. זה נוגע יותר מאלף מילים. זה הרגע שבו הצלם עוקף את כל המשורר בסיבוב. סוד הָצָמְצַם!
כ´ טבת ה´תשע"ה
אחרי המיסרושים חזרתי שוב.
שוב, את המושגים לא עד הסוף הבנתי, אבל דווקא עכשיו זה לא הפריע לי להתחבר. אני כן מרגיש שייך לזה, כי אחרי הכל ביהדות שלנו, תסלח לי על ההשטחה, אומרים את אותו דבר במושגים שונים, ואולי בכלל באנושות כולה, ההבדלים הם עניינים ספרותיים ודו"ק. תכלס, זה דיבר אלי, אני מניח שזה תקשר עם הבניות דומות שיש בי. הבית האמצעי, בכלל שופך, הרבה זמן לא הרגשתי ששיר ממש פועל עלי, איך אמרת, ה'רשימו', אז הוא נמצא, בכלל בשירה שלך הוא אפקט חזק. כן, הבינוני הזה, הוא אכן כר פורה (למרבה האירוניה) ליצירה. בכלל, זוהי הגדרה קשה. לקרוא לנו בינוני (במקרה הטוב) מזכיר לי את הנד-נד של ביאליק, זה אפילו מתסכל. טוב נעצור כאן. שיהיה טוב!
י"א טבת ה´תשע"ה
מקורי. כאילו מבנה רגיל של שיר לב שבור כזה, אבל משהו כאן היה לי אחר.
אני כן חושב שאפשר לדייק את זה יותר.
חורף חם!
ז´ טבת ה´תשע"ה
קודם, יש כאן רגעים שמאוד נגעו בי. משהו מקסים בבאלגן הזה, בהפתעות המסתוריות שפיזרת פה לאורך השיר.
נדמה לי שזו הפעם הראשונה שאני נפגש בשיר, שאני ממש חצוי ביחס אליו לשניים. אני כאילו מרגיש שזה נכתב בידי שני אנשים שונים.
יש כאן את השורות שלך, שהן הגעגוע עצמו, וכתבת אותו אישי ונוגע. ומאוד אותנטי בעיני ולא קלישאתי.
ומצד שני יש את כל הדיון מול הסכנה ליפול אל הקלישאה, שדווקא בה באופן פרדוקסלי , בעיני, נפלת בקלישאה. (למעט הסוף)

כאילו הרגיש לי שניסית להגן על השימוש הכן והמקורי שלך במושג געגועים, וזה היה מיותר, דווקא ברגעים הכנים שלך, חידשת משלך לגעגוע עצמו. הקיצור, כל היחס המפורש אל קלישאת הגעגוע, לא מודבק טוב בשיר הזה, זה הרגיש לי כמו מגננה לא נצרכת, המילים שלך באמת מדויקות מקוריות ויפות, והתוספות הללו גורעות. כך בעיני לפחות, וייתכן שלא מספיק הבנתי.
תודה!
א´ טבת ה´תשע"ה
הוא הבית השני. את שני השניים לא כל כך הבנתי, ואני מסכים שצריך לזקק את האמירה בהם.

הבית השני מיוחד. מקורי. קורה בו משהו מאוד מעניין. הוסיף לי נופך ל'לבד'. ובכלל לחיים הפרטיים שלי. עשית בו את מה ששירה צריכה לעשות, הטענת מילים באנרגיות חדשות. הרטט עבר, הרגשתי אותו, הרגשתי שקלטתי אותך, את התדר שמאחורי המילים, שנמצא בהם אך לא מחויב להן. אני כן חושב שאפשר ללטש אותו יותר כדי שיהיה מבריק. אבל באמת תודה על זה.

בשאר השיר האמירה קצת לא מרוכזת.
רק לגדול!
כ"ט כסליו ה´תשע"ה
שיהיה המשך חנוכה ושהאור ייספג היטב.
כ"ז כסליו ה´תשע"ה
בתמונה שציירת בסוף יוצרים משהו מיוחד. ערבבת אותם נהדר, הכנסת לאווירת השוק שמייצרת הזרה והנמכה אירונית וכואבת לריח הקטורת המקורית.

השיר בכללו היה לי מתומצת מידי, לא הצלחתי לשהות בו, לא הצלחתי לעצב צורה.

אני מרגיש שהוא מונח על הרבה מידי ידיעות קודמות שאתה יודע ואני לא. אישית הייתי שמח אם היית פותח את זה, אבל זה כבר עניין שלך..
תודה.
כ"ה כסליו ה´תשע"ה
זה הזכיר לי חלקים בסליחות, שההתחלה אותו דבר והסוף משתנה, זה יוצר איזה טרנס כזה... מעיף אסוציאציות. ואולי המשפט האחרון שלך הופך את המשמעות, שבעצם כל תפילת האהבה הכפייתית הזו, היא באיזשהו מקום כל כך חזקה ומתסכלת, עד שאתה כבר מתפלל להפסיק. (כמה שזה פרדוקסלי, זה כמו להתפלל שיש אלוקים)
כ"ג כסליו ה´תשע"ה
'טוב זה בינתיים, זה לא מדויק, אבל עדיף לי מכלום.' - התכוונתי לתגובה הקודמת כמובן..

אסביר יותר מה לא ברור לי - השימוש ב'נוקבא' וב'עקבתא דמשיחא' איך הוא מתקשר. והריקוד שלא כל כך הצלחתי להכניס.

מה שמצאתי גלוי ונוגע, החמצת האנושיות והגעגוע אליהם.

תודה!
כ"ב כסליו ה´תשע"ה
יכול לדמיין את הסיטואציה. מכיר את המורכבות הזו, במיוחד באישיות המדוברת, במוסיקה של השיר היא מאוד חזקה.

מרגיש לי כאילו יש כאן עודפים שמפריעים לניגוד הזה להיות. עבורי האמירה לא מספיק ברורה.

טוב זה בינתיים, זה לא מדויק, אבל עדיף לי מכלום.
 
כיפה בפייסבוק כיפה בטוויטר תוסף חדשות כיפה לכרום כיפה מאחורי הקלעים אפליקציית חדשות כיפה לאיפון אפליקציית חדשות כיפה לאנדרואיד